میوه های عجیب دنیا

سه‌شنبه 3 اسفند 1400 سلامت
میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

در دنیا همواره موضوعات و دیدنی‌های بسیاری را پیدا خواهید نمود که برایتان عجیب و ناشناخته خواهد بود. در این میان میوه‌های عجیب دنی ارا معرفی می کنیم که شکل و طعم عجیبی دارند.

منگوستین
میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

منگوستین

منگوستین یکی از میوه‌های عجیب دنیا بوده که به آن ترگیل هم می‌گویند. چرا که شکل ظاهری میوه منگوستین آن را به یک میوه فضایی شباهت می‌دهد. اگر این میوه را قاچ کنید و درونش را نگاهی بیندازید، دانه‌های سفید براقی را خواهید دید که در میان خمیر خامه‌ای هلویی سرشار از آنتی اکسیدان قرار گرفته اند. تحقیقات برخی از دانشمندان ثابت نموده است که مصرف این میوه برای بیماری‌های خاصی مانند دیابت بسیار مفید بوده و حتی از ابتلا به سرطان‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

 

استار فروت | Star fruit

به میوه استار فروت, نام کارامبولا (Carambola) هم داده اند. این میوه استوایی در حقیقت میوه بومی سه کشور هند، سریلانکا و اندونزی است.  استار فروت از میوه‌های آبدار در دنیا بوده که ظاهری بسیار جذاب دارد.همچنین از این میوه در تهیه صنایع غذایی و تنقلاتی مانند ویفر، کرم بیسکویت و سس‌های پیتزا بهره می‌برند. طعم و مزه استار فروت هم بسیار به گلابی شباهت داشته و تنها تفاوت آن، شیرین‌تر بودن استار فروت نسبت به گلابی است. میوه کال آن، ترش مزه بوده و میوه نیمه رسیده آن، مزه ترش و شیرین را همزمان دارد. میوه رسیده آن زرد رنگ و نرسیده آن، سبز رنگ است.
میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

پشن فروت

پشن فروت یا همان میوه گل ساعتی، هم اکنون این میوه‌های گل ساعتی در آن کاشته می‌شوند، کشور هند است. این میوه به راحتی از مرز‌های جنوبی وارد ایران می‌شود. حتی جدیدا در ایران هم کاشته می‌شود. توجه داشته باشید که پشن فروت وحشی سمی بوده و نوع خوراکی آن با نوع سمی آن هر دو یافت می‌شوند

 

میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

کاستارد اپل | Custard Apple

 کاستارد اپل همانطور که از نام آن پیداست، می‌بایست هم خانواده سیب باشد. با این تفاوت که بیشتر شبیه به سیبی وحشی می‌ماند. در کشور‌های هند، تایوان، آفریقا و دیگر جنگل‌های استوایی در سراسر جهان یافت می‌شود. این میوه زمخت جدای از ظاهر نخراشیده و چروکیده‌ای که دارد، طعم و مزه‌ای بسیار شیرین و دلچسب همانند شیرینی کاستارد دارد.
میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

تاماریلو

میوه یا گوجه فرنگی؟ حتی شباهت بسیاری به همین گوجه فرنگی‌های گیلاسی دارد. با این تفاوت که ظاهر آن،کمی کشیده تر است.  این میوه  را در چپرو و کلمبیا به صورت محلی پیدا کنید.با این حال این میوه هم اکنون در دیگر کشور‌های جهان هم پیدا می‌شوند. طعم تاماریلو بسیار شبیه به میوه گل ساعتی یا پشن فروت بوده و برای تهیه نوشیدنی‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

 

آکی از میوه‌های عجیب دنیا Ackee

 میوه آکی را میوه ملی جامائیکا می‌دانند. برای خوردن میوه آکی ابتدا بخش قرمز رنگ آن را جدا کنید. سپس بخش سیاه رنگ میوه را بکنید و با چاقو آن را برش داده تا به بخش گوشتی و زرد رنگ آکی برسید. بخشی که قابل خوردن بوده و بسیار خوشمزه است.یک نکته، بخش قرمز رنگ و بیرونی این میوه سمی است
میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

 

خیار آفریقایی/Cucumber

یک خیار معمولی نیست. خیار آفریقایی، پوست ضخیم بیرونی دارد که برآمدگی‌هایی مانند خار داشته و خشن به نظر می‌رسد. احتمالا این موضوع به دلیل آب و هوای خشک صحرا‌های شنی است ، خیار آفریقایی هم منبع بسیار خوبی از آب بوده و مزه‌ای شبیه به خیار نمک زده شده دارد.
میوه های عجیب دنیا

میوه های عجیب دنیا

دراگون فروت | Dragon Fruit

دراگون فروت یا میوه اژد‌ها در اصل پاتایای شیرین هم نامیده می‌شود. این میوه مکزیکی به دلیل شکل ظاهری که دارد، به میوه اژد‌ها معروف شده است.

دراگون فروت میوه یک  نوعی کاکتوس است

افزایش مصرف کربوهیدارت‌ها

از دلایل کبود شدن آسان بدن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا