ادای احترام به سری‌ دیوی بازیگر هندی در فستیوال فیلم هندی

یکشنبه 20 اسفند 1396 سینما
ادای احترام به سری‌ دیوی بازیگر هندی در فستیوال فیلم هندی

پلیس امارات در تحقیقات اولیه، مرگ وی در وان حمام را تصادفی و طبیعی اعلام کرد؛ اما برخی معتقدند سری دیوی در سن ۵۴ سالگی در نهایت سلامت جسمانی بوده است و احتمال قتل عمدی وجود دارد.

فستیوال فیلم هندی لس‌ آنجلس در سال ۲۰۱۸ بخش ویژه‌ای را به ادای احترام به سری‌ دیوی بازیگر هندی اختصاص داده است.سری دیوی ماه پیش در ۵۴ سالگی درگذشت.این جشنواره که از ۱۱ تا ۱۵ آوریل برگزار می‌شود فیلم «چاندنی» یا «مهتاب» سری‌ دیوی را که فیلم پرفروش سال ۱۹۸۹ بود در این دوره اکران می‌کند.

ادای احترام به سری‌ دیوی بازیگر هندی

این جشنواره با فیلم «در سایه‌ها» با بازی مانوج باجپایی شروع می‌شود و با فیلم «ستاره‌های راک دهکده» از ریما داس کار خود را خاتمه می‌دهد.«ستاره‌های راک» پاییز اخیر در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد.

در کنار باجپایی، دیپش جین کارگردان ساکن لس‌آنجلس که فیلم «در سایه‌ها» را کارگردانی کرده نیز در شب افتتاحیه فستیوال حضور خواهد داشت.

در این جشنواره که فیلم‌هایی به ۱۲ زبان به نمایش درمی‌آید چهار فیلم برای نخستین بار اکران جهانی می‌شوند و سه فیلم برای نخستین بار در آمریکای شمالی نمایش داده می‌شوند.در میان فیلم‌هایی که در این دوره به نمایش درمی‌آید ۱۲ فیلم ساخته کارگردان‌های زن هستند.

از جمله فیلم‌های این دوره فیلم «گرسنه» با بازی ناصرالدین شاه بازیگر ۶۷ ساله هندی و تیسکا چوپرا در اقتباسی از «تیتوس آندرونیکوس» نوشته شکسپیر است.

«آشرام» نیز به کارگردانی بن راخی، «آجی» قصه انتقام‌جویی ساخته دواشیش ماخیجا،«پرواز» با بازی پارواتی و «اونرتا» ساخته هانسال مهتا نیز دیگر آثار این فستیوال هستند.

علت مرگ سری‌ دیوی کاپور

«سری‌دیوی کاپور» سوپراستار ۵۴ ساله بالیوودی که پیش‌تر اعلام شده بود بر اثر حمله قبلی درگذشته بر اساس اعلام پزشکی قانونی بر اثر از دست دادن هوشیاری در وان حمام هتل محل اقامتش و غرق شدن از دنیا رفته است.

رسانه‌های دوبی اعلام کردند کالبدشکافی این بازیگر پایان یافته و دلیل اعلام‌شده برای مرگ او قطعی است.«سری‌دیوی» برای شرکت در یک مراسم عروسی به دوبی سفر کرده بود.

ادای احترام به سری‌ دیوی در فستیوال فیلم هندی لس‌ آنجلس!

«گاف نیوز» گزارش کرده که آزمایش‌ها وجود مقادیری الکل در خون این بازیگر را نشان می‌دهد که احتمالا موجب بروز این حادثه شده است.

او که بازی در فیلم‌های کلاسیک‌ بالیوودی چون:«آقای هند»،‌ «مهتاب» و «حیله‌گر» را در کارنامه سینمایی‌اش دارداز معدود سوپراستارهای هالیوودی است که فیلم‌هایش بدون حضور نقش اصلی قهرمان مرد هم قابلیت فروش بسیار زیادی در گیشه داشت.«سری‌دیوی» پس از چند دهه حضور درخشان در بالیوود در سال ۱۹۹۷ پس از اکران فیلمش با عنوان «جدایی» تصمیم گرفت برای مدتی از سینما فاصله بگیرد و دوباره در سال ۲۰۱۲ با فیلم «اینگلیش وینگیلیش» به سینما بازگشت و در سال ۲۰۱۳ با دریافت نشان افتخاری از سوی دولت هند مورد تقدیر قرار گرفت.قرار است پیکر «سری‌دیوی» امروز (دوشنبه) به هند منتقل شود.بسیاری از علاقه‌مندان به این بازیگر قدیمی سینمای بالیوود اطراف خانه او در بمبئی تجمع کرده‌اند تا پیش از مراسم سوزاندن با او وداع کنند.

نظر پلیس امارات درباره قتل عمد سری دیوی

سری دیوی هنرپیشه مطرح بالیوود، ۴ روز قبل بر اثر خفگی در وان حمامی در دبی جان خود را از دست داد.او در سال ۱۹۶۳ میلادی (۱۳۴۰ شمسی) در مدرس هند به دنیا آمد و از معدود هنرمندان هندی است که به جهت اعمال خیریه مورد تحسین مردم قرار داشت.این بازیگر بالیوودی، در فیلم های زیادی ایفای نقش کرد که مهمترین آن ملکه مارها بود.وی بارها در سینمای بالیوود جایزه بهترین بازیگر نقش اول و نقش مکمل زن را از آن خود کرد.

گرایش سری دیوی به یکی از احزاب سیاسی در هند شبهاتی را در مورد مرگ وی به وجود آورد.سری دیوی زمان مرگ در کشور امارات و در دبی حضور داشت و به شکل مشکوکی در وان حمام درگذشت.پلیس امارات در تحقیقات اولیه، مرگ وی در وان حمام را تصادفی و طبیعی اعلام کرد؛ اما برخی معتقدندسری دیوی در سن ۵۴ سالگی در نهایت سلامت جسمانی بوده است و احتمال قتل عمدی وجود دارد.همسر سری دیوی (بانی کاپور) از جمله مظنونین این حادثه محسوب می شود و برخی معتقدنداو روز قبل از دبی خارج شده و دوباره در روز حادثه در محل حضور یافته است.بانی کاپور در این باره می گوید:من متوجه این موضوع نشدم و او بدون کوچکترین سر و صدا جان خود را از دست دادو پیش از آن هیچ علامتی از مشکل قلبی در او وجود نداشت.تا به این لحظه دادستان دبی مرگ تصادفی و طبیعی این هنرپیشه مطرح هند را تایید کرده و از سوی اماراتی ها،حمله قلبی دلیل اصلی مرگ این بازیگر عنوان شده است.

منبع:نیک صالحی

معرفی بدل چهره های معروف و بازیگران

معرفی بدل چهره های معروف و بازیگران

درگذشت لوون هفتوان بازیگر ارمنی سینمای وتئاتر ایران

درگذشت لوون هفتوان بازیگر ارمنی سینمای وتئاتر ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا