بیوگرافی کلی کلارکسون برنده فصل اول آمریکن آیدل

یکشنبه 5 مرداد 1399 بیوگرافی

زندگینامه:

کلی براین کلارکسون Kelly Brianne Clarkson زاده 24 ابان 1982 است. او خواننده امریکایی سبک راک، آهنگساز، ترانه سرا، بازیگر و برنده فصل اول آمریکن آیدل است.

او چهار بار نامزد جایزه گرمی بهترین البوم آواز پاپ شده که دوبار آن را کسب کرده است.در سال 2006 برای البوم فرار و در سال 2013 برای البوم قوی تر.

کلی کلارکسون در فورت ورث، از شهرهای ایالت تکزاس، متولد شد و در شهرک کوچکی در حومهٔ فورت ورث به نام بورلسون بزرگ شد. او سومین و کوچکترین فرزند یک معلم سال اول و یک مهندس بازنشسته بود و یک برادر با نام جیسون و خواهری به نام آلیشا دارد.

هنگامی که او شش سال بیشتر نداشت والدین او پس از ۱۷ سال زندگی در کنار هم از یکدیگر جدا شدند. در نتیجه برادر او تصمیم به زندگی با پدرش و خواهر او نیز تصمیم به زندگی در کنار عمه‌اش گرفت و کلی در کنار مادرش باقی‌ماند. زمانی که مادرش برای تعمیم هزینهٔ خانواده روزانه کارهای مختلفی را انجام می‌داد، کلی بارها به اطراف شهر تگزاس می‌رفت. در نهایت پس از آنکه مادرش با مرد دیگری به نام جیمی تیلور ازدواج کرد، خانوادهٔ تازه تشکیل شدهٔ کلارکسون به بورلسون نقل مکان کرد.

 

بیشتر بخوانید:بیوگرافی ماریا کری خواننده زن آمریکایی

 

زندگی و حرفه

وی کار خود با کمپانی «آرسی‌ای» را پس از برنده‌شدن در فصل اول برنامه تلویزیونی «آمریکن آیدل»  در سال ۲۰۰۲ آغاز کرد. او با انتشار اولین آلبوم موسیقی خود با نام سپاس‌گزار  در سال ۲۰۰۲ دراصل خود را به عنوان یک خوانندهٔ سبک پاپ عرضه کرد.

پس از آن کلی با انتشار آلبوم تأثیرگذار و تأمل‌برانگیز فرار  در سال ۲۰۰۴ توانایی و تمایل خود را به سبک پاپ راک به همگان نشان داد.

سومین آلبوم او با نام دسامبر من در ۲۰ ژوئن ۲۰۰۷ منتشر شد که می‌توان آن‌را آلبومی تماماً پاپ راک نامید. بر اساس آمار شرکت سونی میوزیک، کلارکسن تاکنون نزدیک به ۲۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان فروخته‌است.

۸ تک ترانهٔ او بین ده ترانهٔ برتر Billboard Hot ۱۰۰ قرار گرفتند. سه آلبوم اول او بیش از ۹/۵ میلیون نسخه در آمریکا فروخت.

در سال ۲۰۰۸ او یکی از ۱۰ هنرمندی شد که بیشترین تعداد حضور در رادیوی بزرگسالان معاصر را داشت.

آلبوم چهارم کلارکسن با عنوان تمام آنچه من می‌خواهم در ۱۰ مارس ۲۰۰۹ منتشر شد و در همان آغاز به رتبهٔ اول Billboard ۲۰۰ رسید.

تک‌آهنگ او با نام «زندگی من بدون تو اعصاب خرد کن است» در هفتهٔ اول انتشارش در لیست Hot ۱۰۰ با ارتقائش از رتبهٔ ۹۷ به صدر جدول، رکورد صعود در رتبه را در تاریخ شکست.

در حال حاضر او تنها شرکت‌کننده در مسابقات امریکن آیدل است که توانست به رتبهٔ اول در انگلستان نایل شود.

وی همچنین به کمک همین تک‌آهنگ منتشر شده از آلبوم چهارمش به تنهایی توانست در ۱ مارس ۲۰۰۹ به رتبهٔ اول تعداد دانلودها دست یابد.

کلارکسون با فروش بیش از ۱۰/۲ میلیون آلبوم موسیقی در آمریکا و بیش از ۲۰ میلیون آلبوم در سراسر جهان، موفق‌ترین برندهٔ مسابقهٔ امریکن آیدل از لحاظ تعداد فروش به حساب می‌آید.

همچنین بر طبق گزارش Nielsen SoundScan کلارکسون در بین ۲۰۰ هنرمندی که بیشترین تعداد فروش آلبوم موسیقی را داشته‌اند، در رتبهٔ ۱۸۷ قرار گرفت.

 

بیشتر بخوانید:خوش صداترین ستاره‌های زن جهان

 

بیوگرافی کلی کلارکسون

بیوگرافی کلی کلارکسون

تحصیلات:

او در اصل می‌خواست یک زیست شناس شود. اما در سال هفتم از تحصیلش، هنگامی که او داشت در راهروی مدرسه آواز می‌خواند، یکی از معلمانش با نام سینتیا گلن∗ صدای او را شنید و از او خواست تا در گروه سرود مدرسه ثبت نام کرده و به فعالیت بپردازد. کلی خطاب به معلمش گفت که او تاکنون در هیچ کلاسی برای تمرین شرکت نکرده‌است.

او در دبیرستان در تئاترهای موزیکالی شرکت کرد مانند Annie Get Your Gun, Seven Brides for Seven Brothers و Brigadoon. از اینجا بود که کلی تصمیم به ادامه دادن موسیقی گرفت. پس از آنکه مردی این جملات امید بخش را با او در میان گذاشت: «خداوند این فرصت را نصیب تو کرده‌است.تو باید آواز بخوانی. هدف تو خوانندگی است.» کلی در نمایش استعدادهای مدرسهٔ خود شرکت کرد. او به خواندن ادامه داد و شروع به تمرینهای ابتدایی کرد.

به محض فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، برای او بورسیههای تحصیلی کاملی از طرف دانشگاه تگزاس، دانشگاه تگزاس شمالی∗ و دانشکده موسیقی برکلی پیشنهاد شد، ولی او تمایلی به رفتن به کالج نداشت و او «پیش از این ترانه‌های بسیاری نوشته بود و می‌خواست خودش آن‌ها را امتحان کند» و او معتقد بود که هیچ وقت برای رفتن به کالج دیر نمی‌شود.

بیوگرافی کلی کلارکسون

بیوگرافی کلی کلارکسون

آلبوم‌ها

  • (Thankful (۲۰۰۳
  • (Breakaway (۲۰۰۴
  • (My December (۲۰۰۷
  • (All I Ever Wanted (۲۰۰۹
  • (۲۰۱۱) Stronger
  • (۲۰۱۵) Run Run Run

 

شهید عباس دوران

زندگینامه شهید عباس دوران

دریادار امیر حبیب‌الله سیاری

بیوگرافی دریادار امیر حبیب‌الله سیاری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا