چگونه با رئیس پرحرف خود رفتار کنیم – فناوری

سه‌شنبه 15 اسفند 1396 فناوری

چگونه باید با رئیسی کنار بیایید که مرتب به شما سر می‌زند و به تعریف داستان‌های طولانی می‌پردازد و دستورالعمل‌های کاری را بارها و بارها تکرار می‌کند.

یادتان می‌آید زمانی‌که کودک بودید و والدینتان می‌خواستند مطلب مهمی به شما بگویند، چه پیش می‌آمد؟ یکی از آن‌ها، مطلب را به شما می‌گفت. بعد دوباره آن را بیان می‌کرد. بعد راه دیگری برای بیان همان مطلب پیدا می‌کرد. این داستان تا زمانی پیش می‌رفت که طاقت شما تمام می‌شد و التماس می‌کردید که دیگر مطلب را تکرار نکنند، چون متوجه آن شده بودید.

این موضوع ممکن است در محیط کاری نیز با رئیستان تکرار شود. در اینجا به ذکر مواردی برای برخورد با این شرایط می‌پردازیم.

برای کمی اضافه‌کاری، زمان باز کنید

امکان دارد که رئیس شما تنها پرحرف باشد. این‌گونه شرایط سخت می‌شود؛ شما قصد ندارید بی‌احترامی کنید و تنها نیاز دارید که روی کارتان تمرکز کنید. سعی کنید طوری برنامه‌ریزی کنید که صحبت کردن رئیس، در زمان رفتن به سراغ موضوع کاری بعدی صورت بگیرد؛ به این ترتیب، داستان خسته‌کننده‌ی بعدی او به تعویق می‌افتد.

احتمالا دیدار هفتگی معمول خود را با رئیس داشته‌اید؛ اما ایرادی ندارد که ۱۰ دقیقه‌ی دیگر به برنامه‌ی کاری‌تان اضافه کنید. به این ترتیب می‌توانید از حس رضایت رئیس از سر زدن مکرر، به نفع خود استفاده کنید. (در یک موقعیت زمانی محدود، بهانه‌ای برای انجام دادن کاری بیاورید که نیاز است تا پایان روز به اتمام رسد.)

او را به یک چای دعوت کنید

آرامش در کار

یک احتمال دیگر نیز مطرح است؛ این‌که تعداد کارمندان هم‌رتبه‌ی او کم باشد و او نتواند با اشخاص زیادی ارتباط برقرار کند. ترفیع جایگاه شغلی می‌تواند انزوا به‌ وجود بیاورد؛ ممکن است همکاران جدید خود را نشناسد و سطح شغلی‌اش نیز از حد اشخاصی که چند هفته‌ی پیش با آن‌ها کار می‌کرد، بالاتر رفته باشد. امکان دارد رئیس شما، شخص دیگری را سراغ نداشته باشد تا با او هم‌صحبت شود.

این موضوع به معنی این نیست که شما باید به مدت طولانی در دسترس باشید و تنها در مکالمات او شرکت کنید؛ تنها نیاز است کمی همدردی به خرج دهید. گاهی او را به یک چای دعوت کنید تا برای اندک زمانی، از مخمصه نجات پیدا کنید. همیشه می‌توانید این جمله را بگویید: «همین الان باید این پروژه را سر و سامان بدهم اما امروز عصر فرصت می‌کنید یک فنجان چای با من بنوشید؟». حتی می‌توان از این فرصت‌ها برای یادگیری بیشتر از ترفیع گرفتن به جایگاه مدیریت استفاده کنید و خود را برای برنامه‌های آینده آماده کنید.

ارائه‌ی گزارش زودتر از موعد در ارتباط با روند پیشرفت کار

مقاله‌ی مرتبط:

ممکن است رئیس قصد داشته باشد از نحوه‌ی عملکرد کاری‌تان سر در بیاورد. مدیرانی وجود دارند که نه به کارمندان آزادی کامل می‌دهند و نه آن‌ها را تحت کنترل شدید قرار می‌دهند؛ بلکه حالتی بین این دو را رعایت می‌کنند. این دسته مدیران سعی می‌کنند پیشنهادات کوتاه ارائه کنند و گاهی روی روند پیشرفت کار نظارت کنند.

شما می‌توانید پیش‌دستی کنید و نگرانی او را با ارائه‌ی زودتر از موعد از نحوه‌ی پیشرفت پروژه رفع کنید. گزارش‌های منظمی از روند کار در ارتباط با پروژه‌های اصلی ارائه کنید. با گزارش‌های نسبتا مرتب شروع کنید و به‌تدریج، زمان بین ارائه‌ی آن‌ها را بیشتر کنید. می‌توانید به آهستگی نیاز رئیس به اطلاع پیدا کردن از جزئیات کار را کم کنید و به او اطمینان بدهید که کارها روی روال انجام خواهند شد.

با ظرافت به مشکل اصلی اشاره کنید

در نهایت، می‌توانید مکالمه‌ای با رئیس ترتیب دهید و در مورد برقراری ارتباط بیش از حد او صحبت کنید. افراد عموما می‌خواهند بدانند که کارشان خوب پیش می‌رود و بهترین راه برای پیشرفت، گاهی دریافت بازخورد در مورد کارهایی است که به‌خوبی پیش نمی‌روند. اگر رئیس خود را مستقیما در جریان رفتارش نگذارید، چگونه باید بداند بیش از اندازه به شما سر می‌زند؟

اگر رئیس خود را مستقیما در جریان رفتارش نگذارید، چگونه باید بداند بیش از اندازه به شما سر می‌زند؟

نکاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند بدون این‌که از حد خود فراتر روید یا به ناله و شکایت متوسل شوید، به رئیستان بازخورد دهید. زمانی‌که تصمیم به انجام این‌کار گرفتید، تنها روی آن و اثرش روی خود تمرکز کنید. برای مثال، ممکن است این عبارت را امتحان کنید: «متوجه شده‌ام که شما گاهی اوقات دستورالعمل مربوط به پروژه‌ای را که من پیش‌تر دریافت کرده‌ام، پس از چند ساعت برایم تکرار می‌کنید. اطمینان دارم که قصدی از این کار ندارید؛ اما گاهی پیش می‌آید که تصور کنم از ابتدا درست متوجه منظورتان نشده‌ام

با استفاده از این روش، رئیس متوجه می‌شود که تکرار دستورالعمل‌ها، با وجود چک کردن روند کار، استقلال شما زیر سؤال می‌برد. شرح دیدگاه خودتان در مورد مسائل، به رئیس کمک می‌کند تا به دنبال راه دیگری برای همکاری با شما باشد؛ راهی که فضای مناسب در اختیارتان قرار دهد.


منبع : زومیت

مرسدس میباخ S کلاس به چراغ‌های گرافیکی مجهز می‌شود - فناوری

ویوو اپکس با پردازنده‌ اسنپدراگون 845 در چین رونمایی شد - فناوری

ویوو اپکس با پردازنده‌ اسنپدراگون 845 در چین رونمایی شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا