گروه تی ام بکس

سه‌شنبه 13 خرداد 1399 بیوگرافی

تی ام بکس (TM BAX) یک گروه ایرانی رپ/پاپ می باشد که اعضای آن در شهر کپنهاگ کشور دانمارک زندگی می کنند. در سال 2007 فعالیت حرفه ای خود را در شهر کپنهاک دانمارک در زمینه موسیقی رپ پاپ آغاز کردند. آنها با فرهنگ و موسیقی ایران آشنا هستند، با وجود اینکه در یک کشور اروپایی بزرگ شده اند.

تی ام بکس به محدود بودن موسیقی اعتقادی ندارند و به نظر آنها می توان موسیقی فارسی را با موسیقی کشور های دیگر ادغام کرد. با این نظرات آنها سبک جدیدی را در موسیقی فارسی به وجود آوردند.

اعضای این گروه شامل:

  • علی بی (۱۹۸۸)،
  • نبیلتی (۱۹۸۴)، شاهین لو (۱۹۸۳)،
  • امین (۱۹۷۵)
  • و حسین ام. سین (۱۹۸۴)

می باشد.

در ژانویه، سال 2007، 5 دوست در کپنهاگ در استودیوی کوچکی تجمع کردند. آرزوی همه آنها تغییر در موسیقی فارسی بود. همه آنها با فرهنگ فارسی و موسیقی پرورش یافته بودند، در حالیکه از ایران بسیار دور بودند.

آنها به خواندن موسیقی فارسی در محدوده ی فارسی قانع نبودند، بلکه آنها میخواستند موسیقی ایرانی را با ترکیبی از سبک امریکایی یا غربی با موسیقی ایران اجرا کنند.

آنها در سال 2007 دو آهنگ بسیار موفق ارائه کردند با نام های (خانوم ببخشید و دختر بندر)، و با استقبال بزرگی که از انها شد، موفقیت 5 مرد جوان با اشتیاق زیادی به موسیقی آغاز شد.

در سال 2008 تی ام بکس به انجام کنسرت های بزرگ در سراسر جهان پرداخت و تجربیات زیادی کسب کرد. بعد از مدتی آنها تصمیم انتخاب استودیوی بزرگتری را گرفتند. که نام آن سوابق افسونگر بود.

 

تی ام از کلمه فارسی تیمارستان و بکس از کلمه عامیانه بروبچه ها گرفته شده است.

 

اعضای این گروه به جز علی بی که متولد کپنهاگ و msain که متولد اصفهان هستند, در تهران متولد شده اند. همچنین علی بی و نبیل تی که با یکدیگر برادر می باشند، تهیه کنندگان گروه هستند.

در این گروه حسین ام. سین:(رپر) ، امین: (خواننده پاپ) ، شاهین لو: (رپر) ، علی بی: (رپر، خواننده، تهیه کننده ، آهنگساز) ، نبیل تی: (رپر، خواننده، تهیه کننده ، آهنگساز) میباشد.

آلبوم ها:

  • اتاق انتظار
  • دنیا کافی نیست
  • مجموعه تک آهنگ ۱
  • مجموعه تک آهنگ ۲

 

 

آماندا لورا باینس

زندگینامه کامل آماندا لورا باینس بازیگر آمریکایی

بیوگرافی محمد رضا شایع

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا