کارواش خانگی چیست؟

شنبه 12 تیر 1400 بازار

انواع کارواش خانگی

اگر به دنبال یک راه حل برای شست و شوی آسان تمامی سطوح منزل خود از کاشی ها و کف پوش ها گرفته تا دوچرخه، موتور و ماشین، هستید، می توانید یک کارواش خانگی تهیه کرده و برای همیشه از سختی کار شست و شو برخی از سطوح راحت شوید. برای کسب اطلاعات در رابطه با کارواش های خانگی و بهترین نوع آن ها، می توانید این محتوا را تا انتها دنبال کنید.

کارواش خانگی چیست؟

یکی از وسایلی که در منزل یا صنایع مختلف به منظور نظافت و پاکیزگی مورد استفاده قرا می گیرد، کارواش (واترجت) است که آب را با فشار بسیار زیاد به بیرون هدایت می کند. وظیفه اصلی این دستگاه، انجام عمل شست و شو و پاکیزگی انواع سطح ها به وسیله فشار آب است. استفاده از کارواش برای شست و شو علاوه بر پاکیزگی هرچه بیشتر سطوح، باعث صرفه جویی در زمان و مصرف آب نیز می شود. کارواش های خانگی در سه نوع کوچک، متوسط و بزرگ موجود هستند و پایین ترین فشاری که هریک برای خروج آب دارند به ترتیب ۱۰۰، ۱۳۰ و ۱۶۰ است.

کاربرد کارواش خانگی

امروزه کارواش ها علاوه بر نظافت سطوح مختلف در انواع مکان ها، گاراژها و مصارف خانگی و منازل نیز مورد استفاده قرار می گیرند. نسل جدید این دستگاه ها با نام کارواش خانگی موجود هستند و دارای کاربردهای گوناگونی بوده که از جمله آن ها می توان به شستن حیاط، دیوارها، ماشین ها، استخر، باغچه، دوچرخه و…اشاره کرد.

قطعات اصلی کارواش خانگی

نحوه کار با کارواش خانگی

کارواش های خانگی با جریان الکتریکی کار می کنند، لذا، جهت شروع به کار با این دستگاه باید سیم آن را به نزدیک ترین پریز برق متصل کرده و سپس با وصل کردن شلنگ آب به قسمت مخصوص می توانید کار با دستگاه را آغاز نمایید. شما برای تنظیم کردن فشار آب و کم و زیاد کردن آن باید از نازل استفاده کرده و متناسب با کار خود آن را تنظیم کنید. در زمان کار با این کارواش ها جهت به وجود نیامدن حادثه یا خرابی دستگاه باید حتما نکاتی را رعایت کنید که برخی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می شوند:

  • فشار جریان آب ورودی را براساس دفترچه راهنمای آن تنظیم کنید
  • از دماهای آب زیر ۴۰ درجه سانتی گراد برای شست و شو استفاده کنید.
  • از آب های بدون املاح برای کار با دستگاه استفاده کنید.
  • در هنگام استفاده حتما از وجود جریان آب اطمینان حاصل نمایید.
  • از قرار دادن کارواش در مکان های لغزنده اکیدا خودداری نمایید.
  • در پایان کار شست و شو حتما آب داخل شلنگ و نازل را تخلیه کنید.
  • فشار آب دستگاه بسیار بالا و خطرناک است، لذا دقت کنید که آن را به سمت کسی نگیرید.
  • از آنجایی که دستگاه را معمولا در مکان های خیس مورد استفاده قرار می دهند، بنابراین همیشه قبل از کار از سالم بودن سیم برق آن اطمینان حاصل نمایید.

نحوه عیب یابی کارواش خانگی

در صورتی که دستگاه کارواش شما دارای یکی از مشخصه های زیر باشد، مطمئنا دارای یک عیب و مشکل فنی است:

  • داشتن نشتی
  • داشتن هرگونه مشکل در عملکرد دستگاه
  • لرزش های فراوان
  • داشتن صدای بسیار بالا
  • از کار افتادن موتور
  • به وجود آمدن رسوب در فیلترها
  • کم شدن فشار آب وارد یا خارج شده از دستگاه

راهنمای خرید کارواش خانگی

 

چه کارواش خانگی بخرم خوب است؟

در زمان خرید یک کارواش خانگی باید یک سری نکات را در نظر بگیرید تا بتوانید خریدی متناسب با نیاز خود و نهایت رضایت را داشته باشید. یکی از نکاتی که در زمان خرید کارواش خانگی باید به آن توجه کنید، این است که هدف خود را از خرید مشخص نمایید، زیرا باید دستگاه با کاری که قرار است انجام دهد، تناسب داشته باشد. همان گونه که از نام این دستگاه پیداست، این وسیله تنها مناسب مصارف خانگی است، از این رو اگر به دنبال استفاده از آن برای کارهای صنعتی هستید به یک کارواش بزرگ با توان و حجم بالا نیازمند بوده و خریدن یک کارواش خانگی برای کار شما جوابگو نیست. شما تنها با مشخص نمودن نیاز خود و کاری که کارواش را برای آن تهیه می کنید، می توانید با استفاده از راهنمایی های کارشناسان ویدفکتور یک کارواش خانگی مناسب برای خود تهیه کنید و لذت استفاده از دستگاهی عالی و باکیفیت جهت انجام کارهای شست و شو را تجربه کنید.

نکات کلیدی در خرید یک کارواش خانگی خوب

برای این که بتوانید یک کارواش خانگی خوب و مناسب برای کار خود تهیه نمایید، باید حتما یک سری فاکتورها را در نظر گرفته، سپس به سراغ خرید این محصول بروید. در ادامه برخی از نکاتی که در زمینه خرید این دستگاه باید به آن ها توجه کنید را شرح خواهیم داد:

  • دارای قدرت موتور بالایی باشد تا به واسطه آن بتواند آب را در حجم و فشار زیاد به بیرون هدایت نماید. همچنین توانایی بالای موتور موجب می شود در مصرف برق نیز صرفه جویی شود.
  • میزان دبی ( بالاترین میزان خروج آب در ۶۰ ثانیه) بالا رابطه مستقیمی با توان موتور دارد.
  • فشار آب بالا باعث می شود توانایی دستگاه برای پاک کردن سطوح بالاتر برود‌.
  • میزان گرمای آب نیز از جمله مواردی است که باعث پاکسازی بیشتر در زمان کمتر می شود و هر میزان مدت شست و شو پایین تر باشد در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود.
  • یک کارواش با وزن سبک و قابل حمل انتخاب کنید و قبل از خرید حتما چرخ های آن را چک نمایید.
  • داشتن لوازم جانبی یکی از مزیت های یک کارواش خانگی عالی است، بنابراین اگر تمایل دارید که شست و شو را با مواد پاک کننده انجام دهید، می توانید با خرید کارواش هایی که مخزن مخصوص مواد شوینده دارند به این مهم دسترسی پیدا کنید.

علاوه بر نکاتی که در قسمت فوق به آن ها رسیدگی شد، گزینه خرید محصولی از یک برند عالی و فروشگاهی با تجربه نیز تأثیر فراوانی در داشتن خریدی خوب و مناسب دارد.فروشگاه آنلاین ویدفکتور این افتخار را دارد که با ارائه یکی از هزاران محصولی که عرضه می کند، یعنی کارواش های خانگی از بهترین و باکیفیت ترین برندها در خدمت شما عزیزان باشد‌ تا لذت خریدی بی نظیر را تجربه کنید.

خرید آنلاین انواع ادویه

خرید آنلاین انواع ادویه از پینار

شهرهای مناسب زندگی پرستاران در آمریکا از نظر درآمد و هزینه ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا