مواد غذایی و بهبود خلق و خو و روحیه

یکشنبه 1 اسفند 1400 سلامت
مواد غذایی و بهبود خلق و خو و روحیه

مواد غذایی و بهبود خلق و خو و روحیه

ویتامین ها و مواد معدنی برخی مواد غذایی ارتباط مستقیمی با بهبود خلق و خو و روحیه افراد دارند که مصرفشان حال شما را بهتر می کند.اگر احساس افسردگی یا بی‌ثباتی روحیه می‌کنید مواد غذایی زیر می‌توانند حالتان را بهتر کنند.

مواد غذایی و بهبود خلق و خو و روحیه

1-بهبود خلق و خو با جو دوسر

 

جو دوسر شاخص گلیسمی (GI)پایینی دارد. این ماده غذایی به آرامی انرژی خود را وارد جریان خون می‌کند و باعث می‌شود قند خون و در نتیجه خلق و خو حالت با ثباتی داشته باشد (افزایش سریع قند خون باعث ایجاد حالت تحریک‌پذیری می‌شود). جو همچنین حاوی سلنیوم – ماده تقویت‌‌کننده روحیه – است.

 

2-بهبود روحیه با خوردن موز

 

اسید آمینه تریپتوفان، ویتامین B6 و کربوهیدرات‌ها بخشی از مواد مغذی موجود در موز هستند. کربوهیدرات‌ها که تاثیرات مثبتی بر روحیه ما دارند به جذب اسید آمینه تریپتوفان در مغز کمک می‌کنند. ویتامین B6 نیز به تبدیل تریپتوفان به هورمون شادی یا سروتونین کمک می‌کندو این شرایط بهبود روحیه شما را به دنبال خواهد داشت.

3-روحیه ای آرام تر و شاد تر با مصرف عدس

 

عدس از کربوهیدرات‌های پیچیده است و مصرف آن با تثبیت قند خون، تثبیت خلق و خو و ایجاد روحیه آرام‌تر و شادتر و اضطراب کمتر را به دنبال دارد. عدس همچنین به تولید سروتونین در مغز کمک می‌کند. این ماده غذایی حاوی میزان زیادی فولات است که کمبود آن با افسردگی و وسواس مرتبط است. در نهایت، عدس می‌تواند با افزایش سطح آهن بدن انرژی زیادی به شما تزریق کند.

4-یشگیری از افسردگی با مصرف اسفناج

 

کمبود برخی انواع ویتامین B با افسردگی ارتباط دارد. برخی اعضای مهم ویتامین‌های گروه B شامل فولات، ویتامین B3، B6 و B12 در سبزیجات دارای برگ سبز مثل اسفناج و بروکلی یافت می‌شود. بنابراین با مصرف این مواد غذایی می‌توانید روحیه بهتری داشته باشید.

5-حال خوش با شکلات سیاه

 

یک تکه کوچک از شکلات سیاه باعث می‌شود مغز هورمون اندورفین آزاد کند و تولید سروتونین را افزایش دهد. مطالعات نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان شکلات تلخ هورمون‌های استرس کمتری تولید می‌کنند و سطح اضطراب در آنها پایین است.

 

مواد غذایی و بهبود خلق و خو و روحیه

فواید شیره انگور و کاربرد آن در درمان بیماری ها

شیوه های نادرست کاهش وزن

از شر چربی شکم وپهلو راحت شوید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا