الگوریتم اینستاگرام چیست؟

پنج‌شنبه 13 خرداد 1400 بازار ، فناوری
الگوریتم اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار گسترده و پرطرفدار است. از آ‌ن‌جا که امروزه اکثر مردم اوقات فراغت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند، اینستاگرام به یک برنامه پربازدید تبدیل شده است. ضمن این که در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم شرایط تفریح در بیرون از منزل را ندارند و مجبورند اوقات خود را در خانه سپری کنند، نقش این شبکه اجتماعی بیش از پیش پررنگ شده است. علاوه بر آن کسب و کارهای مختلف نیز در اینستاگرام رونق بیشتری یافته‌اند و همین موضوع باعث شده کاربران بیش‌تر از قبل به الگوریتم اینستاگرام توجه کنند و برای دیده شدن کسب و کارشان در بین میلیون‌ها کاربر اینستاگرامی، با الگوریتم اینستاگرام همگام شوند. در ادامه بهتر و بیشتر راجع به این الگوریتم صحبت می‌کنیم.

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام به کمک هوش مصنوعی کار می‌کند و با دریافت اطلاعات و بررسی رفتار آن‌ها  دائماً در حال تغییر است. تغییرات اعمال شده نیز در جهتی است که کاربران بتوانند بهترین تجربه کاربری را داشته باشند. این الگوریتم هدف مشخصی را دنبال می‌کند  و آن هدف چیزی جز تجربه کاربری بالا نیست. اگر کاربر محتوی‌ مفید و با ارزشی را در صفحه خود قرار دهد یا انتشار تصاویر اسلایدی، استفاده از هشتک، لایک و کامنت، انتشار ویدئو در زمان‌های مشخص با سایر پیج‌ها تعامل برقرار کند، می‌تواند در جهت هدف این الگوریتم حرکت کند. الگوریتم اینستاگرام در واقع مانند یک تصمیم گیرنده عمل می‌کند و تصمیم می‌گیرد که وقتی کاربر فید خود را باز می کند، چه پست‌هایی را مشاهده کند. این ویژگی توسط الگوریتم اکسپلور اینستاگرام اعمال می‌شود و برای هر کاربر متفاوت است.

هوش مصنوعی اینستاگرام

پیرو ویژگی اینستاگرام که در پاراگراف قبل عرض کردیم، هر چه کاربر و فالوورها پست‌های خاصی را بیشتر بازدید و لایک کنند، این قبیل پست‌ها بیشتر در اکسپور نمایش داده می‌شوند. به عنوان مثال اگر کاربری بیشتر پست‌های مربوط به آشپزی را لایک کند، بیشتر پست‌هتی مربوط به آشپزی برای حساب کاربری او نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید کسب و کارتان را در اینستاگرام گسترش دهید باید فالوورهای واقعی داشته باشید و بازدید از صفحه شما افزایش یابد. برای این منظور باید با نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام آشنا شوید. اگر این الگوریتم را بیاموزید این امکان را خواهید داشت که در تایم میانگین روزانه که مردم زمان خود را در اینستاگرام سپری می‌کنند، محتوی خود را به آن‌ها نمایش دهید. این زمان میانگین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز است.

اینستاگرام بهترین و ایده ال‌ترین گزینه برای افرادی اند که به دنبال بازاریابی‌اند و می‌خواهند برند خود را به کاربران هدف معرفی کنند. الگوریتم اینستاگرام بر اساس فناوری یادگیری ماشین عمل می‌کند. به همین دلیل روند رتبه بندی پست‌های کاربران دائم در حال دنس، تغییر و تحول است و به سمت تکامل پیش می‌رود.‌ اگر با این الگوریتم آشنا شوید می‌توانید به راحتی استراتژی‌های مناسب برای برندسازی را اجرا کنید. در ادامه خواهیم گفت که عملکرد این الگوریتم چگونه است تا بتوانید خود را با آن همگام کنید.

بهترین روش یاد گیری و آموزش اینستاگرام در ایران چیست؟

اگر به دنبال روش های ویدیویی آموزش اینستاگرام هستید و می خواهید در این عرصه فعالیت کنید، پیشنهاد می کنیم از سایت همیارسوشال که یک منبع معتبر آموزش رایگان اینستاگرام است استفاده کنید. در این سایت علاوه بر این آموزش های اینستاگرامی، آموزش ابزار های مختلف مانند آموزش اینشات نیز انجام می شود.

نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام

یادگیری اینستاگرام در همیارسوشال

این الگوریتم بر اساس سه اصل مهم عمل می‌کند که در زیر بیان می‌کنیم.

  • این شبکه مجازی قطعاً تمایل دارد کاربران زمان بیشتری را برای آن صرف کنند. وقتی کاربری به صورت مستمر پست‌های مربوط به یک سری پیج‌ها و حساب‌های مشخصی را ببیند و در واقع با این حساب‌ها تعامل بیشتری برقرار کند، اینستاگرام، آن پست‌ها را بیشتر برای او به نمایش می‌گذارد. لایک کردن، کامنت گذاری، دایرکت، اشتراک گذاری، تگ کردن، افزایش تعداد بازدید از اقداماتی است که رابطه و تعامل نزدیک را نشان می‌دهد  و الگوریتم اینستاگرام به خوبی این روابط را درک می‌کند.
  • اگر کاربر به پست‌های خاصی علاقه داشته باشد، الگوریتم بیشتر آن نوع از پست‌ها را برای کاربر به نمایش می گذارد.
  • اینستاگرام دوست دارد پست‌های جدید که اخیرا پست کردید را بیشتر به نمایش بگذارد. بنابراین انتشار به موقع پست‌ها برای الگوریتم این شبکه مجازی اهمیت زیادی دارد. قطعا اگر در زمانی که تعداد بیشتری از مخاطبان شما آنلاین هستند، محتوی پست کنید، بازدید بیشتری می‌خورد. بنابراین می‌توانید با آزمایش کردن مخاطبین زمان آنلاین بودنشان را تشخیص دهید‌.

نکاتی مهم  برای پر بازدید شدن پیج اینستاگرام

افزایش آسان فالوور اینستاگرام

  • باید به صورت دائم و البته مستمر پست بگذارید. این جمله به این معنی نیست که شما مجبور هستید هر روز پست بگذارید اما نباید فاصله زیادی بین پست‌هایتان بیفتد. تعداد پست نیز بسته به کسب و کار شما دارد و در واقع باید به گونه ای باشد که مخاطب با محتوی شغلی شما آشنایی پیدا کند.
  • الگریتم جدید اینستاگرام به این صورت است که به شما اجازه می‌دهد ببینید کاربران نسبت به محتوی شما چه احساسی دارند. به عبارتی اینستاگرام امکان دیدن نقد و تحلیل پیچ های مربوط به کسب و کار را ایجاد کرده است. بر اساس این فاکتور شما می‌توانید تشخیص دهید کاربران شما در چه رده سنی هستند و پست‌های مرتبط با سن و سال آن‌ها می گذارید.
  • اگر شما پستی در صفحه خود قرار دادید که با استقبال بی‌نظیری همراه شد، می‌توانید بار دیگر و حتی بارها آن را به صورت مجدد پست کنید. خاص یودن به این معنی نیست که همیشه پست‌هایی با محتوی جدید بگذارید بلکه باید پست‌هایی که با تعامل و تشویق زیاد همراه بوده‌اند را دوباره در صفحه خود قرار دهید. برای پرهیز از تکرار می‌توانید آن را به شکل‌های مختلف اشتراک‌گذاری کنید. به عنوان مثال تصاویر را به ویدئو اسلاید تبدیل کنید، تصاویر پست را استوری کنید، ویدئو را به گیف تبدیل کنید و غیره که محتوی کاربرپسند بار دیگر به نمایش درآید.
  • کاربران و فالوورانی که شما را تگ و معرفی می‌کنند یعنی شما برای آن‌ها سودمند بوده‌اید که در قالب پست یا استوری برایتان محتوی تولید کرده‌اند. الگوریتم اینستاگرام می‌گوید برای این دسته از مخاطبان خود پاداشی در نظر بگیرید.
  • می‌توانید با افرادی که در حیطه کسب و کار شما فعالیت دارند تماس گرفته و از آن‌ها در خواست کنید که شما را به فالوورهای خود معرفی کنند. در این صورت فالوورهای پیج های مختلف با شما آشنا شده و پیج شما در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرد.
  • الگوریتم جدید اینستاگرام تعداد لایک‌های هر پست را نمایش نمی‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود روابط بر اساس آمار نباشد و اصالت روابط حفظ شود. از این رو برای حفظ ارزش‌ها باید در اسرع وقت پیام‌های دایرکت را پاسخ دهید. به لایک‌ها و کامنت‌ها واکنش نشان دهید و همچنین لایک و فالوور فیک نخرید چون الگوریتم اینستاگرام  سریع  متوجه این موضوع می‌شود.
  • باید بتوانید از هشتگ‌ها به درستی استفاده کنید. هشتگ کمک می‌کند تا محتوی به دست مخاطبانی که به دنبال چنین محتوایی هستند، برسد. بنابراین هشتگی که برای هر پست استفاده می‌شود باید با  محتوی آن مطابقت داشته باشد.
  • بهتر است یک جدول زمان‌بندی برای پست و استوری‌های خود تنظیم کنید. باید تشخیص دهید مخاطبان شما بیشتر در چه ساعاتی از روز آنلاین هستند تا در آن زمان پست بگذارید. در این صورت مست شما بازدید بیشتر و لایک بیشتری می‌خورد. وقتی این روال ادامه پیدا کند در ذهن مخاطبان شما می‌ماند که معمولا چه زمانی پست می‌گذارید. در واقع می‌توان گفت زمان بندی نظم خاصی به کاربران شما می‌دهد.

برای آموزش صفر تا صد الگوریتم جدید اینستاگرام از کدام مجموعه مشاوره بگیریم؟

نکته بسیار مهمی که در رابطه با این شبکه مجازی وجود دارد این است که الگوریتم اینستاگرام دائم در حال تغییر است. بنابراین باید با تمام فاکتورهای آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید پیج خود را پر بازدید نگه دارید و کسب و کار موفقی را در اینستاگرام داشته باشید. از این رو باید از مجموعه های متخصص مشاوره گرفته و آموزش ببینید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌دهیم برای اطمینان خاطر خودتان از مجموعه همیارسوشال کمک بگیرید. همیارسوشال اولین مجموعه  فعال در ایران است که در این عرصه فعالیت می‌کند. علاوه بر آن در مجموعه همیارسوشال شما می توانید نرم افزار های ادیت ویدیو مخصوص اینستاگرام را بصورت رایگان دانلود کنید! مانند نرم افزار های کاین مستر و اینشات پرو که بصورت کرک شده و آخرین نسخه درج می شود.

مشاوره اقتصادی

مشاوره اقتصادی برای چه کسانی ضروری است؟

زخم کاری

«زخم کاری» محمدحسین مهدویان متفاوت‌ترین سریال نمایش خانگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا