معرفی گل یوکا فیلی

یکشنبه 16 بهمن 1401 گل و گیاه

مشخصات گل یوکا فیلی

نام علمی : گیاه یوکا – Yucca

رنگ گل‌ها : کرم و صورتی

رده: Liliopsida

زیررده: Liliidae

راسته: مارچوبه‌سانان

تیره: مارچوبگان

سرده: یوکا

 

معرفی گل یوکا فیلی

گل یوکا فیلی  بومی مناطق آمریکا و مکزیک است. همچنین از خانواده Agavaceae می باشد. یوکا فیلی گیاهی مقاوم است. به همین دلیل مراقبت و نگهداری از این گیاه آسان می باشد. بنابراین یک انتخاب مناسب برای افراد تازه کار می باشد. این گیاه می تواند در برابر کم آبی و آفات مقاوم باشد. دارای رشد آهسته است و همچنین قابل تکثیر نیز می باشد. این گیاه بیشتر از 40 تا 50 گونه متفاوت را دارا می باشد.

ارتفاع این گیاه اگر در محیط داخلی منزل باشد، به 30 سانتی متر می تواند برسد. اگر همین گیاه را در باغچه خانه تان بکارید، ارتفاعش می تواند به 4.5 متر هم برسد. در زمان جوانی گیاه، ظاهر آن بدون ساقه است. همچنین دارای برگ های نوک تیز می باشد. موقعی که گیاه بالغ می شود، تنه آن به شکل چوبی رشد می کند.

معرفی گل یوکا فیلی

معرفی گل یوکا فیلی

میزان نور مورد نیاز گیاه یوکا فیلی

یوکا یکی از گیاهانی است که به شدت از دریافت نور زیاد خورشید لذت می‌برد. اگر یوکا را در خانه نگهداری می‌کنید، حوالی یک پنجره نورگیر باید انتخاب اول شما برای آن باشد. فرقی نمی‌کند که میزان نور دریافتی چقدر است، سعی کنید آن را در نقطه‌ای قرار دهید که بیشترین میزان نور خورشید را دریافت کند. روزانه دریافت حداقل 8 ساعت نور برای یوکا ضروری است.

روش صحیح آبیاری یوکا فیلی

اگر یوکا در مکانی پرنور قرار دارد، اجازه بدهید یک سوم از سطح خاک خشک شود، سپس گیاه را آبیاری کنید. در صورتی که یوکا نور زیادی دریافت نمی‌کند، باید پس از خشک شدن سه چهارم خاک گیاه را آبیاری کنید. بهترین راه برای تشخیص میزان رطوبت خاک، لمس کردن سطح آن است.

نکاتی در مورد هرس کردن گیاه یوکا فیلی

برگهای مرده و آسیب دیده را از گیاه جدا کنید. بهتر است این کار را بدون کمک قیچی و با دست انجام دهید. یعنی بهتر است گیاه را نبرید.با جدا کردن این برگها، کمک میکنید تا یوکا تمام انرژی خود را روی رشد برگهای جدید متمرکز کند.

نکاتی در مورد هرس کردن گیاه یوکا فیلی

نکاتی در مورد هرس کردن گیاه یوکا فیلی

دما و رطوبت مناسب محیط نگهداری یوکا فیلی

رطوبت متوسط هوا برای یوکا مفید و کافی است، پس نیازی نیست برگها را با آب اسپری کنید. این گیاه با رطوبت معمول داخل خانه (چیزی حدود 40%) مشکلی ندارد.
چون یوکا گیاهی بیابانی است و در شرایط خشک و بدون رطوبت هم مقاومت می‌کند.یوکا می‌تواند بازه گسترده‌ای از دماهای مختلف را تحمل کند، اما در دمای معمول اتاق (18 الی 24 درجه) حال خوبی دارد.

نوع خاک گل یوکا فیلی

یوکا به خاکی نیاز دارد که در تعادل باشد. این گیاه به خاکی با کیفیت بسیار بالا نیاز ندارد بلکه تنها چیزی که می‌خواهد یک زهکشی عالی است. اگر زه‌کشی به خوبی صورت نمی‌گیرد، با اضافه کردن مقداری شن و ماسه به خاک آن را تقویت کنید.

نوع خاک گل یوکا فیلی

نوع خاک گل یوکا فیلی

کود دادن به گیاه گل یوکا فیلی

فقط در طول فصول رشد به گیاه کود بدهید. از یک کود متعادل استفاده کرده و طبق دستور اصلی نوشته شده بر روی کود عمل کنید. دقت کنید که بیش از حد به گیاه کود ندهید : کود اضافی با تجمع در خاک، سبب سوختن ریشه می‌شود.

روش نگهداری از نخل شامادورا

معرفی گیاه هوستا یا سوسن پلانتین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا