قند موجود در میوه

دوشنبه 6 دی 1400 سلامت
میان وعده

فروکتوز شیرین‌کننده‌ای طبیعی است که به صورت فراوان در میوه‌ها و عسل موجود می‌باشد. این شیرین‌کننده به صورت شربت در صنایع مختلف غذایی و دارویی به عنوان بهترین جایگزین ساکارز کاربرد دارد. فرایند تولید شربت فروکتوز بدین صورت می‌باشد که ابتدا نشاسته ذرت خالص‌سازی می‌شود و سپس با استفاده از آنزیم‌های آمیلازی به دکستروز تبدیل می‌شود و نهایتاً با عبور دکستروز از ستون‌های حاوی آنزیم گلوکز ایزومراز شربت فروکتوز تولید می‌شود که این شربت بر اساس درصد مونوساکارید فروکتوز به دو صورت ۴۲ و ۵۵ درصد عرضه می‌گردد.

 

قند موجود در میوه

قند میوه‌ها که همان فروکتوز است، مضرات کمتری نسبت به قندهای ساده همانند گلوکز دارد که علت، دیرجذب بودن آن است که نیازهای بدن را آرام آرام تامین کرده و به یکباره قندخون را افزایش نمی‌دهد.در هنگام‌ مصرف میوه، گوشت میوه(سلف میوه) هم مصرف می‌شود که فیبر بالایی داشته و برای مشکلات گوارشی مانند یبوست بسیار مفید است.

دیابتی ها کدام میوه را بخورند و کدام میوه را نخورند؟

قند موجود در میوه

قند موجود در میوه

 

افراد دیابتی باید میوه‌هایی که بسیار شیرین هستند و قند بالایی دارند، با احتیاط مصرف کنند. مانند:

  •     -طالبی
  •     -خربزه
  •     -انگور
  •     -موز رسیده
  •     -انبه

میوه‌هایی که قند پایین‌تری دارند را استفاده کنند. مانند:

قند موجود در میوه

قند موجود در میوه

قند میوه باعث افزایش وزن می شود؟

قند میوه هم ممکن است سبب افزایش وزن در افراد شود و افرادی که اضافه وزن دارند، نباید در مصرف میوه افراط کنند. میزان سهم یا واحد مصرف میوه در هر فرد، به طور میانگین ۳ واحد میوه است که به اندازه یک سیب بزرگ یا پرتقال درشت یا یک لیوان آب هندوانه برای هر فرد است که مصرف بیش از این مقدار علاوه بر افزایش قند، سبب افزایش وزن نیز می‌شود.

 

سیاتیک

سیاتیک

مواد غذایی مفید برای سلامت قلب

آب و ماست

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا