اسرار آشپزی از زبان سرآشپرهای حرفه‌ای دنیا

شنبه 13 آبان 1396 آشپزی
اسرار سرآشپرهای حرفه‌ای دنیا

اسرار سرآشپرهای حرفه‌ای دنیا

 

اطلاع از اسرار آشپزی مثل راهکارهای کاهش زمان پخت گوشت، تازه ماندن مواد غذایی و استفاده درست از وسایل می تواند آشپزی را برای شما آسان تر کند.

کسانی که اغلب غذا درست می کنند می دانند گاهی اوقات آشپزخانه یک جهنم واقعی است: جامانده های روغن، سوختن گوشت و تخم مرغ هایی که خریداری کرده اید و خراب شده اند.

اسرار آشپزی در پختن و برش کیک

 

1- یکی از اسرار آشپزی برای برش یک قطعه کامل کیک، این است که باید قبل از برش چاقو را زیر آب گرم قرار دهید. این کار باعث می شود کیک به تیغه چاقو نچسبد.

عکس برش صحیح کیک

-2 وقتی یک تکه از کیک را جدا می کنیم، بعد از مدتی قسمت های برش خورده کیک کهنه می شود و ممکن است طعم آن نیز تغییر کند. برای جلو گیری از این کار بهتر است نان تست را با خلال دندان به لبه های برش خورده کیک متصل کنید.

 عکس برش و نگهداری کیک

3- اگر می خواهید کیک شما به خوبی پف کند، نباید در زمان پخت آن برای چک کردن در فر را باز کنید. باز کردن در فر باعث می شود حرارت داخل فر کم شود و کیک به خوبی پف نکند. البته اگر حدود 5 دقیقه به اتمام زمان پخت کیک مانده است می توانید در آن را باز کنید.عکس پف کردن صحیح کیک


اسرار آشپزی در پخت مواد غذایی و استفاده از وسایل

 

4- برای استفاده راحت از لیمو می توانید لیمو را بدون برش دادن کمی له کنید، سپس سر یک اسپری آب پاش را درون لیمو فرو کنید، با این کار یک اسپری آب لیمو خواهید داشت.

عکس استفاده راحت از لیمو

5– اگر زمانی که با چاقو کار می کنید دسته آن مرتب در دست شما لیز میخورد یا می لغرد، می توانید چند عدد از نوارهای پلاستیکی را روی دسته آن بپیچانید تا از لیز خوردن آن جلوگیری کند.

عکس تحوه صحیح کار با چاقو

6- مدت زمان پخت یک تخم مرغ در آب جوش چقدر است؟

عکس مدت زمان پخت یک تخم مرغ

7- اگر قصد دارید یک همبرگر یا گوشت چرخ کرده را سرخ کنید بهتر است در مرکز آن یک گودی ایجاد کنید، این کار علاوه بر جذاب تر شدن ظاهر آن، زمان پخت را کاهش می دهد.

عکس سرخ کردن همبرگر یا گوشت چرخ کرده

8- اسرار آشپزی به ما می گویند، لیمو هایی که پوست نازکتری دارند، ترش تر از لیموهایی هستند که پوست آنها ضخیم است.

عکس لیمو ترش

9- یکی از اسرار آشپزی برای اینکه بتوانید سوسیس را به طور کامل از داخل و خارج سرخ کنید، این است که باید با چاقو چند شکاف روی سوسیس ایجاد کرده و سپس آن را سرخ کنید.

عکس سرخ کردن کامل سوسیس

10- اگر میخواهید بفهمید که آیا تخم مرغ تازه است یا خیر، باید به حلقه اطراف زرده توجه کنید. هرچه حلقه دور زرده سفت تر باشد و به زرده نزدیک تر تخم مرغ تازه تر است.

عکس تست تخم مرغ تازه

11- یکی از اسرار آشپزی برای تازه ماندن سبزیجات در یخچال این است که، آن ها را در فویل بپیچید سپس در یخچال قرار دهید.

عکس ازه ماندن سبزیجات در یخچال

12- اگر می خواهید پیتزا را دوباره گرم کنید و به نحوی باشد که انگار تازه پخته شده است، روی آن با آب پاش آب بپاشید و آن را در فر قرار دهید.

عکس گرم کردن پیتزا

13- هنگام بریدن گوشت استیک آن را در امتداد خطوط گوشت برش بزنید. این کار اجازه نخواهد داد که تکه ها هنگام برش شکسته شوند و شما برش های کاملی خواهید داشیت.

عکس بریدن گوشت استیک

 

منبع : سایت ستاره

صبحانه مجلل

طرز تهیه 6 صبحانه مجلل در 15 دقیقه

پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ؛ طرز تهیه و فوت و فن عالی شدن آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا