پهپاد جدید UVify با حداکثر سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت – فناوری

چهارشنبه 8 دی 1400 فناوری

 

شرکت UVify پهپادی موسوم به «اوری» معرفی کرده که می‌تواند به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این پهپاد می‌تواند هم برای افراد تازه‌کار و هم برای افراد حرفه‌ای مناسب باشد.

در جریان نمایشگاه CES در سال گذشته، شرکت UVify که یک شرکت تازه کار در عرصه‌ی تولید پهپاد به حساب می‌آید، یک پهپاد مسابقه‌ایِ پرسرعت با نام دراکو (Draco) را به‌نمایش گذاشت و این پهپاد توسط وب‌سایتEngadget به‌عنوان یکی از بهترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه CES سال ۲۰۱۷ شناخته شد. این شرکت امسال نیز به CES بازگشته تا موفقیت سال گذشته‌ی خود را با پهپاد دیگری موسوم به اوری (Oori) تکرار کند.

مقاله‌های مرتبط با پهپاد

همچون دراکو، UVify در تولید اوری نیز روی سرعت پهپاد تمرکز کرده است؛ در حالی که حداکثر سرعت دراکو به ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسید، این عدد در پهپاد اوری که به‌مراتب کوچک‌تر است به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این پهپاد به اندازه‌ای کوچک است که کف دست شما جا می‌شود، پس نمی‌توان آن را برای مسابقه‌دهندگان حرفه‌ای مناسب دانست؛ اما اگر می‌خواهید مهارت خود در هدایت پهپادها را افزایش دهید، می‌توانید از این پهپاد استفاده کنید، ضمن این‌که می‌توانید از این پهپاد در محیط‌های بسته نیز استفاده کنید.

اوری در یک بسته‌ی کامل ارائه می‌شود که شامل پهپاد، باتری قابل شارژ از طریق کابل USB و یک کنترلر با صفحه‌ی تمام رنگی است.

یک دوربین در قسمت جلوی پهپاد قرار دارد که تصاویر را مستقیما روی صفحه‌ی نمایشگر کنترلر نشان می‌دهد؛ همچنین می‌توانید تصاویر ارسال شده توسط این دوربین را روی نمایشگرهای چشمی نیز مشاهده کنید و در این حالت شبیه به خلبانی خواهید بود که در کابین هواپیما نشسته و آن را هدایت می‌کند.حسگرهای سنجش ارتفاع و سنجش حرکت رو به پایین نیز به اوری کمک می‌کنند تا پرواز با ثبات‌تری داشته باشد.

 

پهپاد و کنترلر اوری

 

اغلب پهپادهای هم‌اندازه‌ی اوری از طراحی چندان جذابی برخوردار نیستند، اما اوری به چراغ‌هایی مجهز است که شارژ باقی‌مانده و وضعیت پرواز پهپاد را نشان می‌دهند؛ همچنین می‌توانید به سلیقه‌ی خود رنگ این چراغ را تغییر دهید.

با هربار شارژ اوری می‌توانید آن را به‌مدت ۶ دقیقه به پرواز در آورید که برای پهپادهایی در این اندازه «متوسط» قلمداد می‌شود.

هرچند مسابقات پهپادها تدریجا توجه عمومی بیشتری را به سمت خود جلب می‌کند؛ اما هنوز هم از آن دست ورزش‌هایی قلمداد می‌شود که افراد خاصی به آن علاقه‌مند هستند.

مهارت فنی مورد نیاز برای انجام تغییرات در پهپادها  و حفظ و نگه‌داری آن‌ها از جمله موانعی هستند که ورود به این رشته‌ی ورزشی را مشکل می‌سازند. اما پهپادهای فوقِ کوچک در حال جلب توجه علاقه‌مندان به این رشته هستند؛ چرا که هزینه‌ی کمتری دارند، به پرواز در آوردن آن‌ها برای افراد تازه‌کار آسان‌تر است و به آماده‌سازی خاصی نیز نیاز ندارند.

 

پهپاد اوری محصول UVify

 

البته نمی‌توان گفت که اوری وسیله‌ای ارزان قیمت است؛ افرادی که این وسیله را پیش از دیگران خریداری کنند شانس این را دارند که برای این پهپاد تنها ۲۸۹ دلار پرداخت کنند، در حالی که قیمت خرده‌فروشی این پهپاد ۳۸۹ دلار است که برای پرنده‌ای در ابعاد اوری اندکی زیاد است.

برای مثال پهپاد ۱۰۱ محصول Fat Shark اگرچه سرعت اوری را ندارد، اما از اوری صد دلار ارزان‌تر است و نمایشگر چشمی نیز به‌همراه پهپاد ارائه می‌شود. پهپاد Mambo محصول parrot که برای کودکان طراحی شده نیز دارای قیمت ۱۸۰ دلار است؛ همچنین قیمت پهپاد اسپارک که توسط DJI تولید می‌شود و از امکان کنترل به‌وسیله‌ی حرکات دست برخوردار است نیز تنها ۱۰ دلار از اوری بیشتر است.

همچنین، انواع مختلف پهپادهای فوق کوچک با قیمت‌هایی کمتر از ۱۰۰ دلار در بازار یافت می‌شوند؛ هرچند چنین پهپادهایی فاقد سرعت و ظرافت طراحی اوری هستند، اما قطعا فشار کمتری به حساب بانکی شما وارد می‌کنند!

در مجموع می‌توان گفت که UVify در حال خلق دسته‌ی جدیدی از پهپادها است؛ پهپادهایی که می‌توانید از آن‌ها برای پروازهای تفریحی استفاده کنید، اما کاربرد اصلی آن‌ها انجام پروازهای سرعتی است. اوری به گونه‌ای طراحی شده که می‌تواند با افزایش مهارت شما، توانایی‌های خود را بیشتر به نمایش بگذارد.

در ابتدا می‌توانید از حالت پرواز تحت راهنمایی استفاده کنید، اما پس از یادگیری اصول اولیه‌ی پرواز می‌توانید پروازهای جدی‌تر را شروع کنید. آیا چنین ترکیبی می‌تواند هم افراد تازه‌کار و هم افراد حرفه‌ای را به سمت این پهپاد جذب کند؟

برای پاسخ به این سوال به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت؛ اما می‌توانیم خوشحال باشیم که UVify هنوز هم به تولید پهپاد ادامه می‌دهد. در حال حاضر امکان سفارش اوری وجود دارد، اما گفته می‌شود تحویل این پهپاد در فصل بهار شروع خواهد شد.

 

بیش فعالی در کودکان قابل درمان اس

BMW

6 حقیقت جالب در مورد BMW

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا