اسیدی شدن بدن یا اسیدوز چه مشکلاتی به وجود می آورد ؟

جمعه 6 تیر 1399 سلامت
بدن اسیدی یا اسیدوز

مشکلات ایجاد شده برای بدن اسیدی چیست ؟

هنگامی که بدن اسیدی  یا اسیدوز می شود،  محیطی خوب برای بروز انواع  بیماری ها فراهم می گردد .

هر اندامی در بدن ما  انسان از شش ها ، کبد ، کلیه ها ، دستگاه گوارش ، پوست و مو ، قلب تا استخوان ها،همه و همه تحت تاثیر اسیدیته قرار می گیرد. بر همین اساس، اگر بدن شما بیش از اندازه اسیدی باشد، احساس بدی خواهید داشت.

هنگامی که بدن وارد حالت اسیدوز می شود، به محیطی خوبی برای شکل گیری  انواع بیماری تبدیل می شود. هنگامی که وضعیت قلیایی بدن در سطح مناسب حفظ شود، التهاب مزمن که یکی از دلایل اصلی ابتلا به بسیاری از بیماری ها محسوب می شود، کمتر تجربه خواهد شد.

بدن انسان برای قلیایی بودن طراحی شده است و در این حالت عملکرد درست و مطلوبی  را ارائه می کند. سطح مطلوب pH برای خون و بافت های بدن حدود 7.35 تا 7.45 است. این اندکی بالاتر از سطح pH خنثی است و بین صفر که حالت اسیدی کامل و 14 که قلیایی کامل است، قرار دارد.

هنگامی که بدن در یک وضعیت اسیدیته مزمن باشد ، مواد معدنی از اندام های حیاتی و استخوان ها خارج می گردد تا اسید خنثی شده و از بدن خارج شود و این دلایلی بر  افزایشی ابتلا به پوکی استخوان است. پس در افرادی که بدن اسیدی دارند جذب کلسیم ، منیزیم ، فسفر ویتامین دی و … به دلیل دفع بسار نا چیز است .

برای اینکه از اسیدی شدن بدن جلوگیری کنیم چه غذاهایی مصرف نشود :

راه حل برای رفع این مشکل داشتن  یک رژیم غذایی قلیایی است که می تواند به تعادل سطح pH در مایعات بدن، از جمله خون و ادرار، کمک  زیادی کند. مواد غذایی مختلفی وجود دارند که قلیایی هستند و می توانند به ایجاد تعادل در سطوح pH کمک کنند که از این طریق خطر ابتلا به بیماری های روزانه و برخی خطرات سلامت بلند مدت کاهش می یابد

بیشتر غلات، لبنیات، سویا و گوشت اسیدی هستند. قهوه، الکل، غذاهای فرآوری شده، قند پالایش شده، جایگزین های قند و روغن های اصلاح شده ژنتیکی نیز بسیار اسیدی هستند. هنگامی که چیزی می خورید، مواد زائد اسیدی از سوخت و ساز این غذاها شکل می گیرند. این مواد زائد باید خنثی یا دفع شوند و در این شرایط است که غذاهای قلیایی به کار می آیند. آنها اسیدهای یک رژیم غذایی ناسالم را به معنای واقعی خنثی می سازند.

مصرف کردن مواد غذایی قلیایی در رژیم غذایی از اسیدی شدن بدن جلوگیری می کند  بعضی از این بیماری های عبارتند از :لیمو، اسفناج ،آووکادو ،کلم کیل کرفس ،سبزه گندم ،خیار،  بروکلی، سیر ،فلفل دلمه ای،  برگ های خردل، انجیر، جینسینگ، سرکه سیب، بادام، دانه کدو تنبل، هویج، چغندر، شلغم، موز رسیده، هندوانه، حبوبات و لوبیا با جایگزینی این مواد در رژیم غذایتان از اسیدی شدن بدن خودداری کنید .

نشانه های اسیدی شدن بدن

 خلط زیاد

سرفه مزمن

درد قفسه سینه

خستگی مزمن 

مشکلات سینوسی

پوکی استخوان

 بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل

کاهش هوشیاری مغز

 حملات  قلبی و سکته مغزی

عفونت های مثانه و کلیه

مشکلات سیستم ایمنی بدن

 مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، راش، و تمامی انواع درماتیت

 مشکلات دستگاه گوارش

افزایش وزن و/یا چاقی

دیابت

 آلرژی

 سیاتیک و سفتی عضلات

پوسیدگی  دندانها و حساسیت لثه

 درد مفاصل و درد عضلات

لیو لاو فروت
در ادامه با روشهای پیشگیری از آلزایمر آشنا شوید

چه کارهایی انجام دهیم تا آلزایمر نگیریم؟

جعفری گیاهی که ویتامین C بالای دارد

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا