اچ پی از اولین لپتاپ مخصوص بازی با قابلیت اورکلاک رونمایی کرد – فناوری

چهارشنبه 1 شهریور 1396 فناوری

 

اچ‎پی در جدیدترین لپ‌تاپ مخصوص بازی خود از پردازنده‎ای با قابلیت اورکلاک استفاده کرده است تا کاربران بتوانند بهتر از قبل بازی‎ها را روی محصولات گیمینگ این شرکت تجربه کنند.

به‌طور معمول، لپ‌تاپ‌ها چندان محصولات انعطاف‎پذیری در زمینه سخت‌افزار به شمار نمی‎روند و کاربران نمی‎توانند تغییرات چندانی در آن‎ها ایجاد کنند. اگرچه نمی‎توان پردازنده اصلی و کارت گرافیک بیشتر لپ‌تاپ‌ها را تغییر داد؛ اما می‎توان از آن‎ها تا بیشترین مقدار ممکن بهره گرفت. در همین راستا اچ‎پی به‌تازگی عضو جدید خانواده لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود را با نام OMEN X معرفی کرده است. این دستگاه اولین محصول اچ‎پی در این حوزه محسوب می‎شود که امکان اورکلاک را در اختیار کاربر قرار می‎دهد.

به علت کمبود فضا در لپ‌تاپ‌، نمی‎توان به پردازنده فشار زیادی وارد کرد؛ اما اچ‎پی به لطف طراحی پیشرفته سیستم خنک‌کننده، توانسته است محصولی تولید کند که پردازنده اصلی آن بالاترین حد توان خود را به کاربر ارائه می‌دهد. خریداران می‎توانند از بین پردازنده‎های آنلاک شده نسل هفتم اینتل با قابلیت اورکلاک گزینه مناسب را انتخاب کنند و امکان تغییر فرکانس حافظه رم نیز وجود دارد. کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 به‌کاررفته در این دستگاه نیز به‌صورت پیش‌فرض اورکلاک شده است و نیازی به تغییر آن توسط کاربر نیست.

hp omen x

پردازنده قدرتمند تنها نقطه قوت OMEN X به شمار نمی‎رود و اچ‎پی سعی کرده است با قرار دادن قابلیت‎های چشمگیر دیگر در آن، کاربران را ترغیب به خرید این محصول کند. نمایشگر ۱۷ اینچی دستگاه از رزولوشن 4K پشتیبانی می‎کند و می‎توان آن را جایگزین نسخه فول‎اچ‎دی با فرکانس ۱۴۰ هرتز کرد. هر دو مدل نمایشگر از فناوری جی-سینک انویدیا پشتیبانی می‎کنند. صفحه کلید محصول از نور پس‌زمینه با امکان شخصی‎سازی بهره می‎گیرد. هم‎چنین شاهد استفاده از دو اسپیکر بنگ اند اولافسن هستیم.

با این‌که نمی‎توان پردازنده و کارت گرافیک دستگاه را تغییر داد؛ اما پنلی برای دسترسی آسان به حافظه اصلی و حافظه رم  محصول در نظر گرفته شده است. از سایر مشخصات لپ‌تاپ گیمینگ جدید اچ‎پی می‎توان به پورت تاندربولت 3، یک عدد یو‎اس‎بی 3.0 از نوع معمولی، درگاه اچ‎دی‎ام‎آی با پشتیبانی از فناوری اچ‎دی‎آر و مینی دیسپلی پورت اشاره کرد. دور از انتظار نیست که چنین محصولی قیمت بسیار بالایی نیز داشته باشد. اچ‎پی تصمیم گرفته است این لپ‌تاپ‌ را از ماه نوامبر با قیمت پایه ۲۲۲۹ دلار به بازار عرضه کند.

 

تصاویر/ تولد یک فراری اصیل-فناوری

آموزش: چگونه شعار تبلیغاتی بنویسیم - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا