بیوگرافی خالد حسینی

دوشنبه 5 دی 1401 بیوگرافی

چکیده ای از بیوگرافی خالد حسینی

زاده: 4 مارس 1965

زادگاه : کابل ، افغانستان

ملیت: آمریکایی

پیشه : پزشک

محل زندگی: سن‌خوزه، کالیفرنیا

همسر: رویا حسینی

فرزند : حارت ، فرح

خالد حسینی کیست ؟

خالد حسینی نویسنده معروف افغانستانی می باشد ، او یکی از پرمخاطب ترین نویسندگان دنیا است ، آثارش در 70 کشور دنیا فروش دارد ، اقای حسینی علاوه بر نویسندگی ، پزشک نیز می باشد و آثارش را به زبان انگلیسی منتشر میکند.

خالد حسینی اهل کجاست ؟

خالد حسینی در کابل بدنیا آمد.

خالد حسینی متولد چه سالی است ؟

او متولد 4 مارس 1965 است.

زندگینامه خالد حسینی

حسینی در شهر کابل افغانستان متولد شد ، مادرش معلم تاریخ و پدرش کارمند وزارت خارجه بود ، او به سبب شغل پدر به شهر پاریس مهاجرت کرد و پس از مدتی دوباره به افغانستان بازگشنتد اما در پی کودتایی کمونیستی و حمله‌ی ارتش شوروی، پدر خالد حسینی از سفارت افغانستان برکنار شد و خانواده‌ی او که دیگر در افغانستان امنیت نداشتند، به همین دلیلی از ایالات متحده تقاضای پناهندگی سیاسی کردند و موفق به اخذ آن شدند. سرانجام در سپتامبر سال 1980 به کالیفرنیا رفتند.

زندگینامه خالد حسینی

زندگینامه خالد حسینی

نوع نگارش خالد حسینی

سبک نگارش خالد حسینی بسیار گیرا و جذب کننده می باشد ، همه ی رمان های او به زبان انگلیسی هستند و در بیش از 70 کشور دنیا به زبان های مختلف ترجمه شده اند ، بسیاری از مردم دنیا توسط همین رمان ها با مردم افغانستان آشنا شدند ، با احساسات و عواطفشان آشنا شدند و افکارشان را زندگی کردند.

جوایز و افتخارات خالد حسینی

پرفروش ترین زمان خالد حسینی رمان بادبادک باز می باشد ، این رمان به 48 زبان دنیا ترجمه شده و تا کنون در 38 کشور به فروش رسیده است و موفقیتی بزرگ در ادبیات افغانستان و کارنامه‌ی خالد حسینی محسوب می‌شود.

جوایز و افتخارات خالد حسینی

جوایز و افتخارات خالد حسینی

این کتاب پرفروش هرگز در کشور افغانستان منتشر نشد اما جز کتاب های برتر ایالات‌متحده معرفی شد و در اروپا نیز فروش قابل‌توجهی داشت.خالد حسینی بخاطر این اثر به کسب جایزه بوردرز اوریجینال وویس و همچنین جایزه‌ی بهترین کتاب سال سان‌فرانسیسکو رسید.

علاقه مندی خالد حسینی به افغانستان

از سبک نوشتاری خالد حسینی می توان متوجه ارادت و علاقه ی او به مردم سرزمینش شد ،او فعالیت های زیادی در راستای کمک و همدلی با مردم افغانستان انجام داده است ، از طرف سازمان ملل متحد به عنوان سفیر حسن نیت در افغانستان شناخته شد ، همچنین بعد از سفرش به افغانستان در سال 2007 موسسه‌ای به نام بنیاد خالد حسینی را تاسیس کرد که هدف آن ارائه کمک‌های انسان دوستانه به این کشور است. اقای حسینی فردی خوش چهره و زیرک است و در حال حاضر با خانواده خود در کالیفرنیا زندگی میکند.

علاقه مندی خالد حسینی به افغانستان 

علاقه مندی خالد حسینی به افغانستان

خالد حسینی و علاقه ی او به شعر

خالد حسینی علاقه مند به شعر های فارسی است و شاعرانی همچون حافظ، خیام و مولانا را بسیار دوست دارد ، هنوز نیز دیوان حافظ را کتاب مورد علاقه‌اش می‌داند.او با رمان هایش توانسته است به خوبی به مفاهیمی همچون نژادپرستی، فداکاری، صلح و شهامت در قالب مسائل قومی و انسانی بیان کند.

 

 

 

بیوگرافی امیر آقایی

بیوگرافی امیر آقایی بازیگر خوش پوش و پر طرفدار سینما ایران

بیوگرافی بزرگ علوی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا