بهترین خوراکی ها برای خلاصی از شر چربی ها

یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 سلامت
بهترین خوراکی ها برای خلاصی از شر چربی ها

بهترین خوراکی ها برای خلاصی از شر چربی ها

با استفاده از برخی خوراکی ها می توان چربی های شکم و پهلو را آب کرد. چاقی وضیعتی است که بافت چربی بیش از حد طبیعی در بدن فرد انباشته شده باشد و انباشت بیش از حد این بافت چربی سبب بروز بیماری خواهد شد . چاقی انواع گوناگون دارند که از جمله آنها می توان به چاقی شکمی اشاره کرد.این نوع چاقی در محدوده شکم رخ می دهد که اگر چربی های زیادی در این محدوده باشند،  مشکلات  فراوانی  را برای سلامتی انسان به وجود می آورد، و  باید راهی برای خلاص شدن از آن پیدا کنید.

 

خطرات چاقی شکم و پلو

چاقی شکم و پهلو می‌تواند به بروز بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان، بیماری‌های مفصلی و مشکلات تنفسی منجر شود. همچنین ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس و افزایش ریسک افسردگی و اضطراب شود. به علاوه، چاقی شکم و پهلو ممکن است باعث کاهش کیفیت زندگی، محدودیت در حرکت و فعالیت‌های روزانه و افزایش هزینه‌های درمانی شود. بنابراین، حفظ وزن سالم و کاهش چاقی شکم و پهلو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر علاقه مند هستید تا  درباره این نوع چاقی بیشتر بدانید و قصد دارید برای افزایش سلامتی ، شکم و پلوی خود راآب کنید ،  با به کار گرفتن نکاتی که در ادامه آمده است، چربی‌های شکمی خودتان را ازبین برده  و سایز شکم خود را کاهش دهید.

 

در ادامه با پنج خوردنی که پهلو و شکم را آب می کنند ، آشنا شوید.

بادام :

شمارا برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.بادام شیرین یکی از آجیل‌‌های بسیار محبوب به شمار می‌رود و روغنی که از فشردن هسته آن تهیه می‌شود نیز در تهیه داروهای گیاهی، حکایت از خاصیت بادام، دارد. از جمله فواید بادام شیرین می‌توان به مقابله با بیماری‌هایی چون کلسترول بالا، چاقی، دیابت، بیماری‌های پوستی و … اشاره کرد.

بادام

بادام

روغن زیتون :

هم چربی مورد نیاز  بدن را تامین می کند و هم باعث چاقی در ناحیه شکم نمی شود.روغن زیتون برای سلامت قلب، پوست، مو و رگ‌های شما خیلی مفید است. اگر در قسمتی از بدنتان خون لخته شده است، آن را با روغن زیتون ماساژ دهید تا به زودی بهبود یابد.همچنین، روغن زیتون مملو از پلی‌فنل‌های محافظ قلب است که کلسترول را پایین می‌آورند. این روغن ضد التهاب است و اسیدهای چرب تک اشباع نشده‌ای دارد که بی‌ضررند و سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.

روغن زیتون

روغن زیتون

گوشت بدون چربی :

این نوع گوشت به دلیل داشتن پروتئین زیاد و چربی کم با عث افزایش سوخت و ساز بدن می شود.با وجود این‌که مصرف گوشت قرمز برای کسانی که به نقرس و یا نارسایی کلیوی دچار هستند، ضرر دارد؛ اما به صورت کلی، گوشت قرمز یکی از مهم‌ترین منابع پروتئینی است که باید سه تا چهار بار در هفته مصرف شود. به همین دلیل چنانچه بدن سالمی دارید، از حذف گوشت منصرف شوید و حتماً مقداری از آن را در برنامه غذایی هفتگی خود داشته باشید.

گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی

تخم مرغ :

سوخت و ساز چربی را بالا می برد.در یک برنامه‌ی پژوهشی مشترک بین دانشگاه هاروارد ایالات متحده امریکا و کالج پزشکی تانگجی چین مقرر شد در سال ۲۰۱۲ رابطه‌ی بین مصرف تخم مرغ و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی آزمایش شود. در پایان آخرین مرحله‌ی پژوهش، مشخص شد مصرف روزانه‌ی یک تخم‌مرغ خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب یا سکته‌ی مغزی را افزایش نمی‌دهد. به علاوه، این عادت سالم کمک می‌کند تا احتمال سکته‌ی هموراژیک تا ۲۵٪. کاهش بیابد.

تخم مرغ

تخم مرغ

حبوبات :

به علت داشتن فیبر زیاد و کالری کم باعث کم شدن چربی های ناحیه شکم و پهلو می شود. حبوبات ارزش غذایی بسیار بالایی دارد که سرشار از پروتئین است، یکی دیگر از منابع تأمین پروتئین برای بدن گوشت است که برخی از افراد قدرت خرید آن را ندارند، بدن نیز برای ادامه فعالیت و حفظ سلامتی به پروتئین نیاز دارد، به همین دلیل مصرف حبوبات جایگزین خوبی برای گوشت و تأمین پروتئین است.

5 مکمل ضد پیری

خوراکی که نباید در یخچال نگهداری کنید

۲۵خوراکی که نباید در یخچال نگهداری کنید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا