بیوگرافی هیو جکمن بازیگر خوش نام استرالیایی

جمعه 13 مرداد 1402 بیوگرافی
بیوگرافی هیو جکمن

چکیده ای از بیوگرافی هیو جک

بیوگرافی هیو جکمن

نام : هیو مایکل جکمن

متولد: ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ ‏(۵۳ سال)سیدنی، نیوساوت ولز، استرالیا

پیشه بازیگر، خواننده، نوازنده، رقصنده، تهیه‌کننده

سال‌های فعالیت ۱۹۹۴–اکنون

همسر(ها) دبورا-لی فرنس (۱۹۹۶–اکنون)

فرزندان ۲ (فرزند خوانده)پسر: اسکار ماکسیمیلیان جکمن/ دختر: آوا الیوت جکمن

 

بیوگرافی هیو جکمن

بیوگرافی هیو جکمن

هیو جکمن کیست؟

هیو مایکل جکمن بازیگر، خواننده، نوازنده، رقصنده و تهیه‌کننده استرالیایی است.

 

هیو جکمن متولد چه سالی است

هیو جکمن متولد 12 اکتبر 1968، او در نیو ساوت ولز، سیدنی، استرالیا به دنیا آمد.

 

خانواده هیو جکمن

پدرش، کریستوفر جان جکمن، حسابدار در دانشگاه کمبریج بود و گریس مک نیل، مادرش، که وقف مراقبت از فرزندانشان بود. پدر و مادر او در انگلستان متولد شدند، اما آنها در سال 1967 از طریق یک پروژه مهاجرت به استرالیا نقل مکان کردند

جکمن در محیطی مسیحی بزرگ شد.

او چهار خواهر و برادر بزرگتر و یک خواهر ناتنی کوچکتر از ازدواج مجدد مادرش دارد. پدر و مادرش در هشت سالگی طلاق گرفتند و مادرش با دو خواهرش به انگلستان بازگشت.

پدرش دوباره ازدواج کرد و صاحب فرزند دیگری شد. اما پسر پیش پدرش ماند.

بیوگرافی هیو جکمن

بیوگرافی هیو جکمن

تحصیلات هیو جکمن

جکمن در مدرسه ابتدایی مدرسه دولتی Pymble رفت و در نوجوانی به مدرسه پسرانه Knox Grammar School رفت و در این مکان شروع به بازی در نمایشنامه کرد و استعداد و ذوق خود را برای بازیگری کشف کرد. اولین کاری که او در آن مداخله کرد، بانوی زیبای من در سال 1985 بود. پس از فارغ التحصیلی، او یک سال تعطیل را در مدرسه اپینگهام انگلستان گذراند. سپس در دانشگاه صنعتی سیدنی در رشته روزنامه‌نگاری تحصیل کرد و قبل از فارغ‌التحصیلی از برخی دوره‌های عملی ارائه شده توسط دانشگاه استفاده کرد.

 

شروع فعالیت هیو جکمن

هیو جکمن پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهش در رشته روزنامه نگاری، تصمیم به یادگیری رشته درام و تئاتر در آکادمی هنرهای زیبای غرب استرالیا گرفت

در سال 1995 او این شانس را پیدا کرد که در سریال درام استرالیایی پخش شده توسط کانال ABC استرالیا کورلی بازی کند و در آنجا با بازیگر زن دبورا لی فورنس همکاری کرد. اگرچه این سریال تنها یک فصل به طول انجامید، اما پنجره بزرگی برای جکمن بود.

در سال 1999 بریان سینگر از او درخواست کرد تا نقش اصلی فیلم “مردان ایکس” را ایفا کند و همین نقش هیو جکمن را مبدل به ستاره ای در هالیوود نمود.

سال 1998، او نامزد جایزه اولیویه و در خارج از استرالیا شناخته شد.

در سال 2004، او برای بازی در برادوی خود از پیتر آلن، ترانه‌سرا و مجری استرالیایی، در موزیکال موفق، پسری از اوز، تحسین‌های بسیاری را به دست آورد و با دانیل کریگ در نمایشنامه باران ثابت همبازی شد.

در سال 2005، این بازیگر به همراه دستیار قدیمی جان پالرمو برای تشکیل یک شرکت تولیدی به نام Seed Productions، با هدف ساخت فیلم هایی با بودجه متوسط ​​برای مهار استعدادهای محلی در کشور زادگاه جکمن، پیوست.
او در سال 2006 در فیلم The Prestige به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی کریستین بیل، مایکل کین و اسکارلت جوهانسون بازی کرد. او رابرت آنژیر را به تصویر کشید، شعبده‌بازی که تلاش می‌کرد از آلفرد بوردن معاصر پیشی بگیرد.
او سه شخصیت مختلف را در داستان علمی-تخیلی دارن آرنوفسکی، فواره به تصویر کشید: تامی کرئو، عصب‌شناس، کاپیتان توماس کرئو، فاتح اسپانیایی در سویل. و یک فضانورد آینده، تام.

در سال 2008، باز لورمن کارگردان، او را در فیلم حماسی خود، استرالیا، که در آن نیکول کیدمن همبازی بود، انتخاب کرد. او نقش یک گاو رانده سرسخت و مستقل را بازی کرد که با اکراه به یک نجیب زاده انگلیسی کمک می کند.

او در سال 2008 توسط مجله People به عنوان جذاب ترین مرد جهان انتخاب شد

در 22 فوریه 2009، او میزبان هشتاد و یکمین مراسم جوایز اسکار بود که در تئاتر کداک برگزار شد. شایعاتی در مورد جهت گیری معنوی این بازیگر به وجود آمد، اگرچه او مسیحی است و شروع به شناخت مدرسه التقاطی علوم اقتصادی کرده است.

او از 3 تا 15 مه 2011 در تئاتر کوران در سانفرانسیسکو یک نمایش انفرادی داشت. این تولید ترکیبی از آهنگ های موسیقی مورد علاقه او در برادوی و هالیوود بود که توسط یک ارکستر 17 نفره پشتیبانی می شد.

هیو جکمن حالا پس از 18 سال از اولین نقش آفرینی اش در نقش ولوورین، صاحب جایگاه تثبیت شده ای در هالیوود شده است که حتی برای بازی در فیلم “بینوایان” کاندید دریافت اسکار نیز شده بود.

 

همسر هیو جکمن

همسر هیو جکمن

همسر هیو جکمن

با بازیگر زن دبورا لی فورنس که در 11 آوریل 1996 در سنت جان ازدواج کرد

این زوج سعی کردند دو فرزند داشته باشند، اما متأسفانه فرنس سقط جنین داشت، به همین دلیل این زوج تصمیم گرفتند پسری به نام اسکار ماکسیمیلیان و بعداً یک دختر به نام آوا الیوت را به فرزندی قبول کنند.

 

جوایز هیو جکمن

جکمن در سال 2013 برنده جایزه گلدن گلوب در بهترین نقش آفرینی یک بازیگر مرد در رشته فیلم سینمایی – کمدی یا موزیکال برای Les Miserables شد. او برای این نقش نیز نامزد اسکار شد.

در سال 2005 او برنده جایزه امی در بخش اجرای فردی برجسته در یک برنامه متنوع یا موسیقی برای پنجاه و هشتمین دوره جوایز سالانه تونی شد که سال قبل ارائه کرد.

نقش او در سریال مردان ایکس جوایز بسیاری را برای او به ارمغان آورده است، از جمله جایزه بهترین بازیگر مرد زحل برای مردان ایکس، جایزه ستاره فیلم اکشن مورد علاقه انتخاب مردم و جایزه انتخاب نوجوان برای X-Men Origins: Wolverine.

او برنده دو جایزه تونی شد – جایزه ویژه تونی در رده انجمن حقوقی بازیگران در سال 2004 و همچنین برای بهترین بازی توسط یک بازیگر نقش اول مرد در یک موزیکال برای پسری از اوز.

 

10حقایقی جالب درباره هیو جکمن

1. هیو مایکل جکمن (Hugh Michael Jackman) در 12 اکتبر 1968 (20 مهر 1347) متولد شد.

2. او یک بازیگر، خواننده و تولیدکننده استرالیایی است.

3. نقش‌آفرینی در فیلم‌های ابرقهرمانی و نقش‌های رمانتیک باعث شده که در عرصه بین‌المللی به شهرت برسد.

4. دلیل شهرت او عبارت است از نقش‌آفرینی در فیلم‌های مردان ایکس در نقش ولورین و در نقش‌های اصلی فیلم کمدی رمانتیک “کیت و لئوپولد” (Kate & Leopold (2001))، فیلم اکشن ترسناک “وان هلزینگ” (Van Helsing (2004))، درام جادویی “پرستیژ” (The Prestige (2006))، درام حماسی تاریخی رمانتیک “استرالیا” (Australia (2008))، درام ورزشی علمی تخیلی “پولاد ناب” (Real Steel (2011))، “بی‌نوایان” (Les Misérables (2012)) و تریلر “زندانیان” (Prisoners (2013)).

5. نقش‌آفرینی او در فیلم بی‌نوایان اولین نامزد شدن اسکار بهترین بازیگر مرد و اولین جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم موزیکال یا کمدی سال 2013 را برای او به ارمغان آورد.

6. در تئاتر برای ایفای نقش در “پسری از آز” (The Boy from Oz) جایزه تونی را دریافت نمود.

7. جکمن چهار بار میزبان جایزه تونی شد و یک‌بار برای آن جایزه‌امی را دریافت کرد همچنین میزبانی هشتاد و یکمین مراسم آکادمی در 22 فوریه 2009 (4 اسفند 1387) را نیز بر عهده داشت.

8. جکمن در سال 1998 (1377) و با ایفای نقش اصلی در نمایش اوکلاهاما در تئاتر ملی سلطنتی در غرب لندن در خارج از استرالیا شهرت یافت.

9. این نقش‌آفرینی نامزدی جایزه الیویر (Olivier) برای بهترین بازیگر مرد موزیکال را برای او به ارمغان آورد.

10. جکمن در نیو ساوت ولز، سیدنی و در خانواده گریس مک نیل و کریستوفر جان جکمن، حسابدار تحصیل کرده کمبریج، به دنیا آمد.

بیوگرافی مورات اونالمیش

جان میر

بیوگرافی جان میر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا