بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی، فوتبالیست ایرانی

شنبه 7 آبان 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی مرتضی پور علی گنجی

زمینه فعالیت: فوتبالیست

تولد: ۳۰ فروردین ۱۳۷۱

زادگاه: بابل، ایران

پست: مدافع میانی

قد: ۱٫۸۴ متر

ملیت: ایرانی

مرتضی پورعلی گنجی کیست ؟

مرتضی پورعلی گنجی پس از بازی در رده‌های سنی ایران، پیش از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، در اردوهای آمادگی پیش از این تورنمنت برای نخستین بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد.

مرتضی پورعلی گنجی متولد چه سالی است ؟

او متولد ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ است.

مرتضی پورعلی گنجی اهل کجا است؟

مرتضی پورعلی گنجی اهل بابل است.

 

بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی‌گنجی در ۳۰ فروردین ۱۳۷۱ در روستای (هم‌اکنون شهر) پایین گنج افروز بابل به دنیا آمده‌است. وی فوتبال را در مسابقات آموزشگاه‌های شهرستان بابل آغاز کرد و سپس به باشگاه فوتبال پیکان بابل پیوست. در سن 8 سالگی اش با برادرش به زمین فوتبال روستایمان گنج افروز در بابل ، می‌رفت اما چون سن زیادی نداشت در آنجا به عنوان توپ جمع کن حضور داشت ،  در دوران راهنمایی به تیم مدارس بابل معرفی کرد و با این تیم قهرمان استان مازندران شد

بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی 

بیوگرافی مرتضی پورعلی گنجی 

فوت پدر مرتضی پور علی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی وقتی در سن 21 سالگی بود پدرش را از دست داد و شرایط زندگی انها بسیار سخت شد ، او برای رفتن به شهر کرایه ماشین هم نداشت.از روستایشان گنج افروز سر راه می‌ایستاد تا آشنایی پیدا شود و او را به شهر برساند و این وضعیت در مسیر برگشت نیز ادامه داشت.

الگوهای مرتضی پور علی گنجی

او می گوید بازی جواد نکونام را میپسندیده زیرا هم گل میزده و هم در دفاع بسیار خوب عمل میکرده است ، او معتقد است خیلی سخت است که ۱۰ سال در اروپا متداوم بازی کنید و کاپیتان شوید اما این کار را آقای نکونام انجام داد. او در بازیکن های خارجی از راموس الگوبرداری میکند.

تولد مرتضی پور علی گنجی 

تولد مرتضی پور علی گنجی 

بازی‌های ملی مرتضی پورعلی گنجی

مرتضی پورعلی گنجی پس از بازی در رده‌های سنی ایران، پیش از جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، در اردوهای آمادگی پیش از این تورنمنت برای نخستین بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد و در فهرست پایانی تیم‌ملی برای حضور در این رقابت‌ها هم حضور داشت. مرتضی پورعلی گنجی نخستین بازی ملی‌اش را در بازی دوستانه پیش از تورنمنت، در برابر عراق انجام داد. درخشش در این بازی موجب شد تا کی‌روش در همه بازی‌های این تورنمنت به او بازی دهد. مرتضی پورعلی گنجی در پایان مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵،در فهرست تیم منتخب مرحله گروهی این تورنمنت از سوی کمیته برگزاری مسابقات جا گرفت.

باشگاه خارجی

مرتضی پورعلی گنجی پس از درخشش در بازی‌های جام ملت‌های آسیا در استرالیا از باشگاه‌های مختلف خارجی پیشنهاد بازی دریافت کرد و در نهایت در اسفندماه ۱۳۹۳ درحالی که با تیم باشگاه فوتبال نفت تهران در پایان هفته ۲۱ صدرنشین لیگ برتر بود، به پیشنهاد تیان جین چین پاسخ مثبت داد و رسماً با دریافت ۵۰۰ هزار دلار و برای مدت یک فصل به این تیم چینی پیوست.

خانواده مرتضی پورعلی گنجی

خانواده مرتضی پورعلی گنجی

پیوستن مرتضی پور علی گنجی به السد

مرتضی پورعلی گنجی در سال ۲۰۱۶ با امضای قراردادی رسمی به مدت یک سال به تیم السد قطر پیوست.

 

جوایز و افتخارات مرتضی پورعلی گنجی

  •  تیم السد قطر
  • جام ولیعهد قطر: ۲۰۱۷
  • جام امیر قطر: ۲۰۱۷
  • جام شیخ جاسم قطر: ۲۰۱۷

 

بیوگرافی مادر ترزا

بیوگرافی صادق زیبا کلام

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا