انیمیشن «منو ببین» برای توجه بیش‌تر به دنیای کودکان ساخته شد

شنبه 16 تیر 1397 سینما

انیمیشن «منو ببین» برای توجه بیش‌تر به دنیای کودکان ساخته شد

انیمیشن منو ببین,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران
کارگردان «منو ببین» با اشاره به ساخت این انیمیشن اظهار کرد که مساله آن تلنگر زدن به پدر و مادرها برای توجه بیشتر به دنیای کودکان است.

رضا مهرانفر کارگردان انیمیشن کوتاه «منو ببین» که ساخت آن را به تازگی به پایان رسانده است در گفتگو با مهر، گفت: «منو ببین» اثر کوتاهی است با مدت زمان سه دقیقه که به مساله اضطراب در کودکان می پردازد و به سفارش سازمان بهزیستی کشور ساخته شده است.

 

وی ادامه داد: تکنیک ساخت این انیمیشن ۲بعدی است و فیلم از ۲ دیدگاه روایت می شود؛ یک زاویه دیدگاه کودکی است که در موقعیت های مختلف دچار اضطراب و ترس می شود و نگاه دیگر از منظر افرادیست که در آن موقعیت در اطراف او قرار دارند و متوجه نظرگاه مضطربانه کودک نمی شوند و او را نادیده می گیرند.

 

انیمیشن منو ببین,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

کارگردان «منو ببین» درباره جزییات ساخت این اثر توضیح داد: ما کار روی فیلمنامه و ساخت اثر را در اردیبهشت ۹۶ شروع کردیم و بیش از یک سال درگیر بودیم و در حال حاضر نیز بنا داریم آن را به جشنواره های معتبر داخلی و خارجی بفرستیم.

 

وی با اشاره به حساسیت موضوع این انیمیشن کوتاه اظهار کرد: موضوع این فیلم اضطراب کودکان است و به همین دلیل از زمان نگارش فیلمنامه و در طول  ساخت، ما با یک روانشناس در ارتباط بودیم و بسیار علمی و حساب شده کار را پیش بردیم.

 

انیمیشن منو ببین,اخبار فیلم و سینما,خبرهای فیلم و سینما,سینمای ایران

این کارگردان عنوان کرد: این انیمیشن تلنگری به پدر و مادرهاست تا بگوییم کودکان دنیا را به گونه دیگری می بینند و حتی می فهمند که بزرگترها این دید را ندارند و به دنیای آنها توجه نمی کنند.

 

کارگردان مجموعه «کودک شو» شبکه نسیم در پایان اظهار کرد: فیلم ها و آثار کودک تلنگری هستند تا به این دنیای کودکانه بیشتر توجه کنیم. در «کودک شو» ما می خواهیم به پدر و مادرها نشان دهیم که چقدر با کودکان خود ارتباط مفید و سازنده دارند و بسیاری از آنها وقتی به برنامه می آیند و سوالاتی را از آنها درباره فرزندشان می پرسیم غافلگیر می شوند.

 

 

مرجع : سرپوش

گوی بلورین جشنواره «کارلووی واری» به سینمای رومانی رسید

رونمایی از پوستر فیلم کمدی «دم سرخ‌ ها»

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا