حقایقی درباره صابون‌های ضد باکتری

پنج‌شنبه 14 بهمن 1400 سلامت
حقایقی درباره صابون‌های ضد باکتری

حقایقی درباره صابون‌های ضد باکتری

 

طی تحقیقات انجام شده صابون های ضدباکتری تفاوت چندانی با صابون های عادی ندارند و مبارزه خاصی علیه میکروب ها انجام نمیدهند! تحقیقات نشان داده نه تنها ممکن است هزینه ای اضافی را بیهوده صرف خرید این صابون ها می کنید، بلکه با استفاده بیش از اندازه از آنها می توانید سلامت خود را نیز درخطر قرار دهید.

  • مطالعات نشان داده اند که محصولات ضد باکتری موجود در بازار در مقایسه با استفاده از صابون های معمولی و آب از تاثیر اضافی برخوردار نیستند. بر همین اساس، پرداخت هزینه اضافی برای برای خرید محصولات آنتی باکتریال سد محافظتی اضافی در برابر میکروب ها ایجاد نمی کند. صابون های معمولی نیز به صورت طبیعی از ویژگی مبارزه با میکروب برخوردار هستند.
  • مطالعات انجام شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا نشان داده اند که استفاده از محصولات ضد باکتری در مقایسه با صابون معمولی و آب فواید اضافی در مبارزه با میکروب ارائه نمی کند.

See the source image

  •  جدا از زیر سوال رفتن میزان اثرگذاری محصولات ضد باکتری و ضد میکروب، سازمان غذا و داروی آمریکا نگرانی خود را درباره مواد تشکیل دهنده ضد عفونی کننده و شیمیایی اضافه شده به این محصولات و در معرض خطر قرار گرفتن سلامت کاربران را اعلام کرده است.
  •  تست های آزمایشگاهی نشان داده اند یک افزودنی به محصولات ضد باکتری که به نام تریکلوزان شناخته می شود، می تواند سلامت انسان را در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال، موش های آزمایشگاهی که در معرض محصولات حاوی تریکلوزان قرار گرفتند، افزایش سطوح هورمونی (به عنوان مثال، تستوسترون، استروژن، و تیروئید) را نشان دادند که می تواند شکل گیری پیامدهای منفی مانند بلوغ زودرس، ابتلا به انواع مشخصی از سرطان و ناباروری را موجب شود.
حقایقی درباره صابون‌های ضد باکتری

حقایقی درباره صابون‌های ضد باکتری

  • استفاده از محصولات ضد باکتری حاوی تریکلوزان ممکن است به شکل گیری یک نوع از باکتری مقاوم به دارو در کاربر منجر شود. این به معنای آن است که اگر بیش از اندازه از محصولات ضد باکتری استفاده می کنید و در این شرایط مریض شوید، داروهایی که برای درمان بیماری استفاده می کنید ممکن است هیچ اثری در بهبود سلامت نداشته باشند.
  •  متاسفانه، سازمان غذا و  داروی آمریکا به این مساله مشکوک است که 93 درصد از صابون های مایع و قالبی که به عنوان ضد باکتری و ضد میکروب در بازار وجود دارند، حاوی تریکلوزان هستند. بر همین اساس، به برچسب مواد تشکیل دهنده توجه داشته باشید.

See the source image

  •  مطالعات نشان داده اند که  استفاده بیش از اندازه از محصولات ضد میکروب شبیه به استفاده بیش از اندازه از آنتی بیوتیک ها است. در نهایت، بدن با میکروب های مقاوم در برابر دارو مواجه می شود و بر همین اساس، توانایی مقابله با باکتری های جهش یافته را نخواهد داشت.
  • بسیاری از محصولات ضد  باکتری و ضد عفونی کننده دست در تبلیغات خود به این نکته اشاره دارند که می توانند از سرماخوردگی و عفونت ها پیشگیری کنند، و این در شرایطی است که در بیشتر موارد ویروس عامل بیماری محسوب شده و واکنشی به داروهای آنتی بیوتیک نشان نمی دهد.

 

پورنوگرافی

هشت باور درست و نادرست در رابطه با پورنوگرافی

دلایلی پنهان که به خستگی منجر می شوند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا