بیوگرافی لبرون جیمز بسکتبالیست معروف

سه‌شنبه 9 آبان 1402 بیوگرافی

نام و نام خانوادگی: لبران ریمون جیمز

لقب: کینگ جیمز

متولد: ۳۰ دسامبر ۱۹۸۴

محل تولد: آکرون اوهایو

قد: ۲۰6 سانتیمتر

وضعیت تأهل: متأهل

لبرون جیمز کیست؟

لبرون جیمز بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی است که برای تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در انجمن ملی بسکتبال (NBA) بازی می کند. او به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان بسکتبال تمام دوران شناخته می شود و 4 بار قهرمان NBA، 4 بار MVP فینال NBA، 4 بار MVP NBA، 4 بار MVP All-Star NBA و 18 بار انتخاب All-NBA شده است. . جیمز همچنین 18 بار انتخاب All-Star NBA شده است.

لبرون جیمز متولد چه سالی است ؟

جیمز در 30 دسامبر 1984 در آکرون، اوهایو به دنیا آمد.

بیوگرافی لبرون جیمز

بیوگرافی لبرون جیمز

جیمز در آکرون، اوهایو به دنیا آمد و در دبیرستان St. Vincent-St. Mary’s در آکرون تحصیل کرد. او در سال 2003 توسط کلیولند کاوالیرز به عنوان انتخاب اول در درفت NBA انتخاب شد. جیمز در 11 فصل اول حضور خود در کلیولند کاوالیرز، یک تیم قهرمانی NBA را به شهر آورد. در سال 2010، او به میامی هیت پیوست و دو قهرمانی NBA دیگر را به دست آورد. در سال 2014، او به کلیولند بازگشت و در سال 2016، کاوالیرز را به قهرمانی NBA رساند. در سال 2018، جیمز به لس آنجلس لیکرز پیوست و در سال 2020، لیکرز را به قهرمانی NBA رساند.

جیمز یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است و دارای قراردادهای تأییدیه با شرکت های متعددی از جمله Nike، Coca-Cola و McDonald’s است. او همچنین یک سرمایه گذار و کارآفرین است و صاحب چندین شرکت تجاری است.

مادرش تنها 16 سال داشت که باردار بود. از بدو تولد، پدرش تصمیم گرفت آنها را رها کند پدرش که فردی سابقه‌دار در امور جنایی بود و به عنوان بزهکار معرفی می‌شد و در کل نقشی در زندگی او نداشت و مادرش به تنهایی وظیفه بزرگ کردن او را به عهده داشت.

رویا و اهداف لبرون جیمز

رویا و اهداف لبرون جیمز

یکی از اولین و قابل توجه ترین هدایایی که مادرش به او داد یک بسکتبال و حلقه بود، او برای این بازی وقت گذاشت و مهارت خود را به کمال رساند، او بسیار خوب بود. لبرون جیمز با وجود قد پایین مادرش، 1.65 متر، همیشه از سایر کودکان هم سن و سالش بلندتر بود. وقتی وارد مدرسه شد، برای معاشرت با مشکل مواجه شد و علائم افسردگی را نشان داد، ترجیح داد تنها باشد و بسکتبال بازی کند.

او با مربی ورزشی خود، فرانکی واکر، رابطه نزدیک برقرار کرد، او همیشه او را برای بهتر شدن و مبارزه برای رویاهایش تحت فشار قرار می داد. در مواجهه با مشکلات جیمز در مدرسه، واکر به گلوریا پیشنهاد داد تا لبرون با خانواده اش به خانه اش نقل مکان کند تا آرامش و ثبات بیشتری را فراهم کند. مدتی بعد این استراتژی نتیجه داد، لبرون نتایج مدرسه خوبی به دست آورد. واکر در 9 سالگی شروع به آموزش بسکتبال به او کرد و به مدت سه سال به او آموزش داد. او 18 ماه بعد به خانه بازگشت، اما دوباره مشکلات اقتصادی او را مجبور به بازگشت به واکر کرد.

او علاوه بر پیشرفت در مدرسه، معاشرت و ملاقات با جوانان هم سن و سال خود را آموخت. او تیمی را با چهار دوست تشکیل داد که با نام Fab Four شناخته می شوند. در 17 سالگی او قبلاً 2 متر قد داشت. تیم او در مؤسسه فایتینگ ایرلندی بود. او در دوران تحصیل در دبیرستان به نتایج خارق‌العاده‌ای دست یافت

همسر و فرزندان لبرون جیمز

همسر و فرزندان لبرون جیمز

در ۱ ژانویه ۲۰۱۲، لبرون جیمز با ساوانا برینسون، فرد مورد علاقه دوران دبیرستان خود وارد رابطه ای عاشقانه شد. این زوج در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۳ در یک مراسم خصوصی با حدود ۲۰۰ نفر مهمان در سن دیگو ازدواج  کردند.

لبرون جیمز و برینسون دو پسر و یک دختر دارند. در ماه اکتبر سال ۲۰۰۴، لبرون جیمز به اولین فرزندش، لبران جونیور خوش آمد گفت. در ۱۴ ژوئن ۲۰۰۷، برینسون فرزند دوم خود، برایس ماکسیموس را نیز به دنیا آورد. فرزند سوم وی ژوری جیمز، یک دختر بود که در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۴ متولد شد.

افتخارات ملی و انفرادی لبرون جیمز

افتخارات ملی و انفرادی لبرون جیمز

  •  دو طلا و یک برنز در المپیک با تیم ملی بسکتبال آمریکا
  •  یک برنز مسابقات جهانی بسکتبال با تیم ملی آمریکا
  •  یک عنوان قهرمانی جهان با تیم ملی آمریکا
  •  ۴ بار جایزه با ارزش ترین بازیکن NBA
  •  ۳ بار قهرمانی انی بی ای
  •  بازیکن جوان سال ۲۰۰۴
  •  ۱۲ بار حضور در تیم آل استار
  •  ۳ بار برنده بازیکن ارزشمند فینال
  •  ۷ بار قهرمانی کنفرانس شرق

فعالیت‌های اقتصادی لبرون جیمز

فعالیت‌های اقتصادی لبرون جیمز

علاوه بر تمام فعالیت‌های تبلیغاتی با کمپانی‌های مختلف، لبرون جیمز یک کارخانه‌دار نیز به حساب می‌آید. او مالکیت کمپانی سرگرمی اسپرینگ‌هیل (SpringHill) را در اختیار داشته و همچنین در کارخانه بلیزپیزا (Blaze Pizza) نیز سرمایه‌گذاری کرده است.

مورات بوز

بیوگرافی مورات بوز (Murat Boz)

بیوگرافی داریوش اقبالی

زندگینامه داریوش اقبالی خواننده محبوب ایرانی ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا