بیوگرافی شادمهر عقیلی

دوشنبه 7 شهریور 1401 بیوگرافی

چکیده بیوگرافی شادمهر عقیلی

نام: شادمهر

نام خانوادگی: عقیلی

تولد : 7 بهمن 1351

زاده: تهران

ملیت: ایرانی

پیشه: بازیگر _ خواننده

محل زندگی: آمریکا

سال‌های فعالیت: ۱۳76–تاکنون

مدرک تحصیلی: فارغ التحصیل رشته موسیقی

همسر: متاهل

شادمهر عقیلی کیست ؟

شادمهر عقیلی، رکورد دار فروش آلبوم در ایران، خواننده اي از دهه هفتاد به بعد موسیقی ایران را دچار دگرگونی کرد و یکی از پایه هاي نسل جدید موسیقی پاپ است. او بعد از مدتی از ایران مهاجرت کرد و  طی یک گفتو گو اینگونه بیان کرد که به وکیل خود وصیت کردم که اگر واسم اتفاقی افتاد به هیچ عنوان بدن من به ایران برنگرده, اون رو بسوزونن و خاکسترش رو در اقیانوس اطلس بریزند.

شادمهر عقیلی متولد چه سالی است ؟

شادمهر عقیلی متولد 7 بهمن 1351 است.

شادمهر عقیلی اصالتا اهل کجاست؟

او متولد شهر تهران می باشد.

بیوگرافی شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی متولد 7 بهمن 1351 در تهران، خواننده است. فارغ التحصیل رشته موسیقی از هنرستان است، سه برادر بنام هاي حمید، محمد تقی و محمد علی و یک خواهر بنام پروین دارد دو برادرش یکی در زمين لرزه رودبار و یکی در خدمت سربازی فوت شدند.از کودکی به ساز زدن برادرش به نوازندگی علاقمند شد ودر 16 سالگی با پیانو شروع كرد سپس در هنرستان ترومپت می زد ولی بعد ویلن رابه‌ عنوان ساز تخصصی خود انتخاب كرد و گاهی پیانو هم می‌زند. او بیس را از ویدیوهای یوتیوب یاد گرفته است.

آغاز فعالیت حرفه ای شادمهر عقیلی

درسال 1376 از هنرستان موسیقی به اتفاق یک گروه به واحد موسیقی صداوسیما رفت. فواد حجازی هم جزو آن گروه بود. در همانجا بود که با خشایار اعتمادی و علیرضا عصار آشنا شد نخستین آلبوم بدون کلام او به نام بهار من درسال 76 که تنظیمی جدید از قطعات قدیمی بود مورد استقبال قرار گرفت و هم زمان همکاری خودرا با صداوسیما آغاز کرد. او بعد از انتشار چند آلبوم موفق و انتشار قطعاتی چون یاس کبود که به حضرت فاطمه زهرا «س» تقدیم شده بود توانست نگاه تندرو هاي مذهبی را هم به سمت آثارش جلب کند.

بیوگرافی شادمهر عقیلی

بیوگرافی شادمهر عقیلی

نخستین کارهای شادمهر عقیلی

نخستین کار شادمهر با نام معبود با صدای خودش بارها از شبکه هاي ایران پخش شد، آلبوم دهاتی درسال 78 آغازگر موجی بود که همه ی موسیقی پاپ بعد از انقلاب را تحت تاثیر قرار داد. آلبوم دهاتی همان‌ گونه رکورد فروش آلبوم موسیقی بعد از انقلاب را در ایران دارد سال 93 شادمهر اعلام کرد تیتراز این آلبوم 10 میلیون نسخه بود.

آغاز فعالیت بازیگری شادمهر عقیلی

آخرین فعالیت رسمی این خواننده حضور در فیلم سینمایی پر پرواز درسال 79 بود که در آن نقش خودش را بازی کرد. نقش خواننده اي که فرزند شهید است و مجوز انتشار آثارش صادر نمیشود و قصد مهاجرت به بيرون از کشور را دارد. گفته میشود پایان بندی این فیلم نوعی تهدید از سوی شادمهر بوده که اگر فشارها ادامه داشته باشد میروم که در نهایت به واقعیت تبدیل شد.

شادمهر عقیلی و زیبا بروفه

شادمهر عقیلی و زیبا بروفه

مهاجرت شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی درسال ۱۳۸۱ به کانادا و سپس به ایالات متحده کشور آمریکا مهاجرت کرد.

ازدواج شادمهر عقیلی

خبر ازدواج شادمهر با ملیسا «میامسا» موجب بهت و حیرت طرفداران وی شد، این زوج ایرانی – فیلیپینی دختری بنام ملینا دارند. ملیسا میسا دختر فلیپینی الاصل اما متولد سن دیه گو ایالت کالیفرنیاست فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه تئاتراز دانشگاه سن دیه گواست او علاقمند به طراحی جواهرات بودو در طراحی مروارید حتی مدرک هم دارد. مدتی در طراحی موفق نبود و به رقص روی آورد او در دو کمپانی عضو است و به کشور های زیادی سفر کرد حتی مدتی در کشور آلمان نیز زندگی کرد.آشنایی او با شادمهر نیز به واسطه حضور در ویدئوهای شادمهر بود. او مسلط به زبان فلیپینی است و هنوز در طراحی مرواریدهای فیلیپینی کار میکند.

ازدواج شادمهر عقیلی و دختر فیلیپینی

ازدواج شادمهر عقیلی و دختر فیلیپینی

 

عاشقانه شادمهر عقیلی با ژینا کلانتری

انتشار ویدیو و عکس هاي دونفر و عاشقانه شادمهر و ژینا کلانتری همه ی رابه این باور رسانده بود که قرار است این دو با یک دیگر ازدواج کنند و حتی حلقه هاي نامزدی نیز در دستانشان دیده میشود اما بعد از مهاجرت همه ی چیز به هم خورد و این عشق آتشین خاموش شد. ژینا کلانتری ازدواج کرد و صاحب یک فرزند پسر شد اما هم چنان عشق شادمهر در قلب اوست ودر شبکه اجتماعی اش همان‌ گونه از خاطرات قدیمی دونفره عکس و فیلم منتشر می‌کند.

 شادمهر عقیلی و ژینا کلانتری

شادمهر عقیلی و ژینا کلانتری

 

آلبوم های شادمهر عقیلی

  • 1376 – بهار من (بی کلام)
  • 1377 – فصل آشنايي (کار مشترک)
  • 1377 – مسافر
  • 1378 – دهاتی
  • 1378 – مشق سکوت (بی کلام)
  • 1378 – نغمه‌های شرقی (بی کلام)
  • 1379 – فریبا (غیر رسمی)
  • 1379 – پر پرواز (موسیقی فیلم پر پرواز)
  • 1380 – آدم و حوا (غير رسمي)
  • 1381 – خیالی نیست (بعد از مهاجرت)
  • 1382 – دوری و پشیمانی (غیر رسمی)
  • 1383 – آدم فروش
  • 1385 – پاپ کورن
  • 1387 – سبب
  • 1388 – تقدیر
  • 1391 – طرفدار
  • 1395 – تجربه کن
  • 1396 – تصویر

 

برادران رایت

بیوگرافی برادران رایت

بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها

بیوگرافی پانته‌آ پناهی‌ها

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا