سال گذشته با نمونهی اسپایدر از آئودی R8 V10 روبرو شدیم که پیشرانهای به قدرت ۵۴۰ اسب بخار به همراه داشت؛ اما در عوض، تابستان ۲۰۱۷ شاهد عرضهی رسمی مدل اسپایدر از R8 V10 Plus خواهد بود که بیش از ۶۱۰ اسب بخار، قدرت دارد و مدل کابریولت از پورشه 911 توربو S را به چالش میکشد.
جدیدترین نمونه از R8 V10، میتواند در زمان ۳.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد که ۰.۳ ثانیه، سریعتر از مدل سال قبل است. این محصول، با پیشرانهی ۵.۲ لیتری و ۱۰ سیلندر مشهور خود، رسیدن به نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت را ممکن میکند، ضمن اینکه از سیستم دو دیفرانسیل کمنظیر کواترو و جعبهدندهی بهینهسازی شدهی ۷ سرعته همراه با فناوری دوکلاچهی آئودی نیز، بهرهمند است.
نسخهی اسپایدر آئودی R8 V10، به دلیل استفاده از تجهیزات مربوط به باز و بسته کردن سقف، ۷۵ کیلوگرم سنگینتر از مدل اصلی است و با وزن خالصی در حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم، تولید خواهد شد. فرایند جمع یا نصب سقف پارچهای، با موتور الکتروهیدرولیک جدید مخصوص به آن؛ حدود ۲۰ ثانیه زمان میبرد و تنها در سرعتهای کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، قابل انجام خواهد بود. شیشهی عقب هم، میتواند به صورت الکتریکی و به صلاحدید راننده، باز یا بسته شود.
رنگ بدنهی این خودرو با ۱۱ طرح، قابل سفارش است که شامل ۳ رنگ مختلف برای سقف پارچهای و ۵ رنگ متنوع برای بالچهی جانبی خواهد بود. برای اولینبار، رنگ سبز موسوم به هالک، برای R8 V10 Plus در نظر گرفته شده است که میتواند با رینگهای اسپرت تمام آلومینیوم نقرهای رنگ، خریداری شود.
چرخهای نسخهی اسپایدر آئودی R8 V10، سایز ۱۹ اینچ در جلو و ۲۰ اینچ در عقب هستند. لاستیکهای این مدل، با فاق ۳۵ میلیمتر عرضه خواهند داشت اما در جلو ۲۴۵ میلیمتر و در عقب ۳۰۵ میلیمتر خواهند. دیسک ترمزهای R8 V10 اسپایدر، در جلو ۳۸ سانتیمتر و در عقب ۳۵.۵ سانتیمتر هستند که از آلیاژ کربن سرامیک ساخته شده و ضد حرارت عمل میکنند. این سیستم ترمز، با ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب، همراه است.
فعلا قرار است، مدل اسپایدر از R8 V10 Plus به قیمت ۲۰۷ هزار یورو (معادل ۲۳۴ هزار دلار) در آلمان پیشفروش شود و مدتی بعد، در بازار چهانی به عرضهی عمومی گذاشته شود.
ارسال دیدگاه