کاهش ارزش بیت کوین به زیر ۱۳ هزار دلار

جمعه 1 دی 1396 فناوری
ارزش بیت کوین

کاهش ارزش بیت کوین به زیر ۱۳ هزار دلار

 

ارزش بیت‌کوین پس از یک دوره افزایش قیمت، در ۲۴ ساعت گذشته به میزان یک چهارم کاهش یافته و به زیر ۱۳ هزار دلار رسیده است.

پس از یک رشد سرسام‌آور دابتدای ر ماه جاری میلادی که منجر به افزایش تقریبا دو برابری قیمت بیت‌کوین از ۱۰,۲۴۰ دلار به ۱۹,۹۹۴ شد؛ اکنون ارزش این ارز رمزپایه‌ی محبوب در حال کاهش است.

قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته به میزان یک‌چهارم کاهش یافته است. به گزارش وب‌سایت کوین مارکت کپ، این ارز دیجیتال هم‌اکنون با قیمت ۱۲,۸۷۴ دلار مبادله می‌شود.

مجموعه مقالات بیت‌کوین

همان‌طور که معمولا در دنیای ارز‌های رمزپایه اتفاق می‌افتد، دیگر ارزها نیز با سقوط ارزش مواجه شده‌اند. در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت اتریوم ۲۷.۴ درصد، بیت‌کوین کش ۳۶.۳ درصد، ریپل ۶.۲ درصد و لایت‌کوین ۲۹ درصد کاهش یافته است.

هنوز هیچ دلیل مشخصی برای این افت قیمت وجود ندارد. اخیرا اخبار متعددی در مورد بیت‌کوین – از جمله اعلام ارائه‌ی لایحه‌ی قانونی جدید ارز رمزپایه توسط روسیه – در حال انتشار است؛ با این حال، هیچ کدام از آن‌ها تأثیر منفی زیادی ندارند. یک احتمال دیگر می‌تواند مربوط به افزایش قیمت بیت‌کوین کش و قرارگیری آن در فهرست وب‌سایت کوین‌بیس باشد. این ارز دیجیتال به‌عنوان یک جایگزین مناسب‌تر برای بیت‌کوین، نظر برخی از افراد برجسته در جامعه‌ی ارزهای رمزپایه را به خود جلب کرده است. در هر صورت این کاهش قیمت به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد، احتمالا یک اصلاح قیمت به‌شدت مورد نیاز در بازار انفجاری ارزهای رمزپایه به‌حساب می‌آید.

 

این اصلاح قیمت نزدیک به ۱۷۹ میلیارد دلار از مجموع ارزش بازار ارزهای رمزپایه (۴۷۱ میلیارد دلار) را از بین می‌برد.

این خبر هرچند ناخوشایند به نظر می‌رسد؛ اما نباید فراموش کنیم که قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال جاری میلادی ۱۳۰۰ درصد افزایش یافته و در مقایسه با یکم دسامبر، همچنان نزدیک به ۳۰ درصد بیشتر است. در حال حاضر، ارزهای رمزپایه به‌شدت بی‌ثبات هستند. چنین کاهشی پیش از این اتفاق افتاده بود و احتمال وقوع آن در آینده نیز وجود دارد.

منبع : زومیت

اینترنت اشیاء در ایران و چالش‌هایی که با آن روبه‌روست-فناوری

نگاهی ویژه به طراحی خاص آنر 9-فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا