گیاه آپارتمانی پول چینی

پنج‌شنبه 20 بهمن 1401 گل و گیاه
گیاه آپارتمانی پول چینی

گیاه آپارتمانی پول چینی

نام رایج : پیله‌آ، گیاه پول چینی، گیاه سکه، گیاه پنکیک، گیاه بشقاب پرن

نوع گیاه : همیشه سبز چند ساله

اندازه بالغ : ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر

نور : نور زیادو غیر مستقیم (فیلتر شده)

pH خاک : خاک کمی اسیدی دوست داره

زمان شکوفه : بهار

رنگ گل : سفید

منطقه بومی  : جنوب چین

 

معرفی گیاه آپارتمانی پول چینی

این گیاه زیبا از سال 1970 به طور گسترده در سراسر جهان محبوب شده است. پول چینی عضوی از خانواده گیاه گزنه است. اگر در منطقه خوش آب و هوایی هستید، حتما آن را در حاشیه پیاده‌روها دیده اید!نگهداری از این گیاه زیبا بسیار راحت است. جالب است بدانید آن گیاه تصفیه کننده هواست.

در واقع برخلاف اسمش، نه‌تنها نیازی نیست که به آن پولی بدهید، بلکه آن به صورت کاملا رایگان هوای خانه شما را پاک و تمیز می‌کند! اگرچه پول چینی در امر تصفیه هوا خیلی قوی نیست، اما اگر تعداد زیادی از آن در محیط داشته باشید، می‌توانید روی این قابلیت آن حساب ویژه‌ای باز کنید.

نور مورد نیاز گل پول چینی

نور مورد نیاز گل پول چینی

نور مورد نیاز گل پول چینی

بهترین مکان برای نگهداری پپرومیا پیله آ مکانی روشن با نور زیاد است. البته این گیاه تابش مستقیم نور خورشید را تحمل نمی‌کند و نباید آن را در آفتاب مستقیم قرار داد. آفتاب زیاد برگ‌ های گیاه را می‌سوزاند و اگر گیاه را در مکانی با اندکی سایه قرار دهید، سایز برگ‌ ها بزرگ تر خواهد شد. برای اینکه شکل گیاه به هم نریزد، گیاه‌ خود را هر هفته بچرخانید تا همه جای آن به یک اندازه رشد کند و خم نشود.

آبیاری صحیح گل پول چینی

اجازه دهید خاک گیاه در بین دو آبیاری به مقدار زیادی خشک شود و سپس آبیاری بعدی را انجام دهید. پپرومیا پیله آ در هوای گرم و آفتابی به آبیاری بیشتری نیاز دارد. همچنین اگر برگ‌ های گیاه شروع به شل شدن کردند، به آن معنی است که گیاه به آبیاری مجدد نیاز دارد.

دمای مناسب برای گل پول چینی

این گیاه به دما های پایین مقاوم است و گاهی می‌ تواند دما های نزدیک به یخبندان را هم تحمل کند. اگر اجازه دهید پپرومیا پیله آ دوره‌ای سرما ببیند، ممکن است بعد از آن گل‌ هایی سفید و کوچک تولید کند و یا رنگ ساقه ‌ها صورتی شود.

خاک مناسب گل پول چینی

پپرومیا پیله آ خاک گلدانی بازهکشی خوب را دوست دارد و گلدانی که گیاه در آن کاشته می‌ شود حتما باید دارای سوراخ ‌های زهکش باز و به مقدار کافی باشد.

روش کوددهی گل پول چینی

گیاه را در طول فصل رشد، بهار و تابستان، با کود های مایعی که حاوی تمامی عناصر مورد نیاز گیاه هستند، به صورت ماهانه کود دهی کنید.

روش کوددهی گل پول چینی

روش کوددهی گل پول چینی

زمان عوض کردن گلدان پول چینی

گیاه پول چینی به فضا نیاز دارد و زود به زود گلدانش کوچک می شود، این مسئله از رشد بیش از حد گیاه مادر یا پا گیاه های زیادی که در گلدان رشد کرده اند نشات می گیرد. وقتی برای اولین بار پول چینی کم سنی به منزل می آورید احتمالا سال اول نیاز است دو بار گلدانش را عوض کنید، اما برای سال های بعد یک بار تعویض گلدان در سال کافی است. برای این منظور از گلدان یک یا دو سایز بزرگ تر از گلدان قبلی استفاده کنید.

آفات گیاه پول چینی

آفات گیاه پول چینی

آفات گیاه پول چینی

زرد شدن برگ‎ها: شایع‎ترین علت زردی برگ‎ها در میان گیاه پول چینی رطوبت نامناسب خاک است، به ویژه مربوط به آبیاری زیاد گلدان می‎شود.

سوختن برگ‎ها: معمولا سوختن برگ‎های پول چینی در اثر استفاده از مواد شیمیایی برای پاک کردن برگ‎ها یا غبارپاشی در زیر نور مستقیم آفتاب اتفاق می‎افتد.

سیاه شدن برگ‎ها و ریزش برگ‌ها: در اثر قرار گرفتن گیاه در مکانی با نوسانات دمایی و یا سرمای بیش از حد محیط این مشکل ایجاد می‎شود که در صورت یخ زدگی مرگ گیاه حتمی است. گیاه را در محلی با دمای مناسب نگهداری کنید و حتما گیاه را با کود مناسب تغذیه کنید.

دراز و علفی شدن ساقه ‎ها: کم نور بودن محیط موجب دراز و منحرف شدن ساقه‎ی پول چینی و زیاد شدن فاصله‎ی برگ‎هایش از یکدیگر می‎شود.گیاه را به محل پر نور تری منتقل کنید

خمیده شدن ساقه و برگ های گیاه: خمیده شدن و افتادگی برگ‎ها می‎تواند نشان دهنده‌ی تشنگی گیاه باشد به رفع آن اقدام کنید.

 

معرفی گیاه آپارتمانی وریزیا

انواع گل داوودی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا