نگاه نزدیک به پورشه 911 سینگر – فناوری

شنبه 9 دی 1396 فناوری

بازسازی و بهینه‌سازی خودروهای کلاسیک، طرفداران بسیاری دارد. شرکت تیونینگ سینگر،  یکی از معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این زمینه است که به بهینه‌سازی سفارشی پورشه 911 می‌پردازد.

شرکت تیونینگ سینگر (Singer Vehicle Design) که با بهینه‌سازی و بازسازی اختصاصی مدل 911 پورشه شهرت دارد، محصولات زیبا و جذابی را در نقاط مختلف جهان عرضه کرده است. مت یوسان، یکی از افراد خوش‌شانس در آمریکا محسوب می‌شود که مالک یکی از این پورشه‌های منحصربه‌فرد است؛ مت از 911 خود نه به عنوان یک خودروی کلکسیونی، بلکه یک خودروی روزمره استفاده می‌کند. رانندگی مت با این 911 سینگر فقط به چند دور در پیست نوربرگ‌رینگ خلاصه نمی‌شود، او به‌طور روزانه با 911 خود رانندگی می‌کند و حتی در جاده‌های خاکی و جنگلی نیز از رانندگی با آن لذت می‌برد.

Porsche 911 Singer / پورشه سینگر

مت می‌گوید:

ساعت ۵ صبح؛ هیچکس در جاده نیست و خورشید هنوز در خواب است. سوار شدن به خودرو، استارت زدن پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی ۴ لیتری و روشن کردن چراغ‌ها، مثل یک داستان عاشقانه است. داستانی که به مدت ۲ ساعت آینده در کنار صدای این پیشرانه، گوش را نوازش می‌دهد.

رانندگی با 911 سینگر مانند خودروی مدرن نیست؛ برای لذت بردن از رانندگی با خودروهای کلاسیک بازسازی شده باید با آن یکی شد تا تمام حواس متوجه آن باشد. خودروی مت، نمونه‌ی شماره‌ی ۲۸ از محصولات تولیدی تیونر سینگر است. با اینکه نمای این 911 به مدل ۱۹۷۳ پورشه 911 RSR شباهت دارد ولی در اصل یک 911 کد 964 مدل بالا است. پیشرانه‌ی این 911 زیبا، ۶ سیلندر خطی ۴ لیتری هواخنک و تنفس طبیعی با قدرت ۴۰۰ اسب بخار است که با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی، تمام  قدرت به محور عقب فرستاده می‌شود.

911 singer


تمام رنگ‌آمیزی بدنه و کابین به درخواست مت انجام شده است. سطح توجه به جزئیات و طراحی تیم مهندسی سینگر مثال زدنی است. مت اشاره می‌کند که برای درک زیبایی 911 سینگر، نیازی نیست که خیلی طرفدار هنر بود. هر فردی با دیدن تابلوهای نقاشی مانند پیکاسو آن را ستایش می‌کند، پورشه 911 سینگر نیز به همین صورت است.

شرکت سینگر در سال ۲۰۰۹ توسط موسیقی‌دان بریتانیایی، راب دیکینسون با یک هدف مشخص تأسیس شد: ساخت نهایت مدل 911 پورشه. در واقع تیم مهندسی سینگر یک سوال از خود پرسیدند؛ برای بهتر کردن مدل 911 چه کاری می‌توان کرد؟ پاسخ تیم این بود که باید ظاهر 911 به مدل ۱۹۷۳ پورشه 911 RSR شبیه باشد و سیستم تعلیق و ترمز مدل 993 توربو را داشته باشد و کابین آن یکی از بهترین نمونه‌های موجود در جهان باشد.

تیم مهندسی سینگر محصولات خود را سفارشی تولید می‌کند و مشتری می‌تواند خودروی مورد نیاز را خود تهیه کند که مت هم دقیقا به همین صورت عمل کرده است. دلیل علاقه‌ی شدید مت به این خودرو، اختصاصی بودن طراحی و مطابقت با سلیقه‌ی شخصی او است.

911 singer

مت می‌گوید:

خودروها برای رانندگی ساخته شده‌اند. یکی از دلایلی که بیشتر افراد خودروهای قدیمی و کلاسیک را نمی‌رانند، مشکلات فنی آن‌ها است؛ نمی‌توان همیشه بدون مشکل با این نوع خودروها رانندگی کرد. اما من همیشه با 911 سینگر رانندگی می‌کنم؛ از رانندگی روزمره برای رسیدن به کار تا بیرون رفتن در آخر هفته. اصلاً مهم نیست که ارزش مادی این خودرو کم می‌شود، چرا که دلیل خرید من از این خودرو رانندگی با آن بوده است.

تا زمانی که ممکن باشد و 911 کار کند، به رانندگی با آن ادامه می‌دهم.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا بیننده‌ی ویدئویی زیبا از این پورشه 911 خاص و گفتگوی جذاب مت یوسان باشید.



منبع : زومیت

موادغذایی معجزه‌گر

قارچ در شکل گیری اتمسفر اولیه کره زمین نقش داشته است - فناوری

غرش لامبورگینی هوراکان پرفورمانته در اتوبان‌های آلمان - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا