تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

شنبه 30 بهمن 1400 سلامت
تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

روغن خرگوشک نوعی روغن گیاهی که برای رفع مشکلات رشد ابرو سیبیل و مو به کار میرود. از این روغن میتوانید به عنوان یک درمان طبیعی و بی خطر استفاده کنید

روغن خرگوشک چیست؟

روغن خرگوشک، عصاره گل خرگوشک یا همان گل ماهور است که در تیره گل میمونی قرار دارد. این گیاه به این دلیل خرگوشک نامیده می شود که برگ‌های آن مانند گوش خرگوش است. همان‌طور که اشاره شد خرگوشک از گیاهان بومی قاره اروپا و آفریقاست و در ایران نیز می‌توان این گیاه را در مناطق مرکزی مانند دامغان و مناطق غرب و شمال غربی پیدا کرد. گیاه خرگوشک بیش از ۳۵۰ نوع دارد که ۵۰ نوع آن بومی ایران بوده و استفاده از آن در طب سنتی رایج است.

تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

خواص روغن خرگوشک و مضرات آن

از این گیاه هم به صورت روغن و هم به صورت محلول می‌توان استفاده کرد. از خواص دارویی این گیاه می‌توان به درمان سرماخوردگی و برونشیت، از بین بردن عفونت، آسم و سرفه و … اشاره کرد. از روغن خرگوشک یا گلبرگ‌های این گیاه به عنوان داروی خلط آور و عفونت گوش نیز استفاده کرد و با استفاده مستقیم از گل ماهور بر روی پوست می‌توان تا حدودی سوختگی و زخم را درمان کند. اما مهمترین خاصیت روغن خرگوشگ تقویت و افزایش رشد مو آن است و تاکنون ضرری از استفاده این روغن دیده نشده است.

 

تأثیر روغن خرگوشک بر رشد و تقویت مو

شاید تاکنون به دلایل مختلف مانند استرس، رژیم نامناسب، اختلالات هورمونی، عدم مراقبت کافی و عوامل محیطی دچار ریزش مو شده باشیدف اولین قدم برای درمان ریزش مو حذف عادات غلط و عوامل محیطی مخرب است. به عنوان دومین قدم می‌توانید از روغن خرگوشک برای درمان و تقویت مو استفاده کنید. از مهم‌ترین خواص روغن خرگوشک تقویت ریشه مو، ابرو، ریش و سبیل است و به عنوان بازگرداننده و ترمیم کننده مو نیز مشهور است. این روغن برای جلوگیری از ریزش مو و به عنوان از بین برنده چربی و شوره مو استفاده می‌شود. روغن خرگوشک تقویت کننده، ترمیم کننده و بازگرداننده موی سر، ابرو، ریش و سبیل است. اگر تمایل دارید که موهایتان سریع‌تر رشد کرده و ابروهایتان زودتر پر شود می‌توانید از این روغن استفاده کنید. با کمک روغن خرگوشک رشد ابرو‌ها معمولا بین ۶ تا ۸ هفته طول می‌کشد و استفاده از آن اثرات جانبی زیان آور ندارد.

تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

تاثیرروغن خرگوشک در رشد موی سر و ابرو

 

نحوه استفاده از روغن خرگوشک

۱. استفاده روغن یا محلول خرگوشک برای موی سر یا ابرو

  • برای استفاده از محلول خرگوشک بهتر است بعد از استحمام، در محل‌هایی از سر که از مو خالی شده است، با قطره چکان روغن خرگوشک ریخته و آن را ماساژ دهید. البته می‌توان این کار را هر روز انجام داد، ولی انجام آن بعد از استحمام نتیجه بهتری می‌دهد.
  • اگر از محلول خرگوشک برای پر پشت شدن ابرو استفاده می‌کنید، مقداری از آن را روی گوش پاک کن ریخته و روی ابرو ماساژ دهید. این کار را هر ۲ روز یک بار انجام دهید.

 

 

۲. استفاده روغن خرگوشگ برای ریش یا سبیل

  • ابتدا دستان خود را بشویید.
  • روغن را با نوک انگشتان خود بر روی ریش یا سبیل به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.
  • ریش یا سبیل خود را با شامپو بچه یا صابون ملایم بشویید.
  • هفته‌ای ۳ الی ۴ بار این روند را تکرار کنید. 

گیاه خرگوشک چیست و چه فوایدی برای سلامتی بدن دارد

جراحی ویژه بانوان

جراحی ویژه بانوان

8 بیماری‌ مخفی کار!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا