منتظر سدان مدرن سایپا باشید-فناوری

سه‌شنبه 2 آبان 1396 فناوری

سایپا هنوز اسمی برای این اتومبیل سدان کوچک انتخاب نکرده و با کد پروژه این اتومبیل را خطاب قرار می‌دهد. درباره مشخصات هم به دلیل اینکه شرکت تمایل دارد اطلاعات محصولش فاش نشود، فعلا به همین حد بسنده می‌کنم که این خودرو بسیار فراتر از استانداردهای فعلی با سطح کارایی بالا و مصرف پایین بوده و احتمالا تا اواخر 97 یا اواخر 98 به بازار عرضه شود

فرادید| سایپا سال‌هاست که همچون شرکت ایران‌خودرو به لطف تعرفه‌های
داخلی و دیوار بلند انحصار توانسته محصولات معیوب و کم‌کیفیت خود را به مشتریان
ایرانی عرضه کند با این‌حال این شرکت اخیرا در تلاشی قابل ستایش، سعی می‌کند تا در
قدو قواره یک خودروساز ظاهر شده و محصولاتی اختصاصی و مدرن را تولید کند. انتشار تصویری
از دو خودروی جدید، یک کراس‌اوور کوچک و یک سدان مدرن و ناشناس با نشان شرکت سایپا
که در محوطه این شرکت در کنار محصول تیبا پارک شده‌اند باعث شد تا برای درک دقیق‌تر
از برنامه‌های دومین خودروساز ایران، به سراغ یک از جوان‌ترین عضو انجمن قطعه‌سازان
ایران برویم که از قضا
تحلیل جالبی از وضعیت صنعت خودروی ایران دارد و به لطف آشنایی دقیق با پیشینه صنعت قطعه‌سازی و نیز درک درست از تولید جهانی خودرو، میتواند
چشم‌انداز پیش روی خودروسازان ایرانی را به خوبی برای خوانندگان ترسیم کند.

به گزارش فرادید، با پیمان یزدان‌بخش درباره خودروی جدید سایپا که مدیران
شرکت به شکلی کاملا مخفی در حال پیشبرد آن به گفتگو نشستیم. اوعقیده دارد خودروی جدید
سایپا که یک سدان سایز بی
(B)است محصولی متفاوت از همه چیزهایی است که تاکنون توسط این شرکت تولید شده
و می‌تواند به خوبی با محصول روز در بازارهای بین المللی به رقابت بپردازد
.

آقای یزدان‌بخش! خوانندگان ما مشتاق‌اند درباره پلتفورم‌های جدید سایپا
و ویژگی‌های برجسته دو محصول مدرن این شرکت اطلاعاتی به دست آورند. این دو خودرو چه
مشخصاتی دارند و اکنون چه شرایطی به سر می‌برند؟

نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی به اتومبیل‌های نو باعث شده تا سازندگان وطنی
خودرو نیز به سمت تولید مدل‌های روز حرکت کنند که به کمک پلت‌فورم‌های جدید از قابلیت‌های
بهتر و بیشتری برخوردارند. محصولات جدید سایپا که تحت پلتفورم اس‌پی در حال توسعه و
تکامل هستند، قرار است فعلا در دو نوع سدان سایز بی (هم‌اندازه هیوندای اکسنت) و سایز
سی (هم‌اندازه کیا سراتو) تولید شوند تا زمینه تولید اقسامی از اتومبیل‌های سدان، هاچ‌بک،
کراس‌اوور و اتومبیل‌های خانوادگی را فراهم سازد. جالب است بدانید که تمام مراحل طراحی
و تولید این خودرو در زیرمجموعه‌های توانمند خود شرکت سایپا از جمله مرکز تحقیقات سایپا
صورت گرفته و بی‌تعارف، نتیجه‌ای که بنده ان را از نزدیک دیده‌ام بسیار برجسته و هم‌پای
محصولات روز است. به لطف طراحی مناسبی که در پلتفورم خودرو صورت گرفته، سایپا استفاده‌
از سه نوع موتور 3 و 4 سیلندر بسیار کم‌مصرف و مدرن را در کنار جعبه‌دنده‌های جدید
و تجهیزات الکترونیکی و ایمنی در دستور کار قرار داده و فعلا در حال تکمیل زنجیره قطعه‌سازان
ایرانی برای تکمیل پروسه تولید این خودروهاست.خوشبختانهدر این خودروها امکان‌ نصب آپشن‌های
پرطرفداری مثل سانروف و … هم وجود دارد. سایپا فعلا در حال کار بیشتر روی محصولات
است تا به مرور آنها را برای تست، ارزیابی فنی و اخذ استاندارد آماده کند
.

اسم و مشخصات خودرو مشخص شده است؟ آیا اطلاعات دقیقی می‌توان از زمان رونمایی
از خودرو یا عرضه آنها به دست آورد؟

خیر. سایپا هنوز اسمی برای این اتومبیل سدان کوچک انتخاب نکرده و با کد
پروژه این اتومبیل را خطاب قرار می‌دهد. درباره مشخصات هم به دلیل اینکه شرکت تمایل
دارد اطلاعات محصولش فاش نشود، فعلا به همین حد بسنده می‌کنم که این خودرو بسیار فراتر
از استانداردهای فعلی با سطح کارایی بالا و مصرف پایین بوده و احتمالا تا اواخر 97
یا اواخر 98 به بازار عرضه شود
.

سطح قیمت‌گذاری این محصولات و نیز امکانات این خودروها به چه ترتیب بوده
و آیا سایپا برای این خودرو اهداف صادراتی هم دارد؟

قطع و یقین قیمت اتومبیل ایمن و مدرن سایپا که هم متریال مناسبی در داخل
آن به کار رفته و هم سطح تکنولوژی خوبی دارد کمتر از 100 میلیون تومان بوده و این شرکت
تلاش دارد در سطحی بالا، محصول خود را برای رقابت با محصولات رقبای درجه یک آماده سازد.
لازم به یادآوری است که صادرات این سدان کوچک در دستور کار سایپا قرار داشته و شرکت
تلاش دارد محصول جدید خود را در رنج قیمتی مناسبی به بازارهای منطقه عرضه کند
.

منبع : فرادید

مسافرکشی به سبک ژاپنی‌ها-فناوری

مولر: تسلا قهرمان جدید جهان نیست!-فناوری

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا