گلکسی نوت 9 سامسونگ با نمایشگر بدون حاشیه فاش شد – فناوری

پنج‌شنبه 10 اسفند 1396 فناوری

فبلت پرچم‌دار گلکسی نوت ۹ سامسونگ با شماره مدل SM-N960U و نمایشگر با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ در آزمون HTML 5 فاش شده است.

سامسونگ در اوایل هفته جاری از گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به صورت رسمی رونمایی کرد؛ اما به‌نظر می‌رسد که شایعه‌پردازی پیرامون کهکشانی بعدی این شرکت از سری «گلکسی نوت» آغاز شده است. مدل مذکور به‌تازگی در آزمون HTML 5 فاش شده است و بخشی از مشخصات‌فنی جانشین گلکسی نوت ۸ را به نمایش می‌گذارد.

مقاله‌های مرتبط:

پیش از پرداختن به مشخصات احتمالی این فبلت، باید اشاره کرد که عضو جدید خانواده «گلکسی نوت» سامسونگ فاقد تراشه مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری است. این موضوع با انتشار یک بیانیه خبری که ادعا می‌کند «در سه ماهه اول [۲۰۱۸]، درآمد سامسونگ به دنبال افزایش تولید تراشه‌هایی با نسل دوم فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری برای پرچم‌داران امسال، افزایش پیدا خواهد کرد»؛ تکذیب شده است.

به همین جهت، اکنون منتظر ارائه قابلیت‌های دیگری به همراه فبلت گلکسی نوت 9 هستیم. این مدل، به‌تازگی با شماره مدل SM-N960U در آزمون HTML 5 فاش شده است و اطلاعات به‌دست آمده مبنی بر استفاده از نمایشگری با رزولوشن ۴۱۲ در ۸۴۶ پیکسل، این احتمال را که فبلت جدید سامسونگ به نمایشگر اینفینیتی دیسپلی مجهز خواهد بود؛ افزایش می‌دهد. رزولوشن فاش شده، رزولوشن نهایی پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ سامسونگ نیست و تنها ابعاد احتمالی آن‌را فاش می‌کند؛ همان‌طور که مشخص است، جانشین گلکسی نوت ۸ به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸.۵ به ۹ مجهز خواهد شد. البته مشخص نیست اندازه صفحه‌نمایش و رزولوشن آن، چه تغییری خواهد داشت؛ نسل قبل به نمایشگر ۶.۳ اینچی QHD+ مجهز شده بود.

گلکسی نوت 9

گوشی فاش شده سامسونگ، سیستم‌عامل اندروید اوریو ۸.۰ را اجرا می‌کند و فاش شدن آن در آزمون «HTML 5» می‌تواند به معنای پیشرفت در مراحل توسعه فبلت گلکسی نوت ۹ توسط سامسونگ باشد. البته مشخص نیست این مدل چه زمانی معرفی خواهد شد اما تا نیمه دوم سال ۲۰۱۸، شاهد ارائه گوشی پرچم‌دار جدیدی توسط شرکت کُره‌ای نخواهیم بود. امیدواریم که عضو جدید سری «گلکسی نوت» از پروژه تربل (Project Treble) برای دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های اندروید پشتیبانی کند و حتی در هنگام عرضه، به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی «اندروید ۹.۰ پی» یا هر آنچه که توسط گوگل در ماه می (May) معرفی خواهد شد؛ مجهز شده باشد.

دی‌جی کوه، رئیس بخش موبایل سامسونگ، مدتی پیش در نمایشگاه MWC 2018 در رابطه با گلکسی نوت ۹ اعلام کرد که این مدل به نسخه جدید دستیار صوتی بیکسبی یعنی نسخه ۲.۰ مجهز خواهد بود. سامسونگ، این نسخه از دستیار دیجیتالی‌اش را معرفی کرده بود و در حال‌حاضر، در حال ارزیابی آزمایشی آن است؛ انتظار می‌روند این روند ارزیابی تا پیش از عرضه فبلت جدید سامسونگ به پایان برسد. 


منبع : زومیت

تغییر شرایط کار تیمی در دوران مقیاس‌پذیری استارتاپ - فناوری

نگاه عمیق به هیوندای نکسو، جادوی هیدروژنی - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا