همه چیز درباره لپ‌ تاپ هیبریدی 2 در 1 سامسونگ-فناوری

چهارشنبه 8 شهریور 1396 فناوری

شرکت سامسونگ که یکی از شرکت های پیشتاز در صنعت ساخت گوشی های هوشمند است، محصول جدیدی را روانه بازار کرده که می تواند نشانه ای بر پایان عمر لپ تاپ ها باشد. ولی آیا در عمل، این محصول واقعا می تواند چنین اثری داشته باشد؟

شرکت سامسونگ که یکی از شرکت های پیشتاز در صنعت ساخت گوشی های هوشمند است، محصول جدیدی را روانه بازار کرده که می تواند نشانه ای بر پایان عمر لپ تاپ ها باشد. ولی آیا در عمل، این محصول واقعا می تواند چنین اثری داشته باشد؟

به گزارش برترین‌ها، گشت و گذار در اینترنت، نوشتن و تماشای ویدئو تنها کارهایی هستند که خیلی از افراد با کامپیوترشان انجام می دهند، پس چرا هنوز هم بسیاری فکر می کنند لپ تاپ سنتی می تواند بهترین گزینه برایشان باشد؟

به خاطر همین سؤال است که شاید عده ای از خود بپرسند آیا یک لپ تاپ هیبریدی 2 در 1 می تواند ارزش بهتری برایشان به همراه داشته باشد؛ دستگاهی که قدرت محاسباتی، حافظه و سازگاری نرم افزاری لپ تاپ را با انعطاف پذیری و آزادی تبلت ترکیب کرده است.

با پیوستن گلکسی بوک ویندوز 10 سامسونگ به لیست رو به رشد محصولات 2 در 1 در بازار، در این مطلب بررسی خواهیم کرد که آیا این دستگاه به شما کمک می کند برای همیشه با لپ تاپ خود خداحافظی کنید یا خیر.

همه چیز درباره لپ‌ تاپ هیبریدی 2 در 1 سامسونگ

 

این دستگاه جداشدنی 2 در 1 دارای صفحه نمایش زیبای 12 اینچی با تکنولوژی سوپر آمولد (Super AMOLED) است که از رزولوشن خیره کننده 2160×1440 بهره مند است.

وقتی دستگاه را از کیبورد آن جدا کنید، لبه های منحنی صفحه نمایش، دکمه روشن و خاموش در بالای آن و کنترل کننده صدا تجربه ای واقعی از تبلت را به شما ارائه می دهد.

پوسته پلاستیکی صفحه نمایش تصوری از جنس آلومینیوم را به شما می دهد، که حس ظاهر شیک و جذاب دیگر گجت های سامسونگ را القا می کند.

دو اسپیکر در سمت چپ و راست لبه های دستگاه قرار دارد، که هر دو صدای مناسبی را ارائه می دهند. همچنین اسپیکر سمت راستی دارای جک هدفون 3.5 میلی متری و دو رابط یو اس بی نوع C است. ورودی های یو اس بی 2.0 و اچ دی ام آی را می توان با استفاده از آداپتور مخصوص وصل کرد.

گلکسی بوک همچنین دارای دوربین عقب 13 مگاپیکسلی و وبکم 5 مگاپیکسلی در جلو است.

همه چیز درباره لپ‌ تاپ هیبریدی 2 در 1 سامسونگ

 

کیبورد تمام اندازه قابل جداشدن دارای طراحی و سایزی هم اندازه اکثر لپ تاپ های ویندوز 10 است، و دکمه های دارای نور پس زمینه استفاده از دستگاه در تاریکی یا نور کم را آسان تر می کند.

با اینکه سامسونگ می توانست از طراحی سرفیس پرو در پایه پشت و کیبورد قابل جداشدن استفاده کند، گلکسی بوک دارای کاور کیبوردی با جهت های مغناطیسی متعدد برای نگه داشتن صفحه نمایش است.

علیرغم اینکه این موضوع کمک می کند که برجستگی زیادی به اندازه دستگاه اضافه نشود، ولی معنایش این است که گلکسی بوک در هنگام استفاده در هر جایی به غیر از سطح صاف می تواند کمی سست و بی دوام شود.

این مسئله شاید در ابتدا برایتان کمی آزاردهنده باشد، و ترجیح دهید با جدا کردن کیبورد فیزیکی از دستگاه، از کیبورد داخلی روی صفحه تبلت استفاده کنید. ولی بعد از مدتی به استفاده از تبلت بزرگ نسبت به استفاده از کیبورد یا لپ تاپ سنتی در موقعیتی ثابت عادت خواهید کرد، هر چند داشتن پایه ای قابل اعتماد برای دستگاه می توانست گزینه مناسبی باشد.

همه چیز درباره لپ‌ تاپ هیبریدی 2 در 1 سامسونگ

 

علاوه بر کیبورد قابل جداشدن، گلکسی بوک دارای قلم استایلوس S-Pen استانداردی است که می تواند هم برای نوشتن فیزیکی متن و یادداشت و هم به عنوان جایگزینی برای ماوس مورد استفاده قرار بگیرد.

هر دو این ها ویژگی هایی جالب هستند چرا که کاربران مایکروسافت سرفیس پرو مجبور هستند کیبورد قابل جداشدن و قلم استایلوس را به صورت جداگانه خریداری کنند.

قلم استایلوس بسیار سریع و استفاده از آن خوش دست است، اگر چه به خاطر نبودن جایی برای نگه داری ممکن است به راحتی گم شود.

اگر شما به هر دلیلی قلم خود را گم کنید، می توانید قلم دیجیتال استدلر نوریس را خریداری کنید. قلمی که طراحی آن از مدادهای قدیمی الگو گرفته شد ولی دارای تکنولوژی پیشرفته S Pen است.

تبلت گلکسی بوک میدانی الکترومغناطیسی ایجاد می کند که با نوک قلم S-Pen ارتباط برقرار می کند تا همیشه محل دقیق نوک مداد را بدانید.

نکته مثبت دیگر این است که نه کیبورد و نه قلم استایلوس برای استفاده نیاز به شارژ کردن ندارند.

 همه چیز درباره لپ‌ تاپ هیبریدی 2 در 1 سامسونگ
عملکرد
گلکسی بوک دارای سیستم عامل ویندوز 10 است تا حس جایگزینی واقعی از کامپیوتر را به شما بدهد، و در عین حال از چند تا از اپلیکیشن های اختصاصی سامسونگ بهره مند است تا بتوانید از قابلیت های قلم استایلوس استفاده کنید.

این دستگاه دارای پردازنده دو هسته ای نسل هفتم Core i5 است که با سرعت 3.1 گیگاهرتز عمل می کند، 8 گیگابایت رم دارد و هارد درایو 256 گیگابایتی نیز در آن قرار داده شده است تا نیازهایی که در بالا اشاره کردیم را به راحتی پاسخگو باشد.

سامسونگ مدعی است که دوام باتری گلکسی بوک با هر بار شارژ 11 ساعت است، هر چند در عمل با استفاده سنگین این مدت بیشتر بین پنج تا شش ساعت است، که البته باز هم برای پاسخگویی به نیازهای معمول روزمره کفایت می کند.

گلکسی بوک همچنین دارای قابلیت «شارژ سریع» است، هر چند این قابلیت آنقدرها هم که انتظار دارید سریع عمل نمی کند.

به منظور استفاده بهینه از صفحه نمایش 12 اینچی سوپر آمولد، سامسونگ این دستگاه را با محتوای ویدئویی HDR سازگار کرده است؛ تکنیکی که اجازه می دهد علیرغم نسبت کنتراست محدود، جزئیات همچنان حفظ شود.
همین ویژگی به تنهایی دستگاه را انتخابی ایده آل برای کسانی می کند که دوست دارند در طول راه مدام ویدئو تماشا کنند.

همه چیز درباره لپ‌ تاپ هیبریدی 2 در 1 سامسونگ

 

نتیجه گیری
ما این بررسی را با این فرض انجام دادیم که آیا گلکسی بوک 2 در 1 سامسونگ می تواند جایگزینی مناسب برای لپ تاپ سنتی باشد، و به نظر می رسد این وسیله واقعاً چنین قابلیتی را دارد.

نمی توان انکار کرد که پایه کیبورد مشکلات بزرگی را برای استفاده از دستگاه ایجاد می کند، ولی وجود قلم استایلوس و امکان استفاده از آن به عنوان تبلت بدون شک مزیت هایی را در اختیار قرار می دهدکه با لپ تاپ معمولی امکان پذیر نیست. جذابیت لپ تاپ 2 در 1 واقعاً تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما بخواهید از آن چه استفاده ای کنید.

استفاده از گلکسی بوک به عنوان تبلت وقتی که روی مبل نشسته اید و مشغول تماشای تلویزیون هستید و همچنین نوشتن با استفاده از قلم استایلوس تجربه ای جدید و جذاب است.

استفاده از پایه کیبورد جداشدنی فقط روی سطح صاف کمی باعث آزردگی است، هر چند معمولاً وقتی می خواهید چیزی با لپ تاپ بنویسید هم پشت میز می نشینید.

صفحه نمایش فوق العاده سوپر آمولد در هنگام تماشای ویدئو و کلیپ بسیار تجربه خوشایندی به شما می دهد.

اگر به این فکر می کنید لپ تاپ خود را با دستگاه هیبریدی 2 در 1 جایگزین کنید، حتما در مورد خرید سامسونگ گلکسی بوک فکر کنید.

یا اگر هم می خواهید هم لپ تاپ داشته باشید و هم تبلت ولی پول کافی را برای خرید هر دو ندارید، این دستگاه می تواند راهکار مناسبی برایتان باشد.

منبع : فرادید

به دست آوردن قدرت حرفه ای در رهبری کسب و کار - فناوری

نگاهی به تغییرات صدای سیری در سال‌های اخیر - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا