چه انتظاری از کنفرانس آموزشی مایکروسافت داریم – فناوری

سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1396 فناوری

امروز ساعت ۱۹ کنفرانس مایکروسافت برگزار می‌شود. معرفی نسخه‌ی جدیدی از ویندوز 10 و تمرکز روی آموزش برای رقابت با کروم‌بوک‌ها احتمالا از مهمترین اتفاقات این کنفرانس خواهد بود.

مایکروسافت میزبان رویداد ویژه‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شهر نیویورک است. این غول نرم افزاری معمولا سرفیس‌هایش را در این شهر معرفی کرده است، اما این رویداد کمی متفاوت خواهد بود؛ انتظار معرفی سرفیس بوک 2 یا سرفیس پرو 5 را نداریم، به جای آن مایکروسافت روی مقوله‌ی آموزش تمرکز خواهد کرد. مایکروسافت آماده‌ی نشان دادن این موضوع است که چگونه می‌خواهد با کروم‌بوک‌ها به رقابت پردازد. 

نسخه‌ی جدیدی از ویندوز 10

انتظار می‌رود مایکروسافت از نسخه‌ی جدید ویندوز 10 که برای رقابت با سیستم عامل کروم طراحی شده است، رونمایی کند. اولین بار اوایل سال 2017 میلادی اطلاعاتی درباره‌ی ویندوز 10 کلاد منتشر شد؛ بر اساس اخبار لو رفته، این سیستم‌عامل فقط از برنامه‌های ویندوز استور پشتیبانی می‌کند. تصاویری که به تازگی منتشر شده، مشخصات سخت افزاری دستگاهی را نشان می‌دهد که در حال اجرای این نسخه‌ی جدید ویندوز است. آغاز کار این نسخه با نام ویندوز 10 کلاد(Windows 10 Cloud) یا ویندوز 10 اس(Windows 10 S) خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از ویژگی‌های این نسخه‌ی جدید از ویندوز 10 و سخت افزار آن، عمر باتری خواهد بود. در حالی که انتظار می‌رود، این سیستم‌عامل مشابه یک نسخه‌ی معمولی ویندوز 10 باشد، مایکروسافت در‌صدد است که با محدود کردن نرم افزار به برنامه‌های ویندوز استور، طول عمر باتری را افزایش دهد. همچنین Microsoft در حال کار روی یک ویژگی است که در آپدیت بعدی ویندوز 10 در ماه سپتامبر منتشر خواهد شد که کار آن کاهش فعالیت‌های پس زمینه و در نتیجه بهبود عملکرد باتری خواهد بود. هر نسخه‌ای از ویندوز 10 برای رقابت با سیستم عامل کروم باید ویژگی‌های مشابه آن را داشته باشد. استفاده از سیستم عامل کروم در مقوله‌ی آموزشی کاربرد بسیاری دارد، زیرا استفاده و مدیریت آن ساده است و دسترسی و استفاده از آن برای دانش آموزان سریع است. ویندوز 10 کلاد یا ویندوز 10 اس باید بوت سریعی داشته باشد و با کمترین زحمت و به‌سادگی از قابلیت چند کاربره پشتیبانی کند. مایکروسافت باید نشان دهد که یک رقیب جدی برای سیستم عامل کروم ساخته است، نه یک سیستم عامل با چند تغییر جزئی نسبت به ویندوز 10. 

ویندوز 10 کلود

رقیبی برای کروم‌بوک

انتظار می‌رود مایکروسافت در کنار این نسخه‌ی جدید از ویندوز، حداقل یک دستگاه معرفی کند. شایعات حاکی از آن بودند که احتمال معرفی سرفیس پرو 5 در این رویداد وجود دارد، اما منابع نزدیک به مایکروسافت اعلام کرده‌اند که این شرکت برنامه‌ای برای معرفی هیچ دستگاهی شبیه سرفیس پرو یا سرفیس بوک در این کنفرانس ندارد.

کروم‌بوک

در عوض پاسخ مایکروسافت به کروم‌بوک‌ها و کروم‌بوک پیکسل، محصولاتی است که امروز معرفی می‌شود. مایکروسافت قصد دارد با تمرکز روی آموزش، تعادلی میان قیمت واقعی و عملکرد روی دستگاهی ایجاد کند تا بتواند کروم‌بوک را از میان بردارد. مایکروسافت این نسخه‌ی جدید ویندوز 10 را برای رقابت با کروم‌بوک‌ها ساخته است، اما این موضوع به این معنی نیست که مایکروسافت تنها شرکتی است که این سیستم عامل را روی دستگاه جدیدی مورد استفاده قرار می‌دهد. انتظار می‌رود که شرکای سخت افزاری مایکروسافت از این تلاش حمایت کند و سیاست‌ قیمت‌گذاری نیز باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند با کروم‌بوک‌ها در بازار واقعی به رقابت پردازد.

تمرکز روی آموزش

در کنفرانس معرفی سرفیس استودیو (Surface Studio)، مایکروسافت از یک موضوع جالب استفاده کرد. در رویداد پیش‌رو این شرکت روی آموزش تمرکز خواهد کرد و در این رویداد احتمالا جو بلفیوره به صحنه باز خواهد گشت. بلفیوره یک سال از مایکروسافت دور بود و اخیرا نیز به تیم توییتر پیوسته است. بر اساس گزارش سایت مشیبل، بلفیوره روی ویژگی‌های آموزشی ویندوز کار می‌کند و احتمالا او برای معرفی این نسخه از ویندوز روی صحنه حاضر خواهد شد.

آموزش تنها یک ویندوز 10 و سخت افزار سرفیس نیست. Microsft دارای طیفی از ابزارها مانند 3D Paint ،Minecraft، آفیس و OneNote است که در میان دانش آموزان و دانشجویان کاربرد زیادی دارند و مشاهده اینکه این شرکت تمام این تلاش‌ها را روی آموزش متمرکز کرده، جالب و درخور توجه است. مایکروسافت به تولید دستگاه‌هایی با صفحات بزرگ توجه زیادی کرده است، بنابراین معرفی مواردی شبیه تکنولوژی وایت برد یا سرفیس هاب برای محیط‌های آموزشی دور از انتظار نخواهد بود. 

آینده‌ی مایکروسافت آفیس 

آفیس یکی از مهمترین محصولات آموزشی مایکروسافت است. طی سال‌ها محیط‌های آموزشی و مشاغل زیادی متکی به مجموعه‌ی آفیس شدند، اما برنامه‌های جایگزین‌ اخیر مانند Google Docs نشان دادند که بسیاری از افراد نیازی به این برنامه‌های دسکتاپ ندارند. مایکروسافت با راه‌اندازی نسخه‌ی تحت وب آفیس جواب گوگل را داد اما هیچ‌گاه در تبلیغ و معرفی این سرویس‌ها حتی حین فعال سازی اشتراک‌های آفیس 365 تلاش قابل ملاحظه‌ای انجام نداد. 

مایکروسافت سرفیس

کنفرانس آموزشی مایکروسافت بدون شک شامل آفیس نیز خواهد بود و انتظار می‌رود که یک نسخه‌ی کامل آفیس وارد ویندوز استور شود. در این رویداد این شرکت می‌تواند سرنخ‌هایی از شکل و شمایل مجموعه‌ی آفیس در آینده نیز در اختیار کاربران قرار دهد. اخیرا مایکروسافت نسخه‌های موبایلی آفیس را در ویندوز استور از دسترس خارج کرده است. این برنامه‌ها، برنامه‌های عمومی ویندوز استور است و انتظار می‌رفت که نمایانگر آینده‌ی آفیس و نشان دهنده‌ی قدرت برنامه‌های ویندوز 10 باشند. اگر مایکروسافت قصد رها کردن آن‌ها را دارد، اکنون زمان مناسبی است که نشان دهد بعد از این برنامه‌ها قرار است چه چیزی جای آن‌ها را پر کند! 

هیچ سرفیس بوک 2، سرفیس پرو 5 یا سرفیس فونی ‌در کار نیست!

از جایی که این کنفرانس قرار است شامل معرفی برنامه‌های آموزشی باشد، انتظار معرفی نسخه‌های جدید دستگاه‌های مایکروسافت را نداشته باشید. این رویداد آغازی بر سرفیس فون نخواهد بود و سرفیس پرو 5 نیز در این رویداد معرفی نخواهد شد. Microsoft می‌تواند با تغییر چند گزینه جان تازه‌ای به خط تولید سرفیس ببخشد، اما نباید انتظار تغییرات بزرگ و مهمی در محصولات سرفیس بوک و سرفیس پرو را در رویداد امروز داشته باشیم. موضوع اصلی این رویداد پاسخ مایکروسافت به کروم‌بوک‌ها خواهد بود. 

نظر شما چیست؟ آیا مایکروسافت در این رویداد محصولات جدیدی را رونمایی خواهد کرد یا تنها روی مقوله‌ی آموزش تمرکز خواهد داشت؟


منبع : زومیت

تصاویر رندری از اکسپریا ایکس اولترا فاش شد - فناوری

تصاویر ساعت هوشمند و هدفون بلوتوث فیت‌ بیت فاش شد - فناوری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا