اصول طلایی برای خانه تکانی عید

پنج‌شنبه 7 بهمن 1400 خانه داری
اصول طلایی برای خانه تکانی عید

اصول طلایی برای خانه تکانی عید

لازم نیست برای خانه تکانی عید استرس و نگرانی داشته باشید. بهتر است کار خود را اصولی شروع کنید و برای انجام کار‌ها برنامه ریزی کنید. در اینجا می‌توانید اصول یک خانه تکانی لذت بخش را بیاموزید.

آمدن بهار نه تنها زمانی برای شروع مجدد، نمایان شدن خورشید زیبا، سرسبزی و صدای پرندگان است، بلکه زمانی مناسب برای یک تمیز کاری بزرگ است که به آن خانه تکانی می‌گوییم. بعضی از افراد برای خانه تکانی عید به اندازه رفتن پیش دندانپزشک در زمان کودکی استرس و نگرانی دارند. ما در ستاره نکات و ترفندهایی را به شما می‌آموزیم تا با کمک آن‌ها بتوانید خانه تکانی عید را به آسانی انجام دهید و دیگر نگران تمام کردن کارهای خود نباشید.

 

۱- از تمیزکاری و خانه تکانی عید نترسید

قانون اصلی برای تمیز کاری با کیفیت قبول کردن این است که خانه تکانی عید طراوت بخش خانه شما است، نه یک فاجعه. اگر خانه تکانی را به جای یک بار در سال، دو بار در سال انجام دهید، این کار زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. عبارت “خانه پاک، افکار پاک” را قبل از شروع هر تغییر بزرگ در خانه و زندگی و یا خانه تکانی عید برای خودتان تکرار کنید تا این کار را با علاقه و انرژی انجام دهید.


۲- برای کارهای خانه تکانی برنامه ریزی کنید

وقتی برای کارهای خانه تکانی برنامه داشته باشید همه چیز ساده‌تر می‌شود. در این صورت نیازی نیست کاری را دوبار انجام دهید و یا از زیاد و نامعلوم بودن تعداد کارها هراسان بشوید.
سعی نکنید همه کار ها را یک باره تمام کنید، کار آسانتر این است که آنها را به چند مرحله تقسیم کنید و برای هر مرحله چند ساعت در روز زمان بگذارید. شما نباید طوری کار کنید که پس از تمام شدن خانه تکانی عید، از همه چیز متنفر بشوید.


 

۳- دور ریختن وسایل اضافی

عکس دور ریختن وسایل اضافی

 

خانه تکانی عید بدون دور انداختن چیز‌هایی که لازم ندارید، یک اشتباه جدی است، زیرا بسیاری از زباله‌ها از خانه تکانی سال گذشته در خانه شما انباشته شده است. فضا را برای خود باز کنید، در غیر این صورت فقط به نظر می‌رسد که وسایل خود را از یک مکان به مکان دیگر جا به جا کرده اید.

خانه تکانی زمان مناسبی است برای خداحافظی با تمام لباس‌هایی که نمی‌پوشید، وسایل شكسته، ظروف قدیمی بی استفاده و همه‌ی هدایای بی مصرفی كه از دوستان و آشنایان خود گرفته‌اید. قانونی که باید در  اینجا مورد توجه قرار گیرد این است که: “اگر من یک سال از این وسایل استفاده نکرده ام، دیگر نیازی به آن ندارم.”


۴- پنجره ها را تمیز و شفاف کنید

عکس پاک کردن شیشه پنجره
برای اینکه پنجره‌های خانه شفاف و بدون لکه بشوند، ابتدا لکه‌های روی آن را با سرکه خیس کرده و بشویید. سپس پنجره‌ها را با آب تمیز کنید و با یک دستمال کاغذی نرم با حرکت‌های دورانی خشک کنید. برای پاک کردن شیشه پنجره سرکه از پاک کننده‌هایی که در فروشگاه‌ها وجود دارد موثرتر است.

پنجره‌ها را یک بار از سمت بالا و پایین و بار دیگر از سمت چپ و راست بشویید؛ با این کار جا‌هایی که خوب تمیز نشده است نمایان می‌شود و می‌توانید آن‌ها را دوباره تمیز کنید.


 

۵- تمیز کردن سطوح در خانه تکانی

عکس تمیز کردن سطوح در خانه تکانی
چوب یا دستمال گردگیری را در یک مایع پاک کننده ملایم قرار دهید و دیوارها و سقف را با آن پاک کنید. سپس با آب آنها را تمیز کنید طوری که هیچ لکه کثیفی بر روی سطح باقی نماند.

  • یک پارچه نرم را کمی در نرم کننده لباس خیس کنید و با آن مبلمان را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که سطح مبل به مدت طولانی بدون گرد و غبار بماند.
  • یک پارچه نرم را در چای بخیسانید و آن را روی مبلمان خود بکشید. سپس با یک پارچه مخملی و یا پشمی روی آنها را تمیز کنید. این کار باعث می‌شود که مبلمان شما نو به نظر بیاید.

۶- تمیز کردن کمد لباس ها

همه قسمت‌های داخل کمد، کشو‌ها و میز کنار تخت را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده و سپس با نرم کننده پارچه و یا یک اسپری ضد الکتریسیته ساکن خشک کنید. (اسپری ضد الکتریسیته: مخلوطی از چندین ماده پتروشیمیایی و مواد افزودنی ویژه می‌باشد که در صنایع نساجی به عنوان یک ماده Anti-static استفاده می‌شود.) با این کار گرد و غبار کمتر به لباس‌های شما خواهند چسبید.
  • اطمینان حاصل کنید که هوا به کمد لباس می‌رسد، برای یک یا دو ساعت اجازه دهید کمد خالی بماند و درب آن را باز بگذارید.
  • یک تکه صابون کوچک را در کمد لباس بگذارید و لباس های خود را برای چند ماه آینده خوشبو و تازه نگه دارید.

۷- تمیز کردن وسایل قفسه ها

تمیز کردن لیوان و ظروف
اگر روی کتاب لکه کپک مشاهده کردید، ابتدا آن را با یک سشوار خشک کنید، بعد یک تکه کاغذ ضخیم را در زیر صفحه کتاب قرار دهید و مقداری آب اکسیژنه روی لکه اضافه کنید. فراموش نکنید که لکه را پس از 20 دقیقه با یک پارچه تمیز کنید.

اسباب بازی‌ها را در آب گرم شستشو دهید، بعد مقداری نرم کننده پارچه روی آنها بزنید. سپس اسباب بازی‌ها را خشک کرده و روی آنها مقداری اسپری ضد الکتریسیته ساکن بزنید. با این کار گرد و غبار کمتری روی اسباب بازی می‌نشیند.

مقدار زیادی نمک را با آب گرم مخلوط کنید و ظروف سفالی و ظروف سرامیکی خود را با این محلول بشویید تا بتوانید سخت‌ترین لکه‌ها را بدون آسیب رساندن به روکش ظروف به راحتی از بین ببرید. بعد از شستشو همه ظروف را با پارچه‌ای تمیز خشک کنید.


۸- گل های شما نیز باید تمیز باشند

عکس تمیز کردن گل
در خانه تکانی عید باید همه چیز‌هایی که در خانه دارید را تمیز کنید، بنابراین گل‌ها نیز باید تمیز و هرس شوند. ابتدا روی خاک را با کیسه‌های پلاستیکی بپوشانید. با این کار خاک گلدان بیرون نمی‌ریزد.
چند گلدان را با گیاهان آن در وان یا یک تشت بزرگ بگذارید، سپس روی آن‌ها آب اسپری کنید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن‌ها را در این حالت نگه دارید. بهتر است گل‌های پژمرده را دور بریزید.


همچنین بخوانید: خانه تکانی عید نوروز در ۸ مرحله اساسی


۹- لذت بردت از پایان کار

عکس تمیز کردن خانه
در نهایت، اگر انرژی شما در خانه تکانی تحلیل رفته است می‌توانید در خانه خود یک تغییر مناسب ایجاد کنید. به عنوان مثال، روی میز یک سفره یا رومیزی جدید قرار دهید، کوسن‌های مبل را با مدل‌های جدید و بهاری جایگزین کنید، یا حوله‌های تازه‌ای را در حمام قرار دهید. سپس کمی عطر خوشبو در هوا اسپری کنید و از تمیزی منزل خود لذت ببرید.

 

 

استفاده های جالب از دهان شویه ها

استفاده های جالب از دهان شویه ها

مراقبت از گیاه بامبو

مراقبت از گیاه بامبو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا