آشنا با روش های گلت و کراتینه برای صاف کردن مو

جمعه 25 اسفند 1396 آرایش پوست ومو
آشنا با روش های گلت و کراتینهبرای صاف کردن مو

صاف کردن مو با گلت

اغلب کسانی که موهای وز و فر دارند، به دنبال راه حلی برای رسیدن به موهای صاف و لطیف هستند. گلت کردن موی سر یکی از راهکارهای رسیدن به این آرزوست. البته «گلت» یک نام تجاری از محصولات صاف کردن مو است و چون از برندهای محبوب و ابتدایی این محصول است، بیشتر با این نام بین افراد رایج است.

صاف کردن مو با گلت بهتر است یا کراتینه ؟

روش های صاف کردن مو

فر مو ها به دلیل پیوند های گوگردی بیین زنجیره ی پروتئینی مو ایجاد می شود. گلت کردن مو با موادی انجام می شود که چنین پیوند هایی را در بافت پروتئینی مو تا حدی تخریب می کنند و باعث می شوند مو حالتی صاف و فاقد فر، موج و وز پیدا کند.
گلت یکی از اولین محصولات در زمینه ی صاف کردن مو در بازار بود که محبوبیت زیادی نیز یافت کرد به همین دلیل فرآیند صاف کردن مو ها همچنان در بین بسیار از مدم به نام گلت مو شناخته می شود. اما محصولات دیگری با همین عملکرد با نام های تجاری از قبیل لولان، جان دپرل و … در بازار وجود دارند و استفاده می شوند.
ماندگاری گلت مو
گفته شده است که اثر گلت مو تا 4 تا 6 ماه باقی می ماند و برخی اثر آن را دائمی می دانند زیرا ساختار مو تخریب دائمی می شود. پس از 9 ماه تا یک سال که ریشه ی مو ها دوباره به صورت فر و حالت دار رشد کرد برای ریشه ها مجدداً از مواد گلت استفاده می کنند. گلت مو با توجه به معایبش طرفداران خاص خود را دارد.
صاف کردن مو با گلت بهتر است یا کراتینه ؟

صاف کردن مو با گلت

تفاوت گلت با کراتینه
کراتینه موی سر به منظور تقویت ساقه ی مو ها و در کنار آن با هدف صاف کردن و از بین بردن وز و فر مو ها انجام می شود و تخریبی در ساختار های پروتئینی مو ها ایجاد نمی کند. از درمان کراتین برای تمام جنس مو ها حتی مو های دکلره و آسیب دیده استفاده می کنند.
اما گلت مو که به نام ریباندیگ یا صاف کردن مو با روش شیمیایی نیز شناخته می شود، ساختار ها را تخریب می کند و به همین دلیل از گلت کردن برای مو های رنگ شده باید با احتیاط استفاده کرد و روی مو های دکلره استفاده نمی کنند. گفته می شود تغییر ساختار بافت ساقه ی مو سبب از دست دادن آب و رطوبت مو ها نیز می شود. یکی از مشکلات عمده ی این روش این است که مو ها پس از انجام این عمل دیگر حالت نمی گیرند و نمی توان با سشوار و .. ان را مدل دار کرد. در صورت استفاده ی نا درست از مواد گلت مو ها دچار آسیب جدی می شوند و باید کوتاه شوند.
با توجه به حجم، جنس و نوع فر موهایتان باید این محصول را خریداری کنید. این محصول دارای دو درجه با نام «گلت صفر» و «گلت قوی» است. گلت صفر برای موهای معمولی، وز و موهایی که درجۀ فر بودن آن ها کمتر است استفاده می شود. گلت قوی، همان طور که از نام آن پیداست، برای آن دسته موهایی مناسب است که کاملاً فر هستند.
موهای معمولی، نازک و کم پشت: برای این دسته از موها محصول گلت صفر می تواند به مدت 25 دقیقه و فاقد نیاز به حرارت دادن باقی بماند.
موهای به شدت فر و پرپشت: برای این دسته از موها محصول گلت قوی می تواند به مدت 30 دقیقه و فاقد نیاز به حرارت باقی بماند.
منبع:آکا ایران

رنگ کردن مو با دارچین به جای رنگ‌های شیمیایی

رنگ کردن مو با دارچین به جای رنگ‌های شیمیایی

آرایش های وحشتناک

ارایش های وحشتناک روی صورت این دختر زیبا - مجله دایان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا