تخم کتان برای تمیزی روده ها

شنبه 14 اسفند 1400 سلامت

تخم کتان برای تمیزی روده ها

روده ها جزء ارگان های مهم بدن هستند و سلامت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. گفته می شود که در عرض 70 سال عمر متوسط انسان، روده ها بیش از 100 تن ماده غذایی و 40 هزار لیتر مایعات را تغییر شکل داده و آخرین مرحله جذب مواد مغذی را انجام می دهد.

  • تخم کتان برای تمیزی روده ها

روده محل ذخیره ضایعات است و اگر به درستی دفع نشوند و روده ها محل تجمل سموم شود این ترکیبات وارد خون شده و به این ترتیب مشکلاتی برای سلامتی به بار می آید. یبوست، اختلال در سوخت و ساز بدن و مشکلات پوستی بخشی از علائم تجمع توکسین ها یا همان سموم در کولون است. با وجود اینکه روده ها برای دفع این سموم تعبیه شده اند و به خوبی کار خود را انجام می دهند اما مواقعی پیش می آید که نمی توانند به خوبی از پس تمام سموم بربیایند. برای تحریک پاکسازی و دفع سموم از کولون لازم است که روزانه 2 لیتر آب بنوشید. علاوه بر این دو ماده غذایی مفید نیز وجود دارد که کمک زیادی به تمیز کردن روده ها می کنند. در این مطلب شما را با این دو ماده طبیعی و عملکرد آن ها بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.دو ماده طبیعی و یک دنیا خاصیتروند سم زدایی از کولون با تخم کتان و کفیر 21 روز طول می کشد که در این مدت باعث از زیاده روی در مصرف چربی، قند و مواد غذایی اسیدی خودداری کرد

برای پاکسازی و دفع سموم از کولون نیاز به دو ترکیب ساده و ارزان قیمت دارید: تخم کتان و کفیر. این دو ماده غذایی کم کالری بوده و حاوی ترکیبات مغذی فوق العاده هستند که سلامت دستگاه گوارش و بخصوص روده ها را بالا می برند.

تخم کتان برای تمیزی روده ها

تخم کتان برای تمیزی روده ها

  • خواص تخم کتان

تخم کتان دانه های ریزی است که حاوی میزان بالایی فیبر و اسیدهای چرب امگا 3 است. این دانه ها از 40 درصد فیبر تشکیل شده که از این میزان یک سوم محلول در آب و مابقی غیرمحلول در آب است. از سال ها پیش، از تخم کتان برای تمیزی روده ها استفاده شده است چون خاصیت ملینی دارد و به راحتی به دفع ضایعات از بدن کمک می کند. فیبرهای محلول به ترکیبات ژله ای تبدیل می شوند و میزان زیادی از توکسین ها را به خود جذب کرده و با نرم کردن مدفوع و روان ساختن خروج آن به دفع سموم نیز کمک می کنند. از طرف دیگر تخم کتان به دلیل دارا بودن خواص ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی نیز شهرت دارد. این خواص باعث درمان گاستریت (ورم معده) و تسکین دردهای شکمی و هموروئید (بواسیر) می شود.

  • خواص کفیر

کفیر یک ماده غذایی تخمیر شده است که در داخل آن میکروارگانیسم های مفید برای باکتری های روده زندگی می کنند. در واقع این ماده غذایی حاوی باکتری های لاکتیک، مخمرها و باکتری های مولد اسید استیک است که بعد از رسیدن به روده، با باکتری ها و عناصر مضر و عفونت زا مقابله می کننداز سال ها پیش، از تخم کتان برای تمیزی روده ها استفاده شده است چون خاصیت ملینی دارد و به راحتی به دفع ضایعات از بدن کمک می کند

مصرف منظم کفیر کمک زیادی به سلامت روده و فلور آن می کند. در فرهنگ های زیادی کفیر به اکسیر سلامت و طول عمر شهرت دارد چون باعث بهبود سلامت دستگاه گوارش شده و برای درمان بیماری های کبدی، مشکلات تنفسی، اختلالات مربوط به سنگ کیسه صفرا، آسیب های کلیوی، عفونت های باکتریایی و مزمن موثر عمل می کند. در حالت کلی، کفیر به عنوان یک نوشیدنی تخمیر شده تعریف می شود که طعم آن ناشی از اسیدلاکتیک موجود در آن شکل می گیرد.

  • چگونه می توان با ترکیب تخم کتان و کفیر سموم روده را دفع کرد؟

روند سم زدایی از کولون با تخم کتان و کفیر 21 روز طول می کشد که در این مدت باعث از زیاده روی در مصرف چربی، قند و مواد غذایی اسیدی خودداری کرد.

مواد لازم

  • کفیر 100 تا 150 میلی لیتر
  • تخم کتان آسیاب شده 1 تا 3 قاشق معادل 10 تا 30 گرم
تخم کتان برای تمیزی روده ها

تخم کتان برای تمیزی روده ها

چه باید کرد؟

هفته اول شروع این روش درمانی لازم است که 100 میلی لیتر کفیر با یک قاشق پودر تخم کتان مصرف کنید.سپس در دو هفته دوم، همین میزان از کفیر را با دو قاشق پودر تخم کتان مخلوط کرده و مصرف کنید.در هفته آخر نیز میزان کفیر را افزایش داده و به 150 میلی لیتر برسانید. به این میزان 3 قاشق پودر تخم کتان (30 گرم) بزنید. برای دستیابی به نتایج بهتر در روند پاکسازی، روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید.

حرف آخر

برای پیشگیری از تجمع سموم در کولون می توانید هر سه ماه یک بار این دوره درمانی را داشته باشید. اما اگر علائم تجمع سموم در این ارگان را احساس می کنید می توانید این فاصله را کوتاه تر کنید. علاوه بر دفع سموم از بدن می توانید در موارد دیگری مانند بهبود و درمان کولیت، زخم معده و زخم روده، عفونت دستگاه تنفسی، عفونت مجاری ادراری، اضافه وزن و چاقی مفرط ، کلسترول و تری گلیسیرید بالا از این ترکیب استفاده کنید. خواهید دید که پاکسازی کولون کار ساده ای است و نیاز به مصرف داروهای شیمیایی با عوارض جانبی بالا وجود ندارد. با اجرای همین توصیه های ساده می توانید از بروز بسیاری از ناخوشی ها در بدن که به واسطه اشباع شدن روده ها بروز می کنند جلوگیری کنید.

 

سرطان تخمدان

سرطان تخمدان

کیک ارده و شیره

کیک ارده و شیره

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا