بیوگرافی نیکولاس کیج

سه‌شنبه 17 خرداد 1401 بیوگرافی
نیکولاس کیج

چکیده ای از بیوگرافی نیکولاس کیج

نام :در زمان تولد نیکلاس کیم کاپولا(نیکولاس کیج)

متولد:۷ ژانویهٔ ۱۹۶۴ ‏(۵۸ سال)لانگ بیچ، کالیفرنیا، ایالات متحده

حرفه:بازیگرفیلم‌ساز

سال‌های فعالیت: ۱۹۸۱–اکنون

همسران:پاتریشا آرکت (ا. ۱۹۹۵–۲۰۰۱)-لیسا مری پرسلی (ا. ۲۰۰۲–۲۰۰۴)-آلیس کیم (ا. ۲۰۰۴–۲۰۱۶)-اریکا کویک (ا. ۲۰۱۹–۲۰۱۹)-ریکو شیباتا (ا. ۲۰۲۱)

فرزندان : 2فرزند پسر

بیوگرافی نیکولاس کیج

بیوگرافی نیکولاس کیج

نیکلاس کیج کیست؟

نیکلاس کیج بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی است. نیکلاس کیج یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود است. کیج چه به خاطر تطبیق پذیری اش و چه کشف فرآیند جدید بازیگری به نام بازیگری متد، در حال حاضر یکی از با استعدادترین بازیگران هالیوود است.

او جوایز مختلفی از جمله یک جایزهٔ اسکار و یک جایزهٔ گلدن گلوب دریافت کرده‌است.

نیکلاس کیج متولدچه سالی است

نیکلاس کیج با نام «نیکلاس کیم کاپولا» زادهٔ ۷ ژانویهٔ ۱۹۶۴در لانگ بیچ در کالیفرنیای به دنیا آمده‌است.

 

خانواده نیکلاس کیج

او در خانوادهٔ کوپولا به دنیا آمده.پدرش آگوست کوپولا، پروفسور ادبیات و مادرش جوی فوگلزانگ، رقاص و طراح رقص. وی مسیحی کاتولیک است. پدرش ایتالیایی الاصل بود.

پدربزرگ مادری او تقریباً سه چهارم آلمانی و یک چهارم جزایر بریتانیا (انگلیسی، اسکاتلندی) بود. مادربزرگ مادری او لهستانی تبار بود.

او که برادرزاده کارگردان فیلم سینمایی فرانسیس فورد کاپولا است،و پسر عموی سوفیا کاپولا، رومن کاپولا و جیان کارلو کاپولا است. او همچنین دو برادر به نام‌های کریستوفر کاپولا و مارک کاپولا دارد.

 

بیوگرافی نیکولاس کیج

بیوگرافی نیکولاس کیج

تحصیلات نیکلاس کیج

او در دبیرستان بورلی هیلز تحصیل کرد اما هرگز به تحصیلات دانشگاهی علاقه زیادی نداشت زیرا از سنین پایین می خواست بازیگری کند. بنابراین، او تحصیل را رها کرد و به مدرسه تئاتر، فیلم و تلویزیون UCLA پیوست.

 

تغییر نام نیکلاس کیج

او که نمی خواست در سایه شهرت عموی موفق خود کمین کند، نام خود را از نیکلاس کاپولا به نیکلاس کیج تغییر داد، نامی که از نام لوک کیج، ابرقهرمان کمیک های مارول گرفته شده بود. او اولین حضور تلویزیونی خود را در سال 1981 انجام داد.

 

همسران نیکولاس کیج

همسران نیکولاس کیج

زندگی شخصی نیکلاس کیج

-نیکلاس کیج در سال 1988 با کریستینا فولتون قرار گرفت و از او صاحب فرزندی به نام وستون کاپولا کیج شد.کوپولا کیج  که خواننده و بازیگر است.

-او در 8 آوریل 1995 با پاتریشیا آرکت ازدواج کرد و در سال 2001 از او طلاق گرفت و گفته می شود در اولین روز آشنایی با پاتریشیا آرکت به او پیشنهاد ازدواج داد اما او سال ها بعد با از او طلاق گرفت.

-او در 10 آگوست 2002 با دختر الویس پریسلی، لیزا ماری پریسلی ازدواج کرد و این زوج در همان سال درخواست طلاق دادند که دو سال بعد نهایی شد.

-او در 30 جولای 2004 با پیشخدمت سابق آلیس کیم ازدواج کرد. آنها صاحب پسری به نام کال ال شدند که در 3 اکتبر 2005 به دنیا آمد. این زوج در سال 2016 از هم جدا شدند.

-در مارس 2019، او با یک میکاپ آرتیست اریکا کویک در لاس وگاس ازدواج کرد، اما چهار روز بعد درخواست ابطال داد.

-نیکلاس کیج در 16 فوریه 2021 با دوست دختر ژاپنی خود ریکو شیباتا ازدواج کرد. در ژانویه 2022، این زوج اعلام کردند که در انتظار اولین فرزند مشترک خود هستند.

ماجرای 4 ازدواج جنجالی نیکلاس گیج

همسر الان نیکولاس کیج

همسر الان نیکولاس کیج

شروع حرفه بازیگری نیکلاس کیج

نیکلاس کیج در سال 1982 اولین بار در سینمای بزرگ با فیلمی به نام Fast Times at Ridgemont High ظاهر شد. او در فیلم بعدی خود به نام Valley Girl که سال بعد اکران شد ظاهر شد.

در سال 1983، او در فیلم ماهی رامبل عمویش فرانسیس فورد کاپولا ظاهر شد.

او در سال 1984 در فیلم Birdy ظاهر شد که طبق گزارش‌ها برای آن دو دندان درآورد تا عدالت را در نقش خود رعایت کند. کیج از همان ابتدا به خاطر بازیگری پرشور و شخصیتش شناخته شد. در همان سال او در مسابقه با ماه ظاهر شد و در فیلم The Cotton Club به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا بازی کرد.

او در سال 1986 در فیلم کمدی-درام در کنار کاتلین ترنر با عنوان “پگی سو ازدواج کرد” بازی کرد. این یک بار دیگر توسط فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی شد و فیلم به موفقیت بزرگی در گیشه تبدیل شد.

او در سال 1987 در اولین فیلم تحسین شده خود، Moonstruck در کنار شر، انتخاب شد. در همان سال، او همچنین در فیلم Raising Arizona ظاهر شد.

او در سال 1989 نقش پیتر لیو را در فیلم «بوسه خون آشام» بازی کرد که برای نقشش حاضر شد یک سوسک زنده بخورد. این نقش او را به شهرت رساند و جایگاهش را برای همیشه در هالیوود تثبیت کرد.

سال 1990 با بازی او در چهار فیلم، سال بسیار شلوغی برای کیج بود.

در طول دهه 1990، او در مجموعه‌ای از فیلم‌های موفق باکس آفیس از جمله ماه عسل در وگاس، نگهبان تس، بوسه مرگ، ترک لاس‌وگاس، راک،  و تولید امدادگران ظاهر شد.

او اولین کارگردانی خود را با فیلم سانی در سال 2002 انجام داد و همچنین برای بازی در درام اقتباسی و ریدلی اسکات به نام مردان چوب کبریت انتخاب شد که سال بعد اکران شد.
او در سال 2004 در بزرگترین فیلم موفق خود در گیشه به نام National Treasure بازی کرد که در آن جان وویت و هاروی کایتل نیز بازی کردند.

در سال 2006، او در فیلم ترسناک The Wicker Man که بازسازی فیلم کلاسیک بریتانیایی به همین نام بود، دیده شد. این فیلم در باکس آفیس عملکرد متوسطی داشت و بازخوردهای ضعیفی را به دست آورد. در همان سال در فیلم های Too Tough to Die و World Trade Center بازی کرد.

سال 2007 با مجموعه‌ای از اکران‌های موفق از جمله Ghost Rider، The Dresden Files و دنباله آن، National Treasure: Book of Secrets، سال بسیار پرباری برای این بازیگر بود. در همان سال، او یک کتاب کمیک با عنوان کودک وودو خلق کرد.

در سال 2008، او در نقش یک قاتل قراردادی برای فیلم بانکوک خطرناک بازی کرد و پس از آن با دانستن سال بعد، که توسط منتقدان مورد توجه قرار گرفت. او همچنین در فیلم The Bad Lieutenant: Port of Call که در سال 2009 منتشر شد بازی کرد.

سال 2010 برای نیکلاس کیج سال جادویی بود زیرا او در فیلم تاریخی فصل جادوگر بازی کرد و همچنین در نقش بالتازار جادوگر در فیلم پرفروش The Sorcerer’s Apprentice ظاهر شد.

از سال 2011 تا 2013، او در تعدادی فیلم از جمله، تجاوز، به دنبال عدالت، دنباله، Ghost Rider: Spirit of Vengeance و انیمیشن The Croods بازی کرد.

از دیگر آثار برجسته او می توان به فیلم مهیج، زمین یخ زده (2013)، کمدی سیاه، سگ خوردن سگ (2016)، فیلم کمدی ترسناک، مامان و بابا (2017)، فیلم اکشن هیجانی، مندی (2018) و فیلم علمی تخیلی اشاره کرد. رنگ خارج از فضا (2019).

در سال 2020، نیکلاس کیج در ادامه فیلم The Croods در سال 2013 دیده شد. دنباله با عنوان The Croods: A New Age نامگذاری شد و نیکلاس دوباره نقش خود را در نقش گرگ بازی کرد.

بیوگرافی نیکولاس کیج

بیوگرافی نیکولاس کیج

از فیلم‌های اولیهٔ نیکلاس گیج:

دختر دره (۱۹۸۳)

مسابقه با ماه (۱۹۸۴)

بردی (۱۹۸۵)

پگی سو ازدواج کرد (۱۹۸۶)

دیوانه (۱۹۸۷)

بوسه خون‌آشام (۱۹۸۹)

از ته دل وحشی (۱۹۹۰)

ماه عسل در وگاس (۱۹۹۲)

غرب رد راک (۱۹۹۳).

جوایز و افتخارات نیکلاس گیج

نیکلاس کیج در سال ۱۹۹۵ توانست جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد، یک جایزه گولدن گلوب و یک جایزه انجمن بازیگران فیلم را بخاطر بازی در فیلم ترک لاس وگاس بدست آورد.
-کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم ترک لاس وگاس

-کاندیدای بفتای بهترین بازیگر نقش اول مرد برای فیلم

-برنده جایزه بهترین بازیگر مرد از سوی منتقدان نیویورک

-برنده جایزه بهترین بازیگر درام مرد از سوی گلدن کلوب

 

میراث نیکلاس کیج

گفته می‌شود که در یک مقطع زمانی کیج مالک بیش از 15 ملک و همچنین یک قلعه قرون وسطایی در آلمان بود که به قیمت 2.5 میلیون دلار فروخت. او بعداً قلعه میدفورد را در انگلستان خریداری کرد و همچنین مالک تعدادی خانه در باهاما، بل ایر، نوادا و جزیره پارادایس است. او صاحب 22 خودرو از جمله 9 دستگاه رولز رویس است. او صاحب تعدادی کمیک بود که آنها را در یک حراجی به قیمت 2.16 میلیون دلار فروخت.

بیوگرافی جرارد پیکه مدافع تیم ملی اسپانیا

وینستون چرچیل

بیوگرافی وینستون چرچیل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا