آب آلوئه ورا/ 10 فواید آب آلوئه ورا برای سلامتی

چهارشنبه 24 شهریور 1400 سلامت
گیاه آلوئه ورا

خواص آلوئه ور چیست؟

 

آلوئه ورا یک گیاه  ساکولنت است که در آب و هوای گرمسیری خشک رشد می کند. همچنین دارای چند نام است. این گیاه به طور متناوب به نامهای”گیاه سوخته” ، “زنبق بیابان” و “صفراوی فیل” نامیده می شود.

در زمان های قدیم ، این گیاه به دلیل خواص درمانی “گیاه جاودانگی” نامیده می شد. با گذشت سالها ، آلوئه ورا بسیار محبوب شده است. این گیاه دارای خواص مختلف زیبایی ، سلامتی و دارویی است. این گیاه بیش از 300 گونه دارد اما “آلوئه باربادنسیس” همان چیزی است که ما آن را به عنوان آلوئه ورا می شناسیم.

آب آلوئه ورا از داخلی ترین قسمت برگ آلوئه استخراج می شود. آب میوه غلیظ و غلیظ است و فواید مختلفی برای سلامتی دارد. این تلخ است اما بسیاری از مارک ها شکر را در آن مخلوط می کنند تا شیرین شود. آب آلوئه ورا مملو از آنتی اکسیدان ها و خواص دارویی است.

آب آلوئه ورا سرشار از مواد مغذی است. حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای بدن ما است مانند:ویتامین C ، A و E-بتاکاروتن-اسید فولیک-کلسیم-منیزیم.

آب آلوئه ورا سرشار از فواید سلامتی است. این آب بدن را آبرسانی می کند. از یبوست و سوزش سر دل جلوگیری می کند. این آب همچنین کبد را سالم نگه می دارد و به هضم غذا کمک می کند. همچنین برای پوست عالی است و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. سطح قند خون را کنترل کرده و التهاب لثه را تسکین می دهد.

 

خواص آلوئه ور

خواص آلوئه ور

10- فواید آب آلوئه ورا برای سلامتی

1. آب آلوئه ورا یبوست را برطرف می کند

افرادی که از یبوست رنج می برند می توانند از آب آلوئه ورا به عنوان یک ملین طبیعی استفاده کنند. آب آلوئه ورا همچنین میزان آب بدن را افزایش می دهد. بدن هیدراته حرکت نرم روده را تضمین می کند و دفع مدفوع را آسان می کند.

2. آب آلوئه ورا سوزش سر دل را برطرف می کند

 

سوزش سر دل یا رفلاکس اسید وضعیتی است که در آن اسید از معده خارج شده و به سمت مری حرکت می کند. آب آلوئه ورا می تواند سوزش سر دل را تسکین داده و معده را تسکین دهد. همچنین برای درمان زخم معده مفید است.

3. آب آلوئه ورا هیدراتاسیون را تامین می کند

 

بدن ما برای دفع سموم مضر به مایعات نیاز دارد. آب آلوئه ورا باعث آبرسانی سریع به بدن ما شده و به درمان کم آبی بدن کمک می کند. آب آلوئه ورا هیدراتاسیون را همراه با مواد مغذی ضروری تأمین می کند.

4. آب آلوئه ورا کبد را سالم نگه می دارد

آب آلوئه ورا بدن را هیدراته کرده و سرشار از مواد مغذی گیاهی است. کبد ما تنها در صورتی می تواند به درستی کار کند که بدن به میزان کافی هیدراته باشد. آب آلوئه ورا میزان آب بدن را حفظ کرده و به کبد کمک می کند تا بدن را سم زدایی کند.

5. آب آلوئه ورا  پوست صورت شفاف میکند

آب آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان است و برای پوست عالی است. آلوئه ورا از خطوط ریز جلوگیری می کند ، جای زخم ها را محو می کند و پوست را محکم نگه می دارد. همچنین از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت می کند. نوشیدن آب آلوئه ورا به دفع تمام سموم از بدن کمک کرده و پوستی شفاف و درخشان به شما می بخشد.

6. آب آلوئه ورا به هضم غذا کمک می کند

آلوئه ورا به تجزیه قند و چربی در بدن ما کمک می کند. تولید اسید را در معده کنترل می کند و روده های ما را سالم نگه می دارد. این باعث رشد باکتری های خوب در روده ما می شود. اگر مشکل گوارشی دارید ، آب آلوئه ورا را به طور منظم در رژیم غذایی خود قرار دهید.

7. آب آلوئه ورا سرشار از ویتامین C است

آلوئه ورا غنی از ویتامین C است. ویتامین C برای تقویت ایمنی بدن ضروری است. ویتامین C همچنین برای جذب آهن در بدن ضروری است.

8. آب آلوئه ورا کاهش التهاب در لثه

شستشو با آب آلوئه ورا می تواند به کاهش التهاب لثه کمک کند. آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتریایی و ضد میکروبی است که به جلوگیری از عفونت لثه کمک می کند.

9. آب آلوئه ورا سطح قند خون را کنترل کنید

مصرف منظم آب آلوئه ورا می تواند به کنترل سطح قند خون در بیماران پیش دیابتی کمک کند. این به جذب بهتر گلوکز در خون کمک می کند.

10.آب آلوئه ورا می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

A. آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان است. سوخت و ساز بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می کند. آلوئه ورا همچنین به تجزیه چربی و قند بدن کمک می کند. سطح قند را کنترل کرده و روده ها را سالم نگه می دارد.

 

خواص آلوئه ور

خواص آلوئه ور

 عوارض جانبی آب آلوئه ورا که ایجاد میکند؟

مانند همه چیزهای خوب ، آب آلوئه ورا نیز دارای عوارض جانبی است. مصرف زیاد آب آلوئه ورا می تواند باعث اسهال شدید و سایر مشکلات مربوط به معده شود. همچنین می تواند باعث عدم تعادل الکترولیت در بدن شود و حتی بر کلیه های شما نیز تأثیر بگذارد. آب آلوئه ورا می تواند باعث انقباضات و زایمان زودرس در زنان باردار شود.

اگرچه آب آلوئه ورا فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما عوارض جانبی نیز دارد. هنگام تهیه آب آلوئه ورا مطمئن شوید که لاتکس را از برگ ها جدا کنید زیرا می تواند باعث اسهال شدید و مشکلات معده شود.

 

منبع:.healthifyme

اعتیاد

اعتیاد / علل ، انواع و درمان آن

تیرگی آرنج و زانو

6 روش خانگی برای روشن کردن تیرگی آرنج و زانو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا