پماد زینک اکساید

یکشنبه 1 اسفند 1400 سلامت
پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید (zinc oxide) یک ماده ضد التهابی است که برای درمان قرمزی و سوزش پای نوزادان ناشی از بستن پوشک، سوختگی‌های جزئی، رفع تیرگی، از بین بردن جای جوش و… استفاده می‌شود. واکنش‌های آلرژیک، خارش، ورم صورت یا دست‌ها و… برخی از عوارض مصرف این پماد است.



پوست از حساس‌ترین بخش‌های بدن است که هر روز در مقابل عوامل خارجی و شیمیایی قرار داشته و ممکن است آسیب ببینداشعه UV خورشید، آلودگی هوا، خشکی هوا، باکتری‌ها، ویروس‌ها، مواد شیمیایی، استرس، رژیم غذایی نامناسب و حتی ورزش نکردن از عواملی هستند که می‌توانند به مرور زمان به پوست آسیب بزنند. برای برطرف کردن این آسیب‌ها و کمک به بهبود سریع آن می‌توان از عنصر روی (زینک) که یکی از اساسی‌ترین عناصر مورد نیاز برای بازسازی پوست است استفاده کرد. خوشبختانه زینک در بسیاری از مواد غذایی در دسترس ما وجود دارد. غذاهای دریایی، مانند میگو و ماهی و صدف، گوشت مثل انواع گوشت قرمز یا جگر، کنجد، تخمه کدو یا آفتاب‌گردان، محصولات لبنی، تخم‌مرغ، انواع آجیل و خشکبار، شکلات تلخ و قارچ منابع خوبی از روی هستند که می‌توانند در سبد غذایی روزانه ما جای گرفته و کمبود روی را در بدن ما جبران کنند. در صورت بروز آسیب به پوست می‌توان از داروهای ترمیم‌کننده مثل پماد زینک اکساید استفاده کرد.

پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید چیست؟

پماد زینک اکساید یک ماده معدنی ضدالتهاب است که برای درمان قرمزی و سوزش، سوختگی‌های جزئی یا سایر ناراحتی‌های پوست استفاده می‌شود. در واقع هر زمانی که پوست دچار مشکلاتی جزئی شد می‌توان از این پماد که خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی دارد برای التیام و بهبود سریع آن کمک گرفت. این ماده ارزشمند حتی برای بهبود پوست کودکان زیر شش ماه که بر اثر بستن پوشک دچار قرمزی و سوزش شده است هم مناسب است. در واقع می‌توان گفت روی، یک جزء طبیعی سلول‌های پوست است و هنگامی که این کرم به کار برده می‌شود، مواد مغذی به آسانی جذب پوست می‌گردد. مواردی که می‌توان از زینک اکساید استفاده کرد شامل آفتاب سوختگی، زگیل، آکنه، اگزما، روزاسه، پسوریازیس و شوره می‌شود.


نام‌های دیگر، موارد مصرف، عوارض و تداخل دارویی

 نام‌های دیگر Desitin Rapid Relief Cream, Desitin Maximum Strength Original Paste, Desitin Creamy, Desitin Creamy Diaper Rash Ointment
 موارد مصرف برطرف شدن مشکلات پوستی مثل سوختگی‌های جزئی، رفع تیرگی و از بین بردن جای جوش
 عوارض واکنش‌های آلرژیک، خارش، ورم صورت یا دست‌ها، سوزش یا ورم دهان، گلو، قفسه سینه و ایجاد مشکلات در تنفس
 اختلال دارویی تداخل دارویی خاصی گزارش نشده است

مقدار و نحوه مصرف پماد زینک اکساید

به منظور مصرف صحیح این پماد قسمت آسیب دیده را به خوبی شسته و لایه نازکی از پماد را به آن اعمال کنید و به آرامی مالش دهید. مطمئن شوید که قسمت آسیب دیده پوست به طور کامل با این کرم پوشیده شده باشد.

پماد زینک اکساید

پماد زینک اکساید

 

موهای سالم

فواید آب پیاز برای ریزش مو

خواص کندر برای لاغری

خواص کندر برای لاغری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا