بازار خودرو
طی هفته گذشته در بازار خودرو شاهد کاهش قیمت برخی از خودروهای پرتیراژ ساخت داخل بودیم.اما این افت از کجا نشات میگیرد؟
فعالان بازار خودرو معتقدند در کنار «ثبات بازار ارز» و «بهبود عرضه»، اتفاقی که تاثیر مثبتی روی قیمتها در بازار داشته «توقف عرضه عمده محصولات شرکتهای خودروساز به چند نمایندگی خاص» بوده است.
کاهش قیمت خودرو
این روزها قیمت خودرو به نسبت ماه های ابتدایی سال به شدت کاهش یافته و بازار نیز همچنان میل به کاهش بیشتر قیمت خودرو را در خود حفظ کرده است.
قیچی شدن پر و بال دلالان خودرو در کنار عرضه بیشتر خودروسازان به بازار زمینه کاهش قیمت خودرو را فراهم کرد.
حال در این شرایط سوال این است که الان وقت خرید خودرو است یا قیمت خودرو باز هم پایین تر از این می آید.
بازار خودرو
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران گفت:
بازار خودرو دیگر گزینه مناسبی برای سرمایهگذاران نیست و با کاهش قیمتها به تدریج مشتریان واقعی وارد بازار میشوند.
قیمت ها به صورت آهسته روند کاهشی را در پیش گرفته اند و در دراز مدت اثرش را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود روند کاهشی حاکم بر بازار طی یک ماه اخیر، در هفته آتی هم تداوم یابد، ادامه داد:
با افزایش تولید خودرو و افزایش عرضه خودروهای تولیدی به بازار، این روند تشدید می شود تولید خودرو در نیمه دوم سال بیش از نیمه اول سال خواهد بود.
موتمنی تاکید کرد:
بسیاری از کسانی که خودرو به قصد سرمایه گذاری خریدهاند، هنوز خودروهایشان را وارد بازار نکردهاند
چون هم مشتری در بازار نیست و هم قیمت های اعلامی شان طرفداری ندارد
اما بی تردید مجبورند به قیمت های پایین تر نیز خودروهایشان را بفروشند.
اشاره فعالان به شیوه عرضه محصولات خودروسازان است که در اصطلاح به آن «فروش سبدی» میگویند.
پیشتر خودروسازان محصولات تولیدی خود را به چند نمایندگی مشخص تحویل میدادند و خودروها توسط آنها به بازار تزریق میشد.
بهطور مثال خودروسازان تعداد دو هزار خودرو را در اختیار یک نمایندگی قرار میدادند و آن نمایندگی محصولات را در بازار توزیع میکرد.
اما این شیوه توزیع در حال حاضر متوقف شده و خودروسازان بهصورت مستقیم خودرو را توزیع میکنند.
ارسال دیدگاه