تفریحات و جاذبه های وان

شنبه 21 اسفند 1400 بازار
تفریحات و جاذبه های وان

تفریحات و جاذبه های وان

شهر وان ترکیه را میتوان یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای سفربهخارج از کشور دانست زیرا این کشور تنها چند ساعت از نزدیکترین شهر مرزی ایران فاصله دارد و همین امر سبب شده است تا سالانه تعداد زیادی از کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به این شهر زیبای مرزیکه در شرق ترکیه و در استان وان این کشور قرار دارد سفر کنند. در این شهر بسیار زیبای کشور همسایه جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی وجود دارد از دریاچه بسیار زیبای وان گرفته تا تا قلعه تاریخی این شهر که همه و همه دست به دست هم داده اند و این شهر را به جاذب مسافران ایرانی تبدیل کرده است جالب است بدانید که مردم بومی وان ترکیه علاوه بر زبان ترکی با زبان کردی نیز سخن می گویندکه این نیز در نوع خود جالب توجه است و مسافران ایرانی بعد از مسافران دو کشور دیگر از نظر تعداد مراجعه در جای سوم قراردارند.

تفریحات و جاذبه های وان

تفریحات و جاذبه های وان

این شهر بر اساس اخرین شر شماری اداره نفوس ترکیه دارای جمعیتی بیش از ۳۹۰ هزار نفر بوده و با داشتن یک فرودگاه بین المللی از اهمیت زیادی برای ترک زبانان برخوردار است. نزدیکترین مرز زمنی که ایرانیان می توانند به ترکیه و شهر وان دسترسی داشته باشند شهر ارومیه است که چیزی در حدود ۴.۵ ساعت مسیر را با وسیله نقلیه عمومی برای آنها به همراه دارد. وان ترکیه به دلیل آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی که دارد به مقصدی بسیار پر طرفدار تبدیل گشته است به خصوص انکه در سال های اخیرو با نوسانات بازار ارز و کم ارزش تر شدن پول ملی ما سفر کردن به این شهر زیبا می تواند برای بسیاری مقرون به صرفه و کم هزینه باشد.گفتنی است که شهر ارومیه تا وان ترکیه چیزی در حدود ۳۰۰ کیلومتر راه دارد. از موارد دیگری که میتوان این شهر را بسیار مناسب برای ایرانیان دانست صبحانه های معروف آنها و همینطور غذاهای لذیذ و در کنار همه ی این موارد مراکز خرید بسیار خوب دانست. جالب است بدانید که شهر تهران دارای خط راه آهن مستقسم از تهران به شهر وان بوده اما به دلیل وجود برخی از موانع دست و پا گیر مانند قوانیین گمرکی و ایست های بازرسی متعدد سبب شده است تا استفاده از این مسیر و وسیله ی نقلیه برای بسیاری چندان خوشایند نباشد هرچند که در قطار امکان استراحت برای مسافران وجود دارد و مسیری که این قطار از آن عبور میکند یکی از جذابترین مسیرهای عبوری بوده و دارای جاذبه های طبیعی بسیاری می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری وان بیشتر اشنا کنیم.

قلعه وان

این قلعه در تور وان سفر باتو را میتوان یکی از قدیمی ترین آثار بر جای مانده اززمان های بسیار دور دانست زمانی که سر حدات به اندازه ی امروزی معنایی نداشته است و قلمرو هر پادشاه را تا حدودی قلعه وی مشخص میکرده است این قلعه در حدود سال ۸۵ قبل از میلاد حضرت مسیح ساخته شده است و بر روی تپه های مشرف به دریاچه ی وان اما اکنون تنها چیزی که از ان بر جاب مانده است خرابه ای بیش نیست با سر ستون هایی که زمانی مامنی امن برای پادشاه و خانواده دربار وی فراهم اورده بود. این قلعه در بخش ساحل شرقی دریاچه وان قرار دارد و منظره ای بسیار زیبا از دریاچه را از بالای تپه های منتهی به قلعه در اختیار شما قرار می دهد.

تفریحات و جاذبه های وان

دریاچه وان

این دریاچه بسیار وسیع و پهناور در اثر ریزش بارون وبرف بر کوه های اطراف ان و بعد از گذشت سالیان طولانی و دراز پدید آمده است آب این دریاچه از رودخانه های بسیاری که بهاین دریاچه ریخته می شود در حال تامین است همینطور نمکی بودن آن نیز به دلیل فعالیت کوه های آتشفشانی است که در اطراف این حوض آب وجود دارند. این دریاچه دارای عمقی بسیار زیاد بوده به طوری که عمیق ترین منطقه آنرا بیش از ۴۵۰ متر داسنته و عمق میانگین آن چیزی در حدود ۱۶۵ متر می باشد. جالب است که بدانید این کوه به وسیله دو کوه بزرگ احاطه شده است که ارتفاع یکی از آنها به بیش از ۴ هزار متر می رسد و همین موضوع سبب می شود در اکثر زمان های سال پوشیده از برف باشد.  چرا تور لحظه آخری سایت را پیشنهاد می کنیم؟

کلیسای آختامار

کلیسایی که مربوط به ارامنه بوده و در سده ی ۹میلادی به دستور یکی از پادشاهان وقت ساخته شده است این کلیسا در میان آبهای دریاچه وان قرار دارد و در فاصله ای نزدیک ازاین شهر قرار گرفته است. بازدید از این کلیسای بسیار تاریخی سبب می شود تا شما با پیشینه ی دینی مردمان این منطقه بیش از پیش اشنا شوید زمانی که مسیحیت در دنیا رواج بسیار داشت.

تفریحات و جاذبه های وان

تفریحات و جاذبه های وان

در مطلب فوق سعی شده است تا شما را با تعدادی از جاذبه های گردشگری شهر وان بیشتر اشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

دیدنی‌های بدروم

دیدنی‌های بدروم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا