نوبایک؛ طرحی تازه برای دوچرخه‌های آینده – فناوری

سه‌شنبه 17 مرداد 1396 فناوری

دوچرخه‌ای با نام نوبایک معرفی شده است که از ساختار و طراحی کاملا متفاوتی با دوچرخه‌های معمول، استفاده می‌کند.

هر وقت صحبت از دوچرخه می‌شو،د خیلی از افراد دوست دارند دوچرخه‌ای خاص و متفاوت داشته باشند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید، احتمالا دوچرخه‌ی جدید نوبایک (NoBike) توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

این مدل، توسط یک شرکت ایتالیایی به نام گروه داینالب (Dynalab) ساخته شده است و سازه‌‌ای متفاوت با دوچرخه‌های استاندارد دارد. در ساخت شاسی این دوچرخه، خبری از لوله‌های جوش‌خورده نیست و از دو عدد صفحه‌ی آلومینیومی به ضخامت ۴ میلی‌متر استفاده شده است. عمل برش این صفحات با استفاده از لیزر انجام شده است تا بتوان به شکلی تقریبا مثلثی دست پیدا کرد، البته دقیق‌تر است که بگوییم هر صفحه از دو مثلث تشکیل شده است. این دو صفحه توسط پیچ به یکدیگر وصل شده‌اند و به این ترتیب فضای خالی بین آن‌ها به وجود آمده است که سبب می‌شود نوبایک، ساختاری ساندویچی داشته باشد.

NoBike

نکته‌ی جالبی که در این دوچرخه به چشم می‌خورد، محل اتصال دوشاخ و فرمان است. میل فرمان این دوچرخه در بین سازه‌ی ساندویچی قرار دارد و به این ترتیب، امکان جابه‌جا کردن آن وجود دارد تا افراد مختلف، بتوانند به‌سادگی اقدام به تغییر موقعیت فرمان و تنظیم فاصله‌ی آن با زین کنند. به عبارت دیگر، دوچرخه یک سایز ثابت ندارد و می‌توان ابعاد آن را تغییر داد. البته این مورد چیز جدیدی نیست و قبلا نیز چنین ابتکاری را در دوچرخه‌ی یونیورسال شرکت بروکلین دیده بودیم.

NoBike

به گفته‌ی داینالب، اصلی‌ترین دلیل حرکت به سمت چنین طرحی، کاهش وزن بوده است به‌طوری که موفق شده‌اند وزن این دوچرخه را به ۱۴ کیلوگرم کاهش دهند که هرچند عدد شگفت‌انگیزی نیست؛ اما وزن مناسبی برای یک دوچرخه‌ی شهری تک سرعته محسوب می‌شود.

نوبایک در حال حاضر کمپین خود را در کیک‌استارتر آغاز کرده است تا بتواند با جذب سرمایه‌گذار، هزینه‌ی تولید را کاهش دهد. قیمت فعلی نوبایک، حدود ۱۵۰۰ دلار است؛ اما در صورتی که به تولید انبوه برسد، به کمتر از ۱۰۰۰ دلار کاهش خواهد یافت.


منبع : زومیت

تصاویر/ پایان کوپه هندی؛ فلفل تند و تیز کوچک!-فناوری

دندان درد در دوران بارداری

بهترین مدارس دندانپزشکی جهان کدامند؟ - فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا