ویرجین هایپرلوپ وان، رکورد جدیدی را در محل آزمایش «DevLoop»، ثبت کرد. هایپرلوپ وان یکی از شرکتهای فعال در پروژهی هایپرلوپ است که با عزم راسخی در حال انجام تحقیق و توسعه برای اجرای نهایی این پروژه است. در یک مقالهای، ماسک یک قطار فوق سریع که از درون یک لوله با سرعت ۱۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکند را توصیف کرد. پس از ارئهی این طرح دو شرکت با نامهای «Hyperloop One» و «HTT» سریعا کار روی ایدهی ماسک را آغاز کردند. شرکت هایپرلوپ وان در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون دلار روی این پروژه سرمایهگذاری کرده و شرکت دوم هم در حال حاضر برترین مهندسهای سراسر دنیا را برای تحقق این طرح پیشنهادی به خدمت گرفته است.
هایپرلوپ وان قبلا ادعا کرده بود که تکنولوژی این شرکت میتواند افراد را در کمتر از ۳۰ دقیقه از هلسینکی به استکهلم ببرد و همچنین، هزینهی زیرساختهای این تکنولوژی، بسیار کمتر از اجرای خط ریلی سریعالسیر در این فاصله خواهد بود. در سومین مرحله از این آزمایش، هایپرلوپ وان توانست با سرعت ۳۸۷ کیلومتر در ساعت، مسیر از قبل تعیین شده را بپیماید. هایپرلوپ وان با سرعت ۳۸۷ کیلومتر بر ساعت، رکورد قبلی خود را که ۳۱۰ کیلومتر بر ساعت بود، بهبود بخشید. این بیشینه سرعت که رکورد فعلی مدلهای مختلف طراحی شده از هایپرلوپ محسوب میشود، هنوز فاصله زیادی با ۱۱۲۰ کیلومتر بر ساعتی دارد که به صورت نظری پیشبینی شده است.
شرکت ویرجین، سازندهی هایپرلوپ وان اعتقاد دارد برای رسیدن به نهایت سرعت ممکن، مسیر تست آنها نیازمند دو کیلومتر ریل اضافی است. یکی از چالشهای سیستم حملونقل هایپرلوپ، ایجادی شرایطی نزدیک به خلا است. هماکنون ویرجین هایپرلوپ وان، سریعترین هایپرلوپ جهان است اما در سال آینده این رکورد توسط هایپرلوپ ایلان ماسک شکسته خواهد شد زیرا مسیر تست هایپرلوپ ایلان ماسک، ۱.۲ کیلومتر از مسیر شرکت هایپرلوپ وان بیشتر است و میتواند سرعت بیشینهی بیشتری برای مجموعهی متعلق به ایلان ماسک فراهم آورد.
مقالههای مرتبط:
هایپرلوپ از یک موتور الکتریکی خطی برای پیش برد یک محفظهی حامل مسافر استفاده میکند. این واگن در داخل یک تونل بزرگ و کمفشار شناور است، از اینرو میتوان چنین سیستمی را در داخل زمین یا در ارتفاع مشخصی از زمین نصب کرد. واگن مسافری میتواند بین ۱۲ تا ۳۶ مسافر را حمل کند.
فشار هوای موجود در تونل نیز توسط پمپهای مکنده به خارج انتقال مییابد تا هیچگونه آشفتگی ایجاد نشود و محفظه بتواند با سرعت چند صد کیلومتر بر ساعت به نرمی در داخل تونل حرکت کند. به نظر میرسد حرکت با سرعت ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، در داخل یک محفظهی کوچک، بسیار پرخطر باشد؛ اما لوید با این نظر مخالف است. به باور وی هایپرلوپ یک محیط کاملا کنترلشده است، بنابراین عوامل دخیل در حرکت شما در قیاس با خطرات موجود در مسافرت با خودرو یا هواپیما بسیار کمتر هستند. هزینهی بسیار بالای عملیاتی کردن هایپرلوپ و آلودگی صوتی بسیار بالا از جمله چالشهای استفاده از این روش جدید حمل و نقل است.
ارسال دیدگاه