معرفی بی ام و x6 مدل 2018 (BMW x6)

شنبه 2 تیر 1397 دسته‌بندی نشده
معرفی بی ام و x6 مدل 2018 (BMW x6)
خودروی بی ام و x6 در ردیف محصولاتی قرار می‌گیرد که قادرند بسیاری از خودرو دوستان را به سوی خود جلب کنند. آن دسته از افرادی که به مشخصات ویژه خودروهای کوپه و شاسی بلند علاقه‌مند هستند و دوست دارند تمامی این مشخصات را در قالب یک محصول واحد به شکل هم زمان در اختیار داشته باشند می‌توانند به سراغ خودروی بی ام و x6 بروند.

مشخصات فنی مدل‌های مختلف خودروی بی ام و x6 2018

خودروی بی ام و x6 به لحاظ بهره‌مندی از مشخصات فنی و موتوری بر دو نسخه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری و ۸ سیلندر خورجینی ۴.۴ لیتری مبتنی است. در این میان نسخه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری این خودرو، خود به دو مدل توربوی استاندارد و توربوی مدل M. تقسیم می‌شود. البته نسخه‌ی ۶ سیلندر خطی ۳ لیتری این خودرو نیز خود به موتور توربو مجهز است.

به طور کل تمام نسخه‌های موجود از مدل 2018 خودروی بی ام و x6 از وجود موتورهای مبتنی بر خصلت توربو برخوردارند و توان مضاعفی را نسبت به محصولات مشابه پیش از خود به نمایش می‌گذارند.

۱. مشخصات نسخه‌ی ۶ سیلندر و ۳ لیتری خودروی BMW x6

گفتنی است که مدل پایه‌ی این خودرو از وجود موتور ۶ سیلندر خطی توربو با بهره‌مندی از گنجایش ۳ لیتر برخوردار است. موتوری مبتنی بر ۲۴ سوپاپ DOHC که قادر است حداکثر توانی معادل ۳۰۰ اسب بخار را با احتساب ۶۰۰۰ دور در دقیقه به نمایش بگذارد و از حداکثر گشتاوری معادل ۴۰۷ نیوتن‌متر با احتساب ۱۳۰۰ دور در دقیقه برخوردار گردد. در مدل پایه و مبتنی بر موتور ۶ سیلندر خودروی بی ام و x۶ شاهد استفاده از جعبه دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته هستیم که از قابلیت تعویض به صورت دستی برخوردار است. همچنین در مدل پایه این محصول علاوه بر نسخه‌ی مبتنی بر سیستم انتقال قدرت در قالب چرخ محرک عقب، نسخه‌ی مبتنی بر چهار چرخ محرک نیز مشاهده می‌شود.

نمای سه رخ بي ام و x6

۲. مشخصات فنی نسخه‌های ۸ سیلندر از مدل 2018 خودروی بی ام و x6

موتور ۸ سیلندر و ۴.۴ لیتری استاندارد خودروی بی ام و x۶ به طور عمده در تیپ xDrive 50i این خودرو مشاهده می‌شود. این موتور از وجود قابلیت توربوشارژ جفت بهره می‌برد و به ۳۲ سوپاپ مجهز است. موتور مذکور قادر است حداکثر نیرویی معادل ۴۴۵ اسب بخار با احتساب ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری برابر با ۶۵۰ نیوتن‌متر با احتساب ۲۰۰۰ دور در دقیقه ایجاد نماید.

ضمن آن که مدل‌های مبتنی بر موتور ۸ سیلندر توربوی استاندارد خودروی BMW x6 به طور عمده مبتنی بر هر چهار چرخ محرک طراحی شده‌اند و همانند مدل‌های مبتنی بر موتور ۶ سیلندر این خودرو از وجود جعبه دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک با قابلیت تعویض به صورت دستی بهره می‌برند.

مسلما بهره‌مندی از مشخصات فنی یاد شده موجب می‌شود که میزان سرعت و شتاب نسخه‌ی ۸ سیلندر استاندارد این خودرو بیشتر از موارد مشابه در مدل ۶ سیلندر آن باشد. امری که در حداکثر سرعت قابل دستیابی توسط این خودرو یعنی رقم ۲۵۰ کیلومتر در ساعت و همچنین شتاب صفر تا صد ۴.۶ ثانیه‌ای آن به خوبی نمود یافته است.

نمای داخل بي ام و x6

با این حال نسخه‌ی ۸ سیلندر استاندارد مدل ۲۰۱۸ BMW x6 از نظر میزان مصرف سوخت عملکرد درخشان‌تری نسبت به مدل ۶ سیلندر این خودرو ندارد. به گونه‌ای که در عمل شاهد مصرف ۱۳.۸ لیتری سوخت به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت در حالت چرخه ترکیبی هستیم.
مسلما قدرتمندترین نسخه‌ی ۸ سیلندر این خودرو مدل توربوی M. یا ام پاور است که در قالب تیپ M. تعریف شده است. محصولی که قادر است حداکثر توانی معادل ۵۶۷ اسب بخار با احتساب ۶۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاوری برابر با ۷۵۰ نیوتن‌متر با احتساب ۲۲۰۰ دور در دقیقه را به نمایش بگذارد.
همچون نسخه‌ی استاندارد، مدل‌های ۲۰۱۸ مبتنی بر نسخه‌ی ۸ سیلندر توربوی M. نیز به طور عمده مبتنی بر سیستم انتقال قدرت هر چهار چرخ محرک طراحی شده‌اند و از وجود جعبه دنده‌ی اتوماتیک ۸ سرعته بهره می‌برند.

نسخه 2018 بي ام و x6

در این میان شتاب صفر تا صد نسخه‌ی ۸ سیلندر توربوی M از سایر مدل‌های موجود از این خودرو بیشتر است و رقم ۳.۸ ثانیه را به نمایش می‌گذارد. رقم درخشانی که با قرار گرفتن در کنار حداکثر سرعت قابل دستیابی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی این خودرو، از آن محصولی باب دل عاشقان سرعت و هیجان ساخته است.
در واقع می‌توان ادعا کرد که تمامی نسخه‌های موجود از مدل ۲۰۱۸ خودروی بی ام و x۶ با وجود بهره‌مندی از وزن بالاتر از دو هزار کیلوگرم خود، محصولات بسیار پر سرعت و پرشتابی به شمار می‌روند و توانایی بالایی را در امر تسخیر جاده‌ها از خود به نمایش می‌گذارند.

۳. مشخصات فنی مدل xDrive50i خودروی بی ام و x6

مدل xDrive50i خودروی BMW x6 به دلیل قدیمی‌تر بودن نسبت به مدل 2018 این خودرو توانسته است پیش از تدوین قانون مربوط به ورود خودروهای پر حجم، وارد بازار ایران شود. این خودرو نیز از مشخصات پر و پیمانی در بخش فنی بهره می‌برد و به یک موتور ۸ سیلندر ۳۲ سوپاپ با گنجایش ۴۳۹۵ سی‌سی مجهز است. موتوری که توان خود را از طریق یک جعبه دنده خودکار ۸ دنده استپ‌ترونیک به چرخ‌های خودرو منتقل می‌کند.

حداکثر توان خروجی این موتور قدرتمند حول و حوش رقم ۴۰۸ اسب بخار (با احتساب ۶۴۰۰ دور در دقیقه) و حداکثر گشتاوری برابر با ۵۹۹ نیوتن‌متر را با احتساب ۴۵۰۰ دور در دقیقه به نمایش می‌گذارد.
مشخصات فنی یاد شده موجب می‌شود که شتاب صفر تا صد این خودرو به رقم ۵.۴ ثانیه برسد و امکان دست‌یابی به حداکثر سرعتی در حدود ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را در اختیار رانندگان قرار دهد. اگرچه بهره‌مند نبودن این موتور از خصلت توربو شارژ موجب شده است تا میزان شتاب آن اندکی نسبت به نسخه‌های ۸ سیلندر خودروی بی ام و x6 ضعیف‌تر باشد، اما در مجموع مدل xDrive50i نیز بسیار قدرتمند و چالاک جلوه کرده و عملکرد کاملا مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد.

البته باید به این نکته هم اشاره کرد که میزان مصرف سوخت توسط این خودرو اندکی از نسخه‌های ۸ سیلندر توربوی استاندارد در مدل 2018 خودروی بی ام و x6 بهتر است. به گونه‌ای که میزان مصرف سوخت توسط این محصول در حالت چرخه ترکیبی روی رقم ۱۲.۵ لیتر به ازای پیمودن هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت قرار دارد.

مشخصات فنی مدلهای مختلف خودروی بی ام و x6
نام مدلxDrive50isDrive 35i مدل 2018xDrive 50i مدل 2018M مدل 201
گنجایش موتور4395 سی سی۲.۹۷۹ سی سی۴.۳۹۵ سی سی۴.۳۹۵ سی سی
تعداد سیلندر8 عدد۶ عدد خطی۸ عدد خورجینی توربو۸ عدد خورجینی توربو
تعداد سوپاپ32 عدد24 عدد32 عدد32 عدد
حداکثر توان موتور408 اسب بخار۳۰۰ اسب بخار۴۴۵ اسب بخار۵۶۷ اسب بخار
حداکثر گشتاور599 نیوتن متر۴۰۷ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
نوع جعبه دنده۸ دنده خودکار۸ دنده خودکار۸ دنده خودکار۸ دنده خودکار
نوع سیستم انتقال قدرتمبتنی بر چهار چرخمبتنی بر چرخ‌های عقبمبتنی بر چهار چرخمبتنی بر چهار چرخ
شتاب صفر تا صد5.4 ثانیه۶ ثانیه۴.۶ ثانیه۳.۸ ثانیه
حداکثر سرعت قابل دست یابی۲۵۰  کیلومتر در ساعت۲۰۴ کیلومتر در ساعت۲۵۰  کیلومتر در ساعت250 کیلومتر در ساعت اسمی (قابلیت دستیابی به سرعت‌های بالاتر از 300 کیلومتر در ساعت)
گنجایش مخزن سوخت85 لیتر85 لیتر85 لیتر85 لیتر
میزان مصرف سوخت شهری17.7 لیتر در 100 کیلومتر۱۳ لیتر در 100 کیلومتر۱۵.۷ لیتر در 100 کیلومتر۱۶.۸ لیتر در 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت غیر شهری9.6 لیتر در 100 کیلومتر۹.۴ لیتر در 100 کیلومتر۱۱.۲ لیتر در 100 کیلومتر۱۲.۴ لیتر در 100 کیلومتر
میزان مصرف سوخت ترکیبی12.5 لیتر در 100 کیلومتر۱۱.۲ لیتر در 100 کیلومتر۱۳.۸ لیتر در 100 کیلومتر۱۴.۷ لیتر در 100 کیلومتر
میزان تولید دی اکسید کربن292 گرم در هر کیلومتر۲۰۰ گرم در هر کیلومتر۲۲۵ گرم در هر کیلومتر۲۵۸ گرم در هر کیلومتر
طول خودرو4877 میلی متر۴۹۲۰ میلی متر۴۹۲۰ میلی متر۴۹۲۰ میلی متر
عرض خودرو1984 میلی متر۱۹۸۹ میلی متر۱۹۸۹ میلی متر۱۹۸۹ میلی متر
ارتفاع خودرو1689 میلی متر۱۶۹۰ میلی متر۱۶۹۰ میلی متر۱۶۹۰ میلی متر
فاصله دو محور خودرو1689 میلی متر۲۹۳۴ میلی متر۲۹۳۴ میلی متر۲۹۳۴ میلی متر

قابلیت‌ها و امکانات مدل 2018 خودروی بی ام و x6

به طور کل حتی در نمونه‌های پایه و ارزان قیمت‌تر موجود از مدل 2018 خودروی BMW x6 نیز شاهد وجود قابلیت‌ها و امکانات نسبتا کامل و قابل اعتنایی هستیم. به عنوان مثال در بحث حفظ ثبات و ایمنی خودرو، قابلیت‌هایی نظیر سیستم ترمز ضد قفل دیسکی برای هر چهار چرخ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش و سیستم نمایش فشار باد لاستیک‌ها به چشم می‌خورد. در کنار موارد یاد شده می‌توان به وجود دوربین کمکی برای دنده عقب و سنسورهای کمکی پارک در دو بخش عقب و جلوی این خودرو نیز به عنوان امکانات مکمل در بحث ثبات نام برد. علاوه بر آن این خودرو از وجود ۶ کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد که در مجموع ۲ کیسه هوای ایمنی اصلی در بخش جلو، ۲ کیسه هوای جانبی در بخش جلو و ۲ کیسه هوای پرده‌ای را شامل می‌شود.

از دیگر قابلیت‌ها و امکانات موجود در نسخه پایه مدل 2018 خودروی بی ام و x6 نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صفحه نمایش بزرگ ۱۰.۲ اینچی رنگی و لمسی
  • مجهز به نسخه ششم سیستم سرگرمی اختصاصی ب ام و با نام iDrive
  • سیستم صوتی حرفه‌ای مجهز به ۱۰ بلندگوی جداگانه
  • قابلیت اتصال به تلفن‌های همراه از طریق فناوری بی‌سیم بلوتوث
  • امکان پخش فایل‌های چند رسانه‌ای توسط گوشی‌ یا سایر ابزارهای هوشمند از طریق قابلیت بلوتوث
  • پشتیبانی از رادیوهای اچ دی
  • مجهز بودن سیستم صوتی خودرو به ورودی AUX و خروجی USB
  • برخورداری از سیستم نمایش اطلاعات خودرو در بخش جلویی راننده یا همان هدآپ دیپلی
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای
  • وجود خروجی‌های اگزوز ذوزنقه‌ای شکل
  • رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی
  • لاستیک‌های اسپرت با اندازه‌ی ۲۵۵/۵۵/۱۹
  • برخورداری از چراغ‌های جلوی اتوماتیک تطبیقی که به لامپ‌های زنون مجهز هستند
  • وجود چراغ‌های عقب و چراغ‌های مه شکن مجهز به لامپ‌های ال ای دی
  • سان‌روف الکتریکی
  • برف پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران
  • مجهز بودن در صندوق عقب خودرو به خواص الکتریکی
  • وجود آینه‌های جانبی الکتریکی با قابلیت تنظیم شدت نور به صورت خودکار
  • برخورداری از صفحه پشت آمپر دیجیتالی تخت و رنگی
  • بهره‌مندی از غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی و مجهز به اهرم‌های تعویض دنده یا شیفتر
  • برخورداری از تنظیمات مربوط به وضعیت رانندگی در مدل‌های مختلف
  • بهره‌مندی از صندلی‌های جلوی مجهز به گرمکن با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت گوناگون به صورت الکتریکی
  • برخورداری از سیستم ذخیره‌ی تنظیمات مخصوص به صندلی راننده، غربیلک فرمان و آینه‌های جانبی
  • وجود پوشش چرم برای صندلی‌ها
  • مجهز به سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
  • برخورداری از خروجی‌های مجزا در سیستم تهویه مطبوع برای صندلی‌های ردیف دوم
  • وجود تزیینات چوبی در داخل کابین

مشخصات ظاهری مدل 2018 خودروی خودروی بی ام و x6

همان گونه که در بخش‌های ابتدایی این متن نیز به آن اشاره شد، مدل 2018 خودروی بی ام و x6 تغییرات چندانی را نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر پیش از خود بازتاب نمی‌دهد.

علاوه بر وجود رینگ‌های ۲۱ اینچی آلیاژی که به صورت سفارشی روی برخی نمونه‌های موجود از مدل ۲۰۱۸ این خودرو قابل نصب هستند، مواردی نظیر تغییر شکل خروجی اگزوز و وجود دوربین کمکی مربوط به دنده عقب نیز از دیگر تغییرات اعمال شده در مدل جدید نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر این خودرو محسوب می‌شود. سوای موارد اشاره شده باید اعتراف کرد که تغییرات موجود در مدل ۲۰۱۸ این خودرو نسبت به مدل پیش از خود چندان بنیادین جلوه نمی‌کند.

بي ام و x6 از کنار

در نمای جلوی مدل 2018 خودروی بی ام و x6 شاهد وجود یک سپر بزرگ، عضلانی و برجسته هستیم که با پیچ و خم‌های متعدد خود خصلتی قدرتمند به چهره‌ی این خودرو افزوده است. کمی بالاتر جلو پنجره‌ی دو تکه‌ی این خودرو مشاهده می‌شود که کاملا آشنا جلوه می‌کند و به نوعی نشان ویژه‌ی محصولات بی ام و به شمار می‌رود. در دو سمت جلو پنجره نیز چراغ‌های جلوی این خودرو جا خوش کرده‌اند که در عین مصمم و قاطع بودن نوعی حالت آرامش توام با غرور را بازتاب می‌دهند.

جالب این جا است که شکل ظاهری مدل 2018 خودروی بی ام و x6 در نمای کنار، برخلاف نمای جلوی آن، از حالت و خصلت‌های آشنای خودروهای کراس‌اور بزرگ جثه فاصله گرفته و بیش از هر چیز به محصولات کوپه شباهت یافته است. اگرچه در این نما شاهد ملاقات با جزییات خارق‌العاده‌ای نیستیم، اما همه چیز درست سر جای خود قرار گرفته است و خطوط حجم دهنده نیز وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

قیمت مدل 2018 خودروی بی ام و x6

همان گونه که پیش‌تر هم به آن اشاره شد از میان نمونه‌های مختلف خودروی بی ام و x6 تنها مدل قدیمی‌تر از تیپ xDrive50i این خودرو در ایران یافت می‌شود. آن هم نه به شکل دست اول که به طور عمده در قالب مدل‌های دست دوم و کار کرده. نسخه‌ی دست دوم این نمونه از خودروی بی ام و x6 در حال حاضر و در لحظه‌ی نگارش این متن از متوسط قیمتی مابین 800 میلیون تا یک میلیارد و 120 میلیون تومان در بازار ایران برخوردار است. ناگفته پیدا است که با چنین قیمتی کمتر کسی شانس نشستن بر پشت فرمان این خودرو را در کشورمان خواهد داشت.

همان گونه که ذکر آن رفت، مدل‌های 2018 این خودرو با شرایط فعلی راهی به بازار ایران نخواهند یافت. این نسخه‌ها در بازارهای جهانی از قیمتی مابین 64 هزار دلار (برای نسخه‌ی پایه) تا 108 هزار دلار (برای نسخه‌ی قدرتمند M) برخوردار هستند. جالب این جا است که اگر نرخ دلار را ده هزار تومان فرض کنیم، قیمت نسخه‌ی M از مدل 2018 خودروی بی ام و x6 در ایران رقمی معادل یک میلیارد و هشتاد میلیون تومان خواهد بود. حال آن که همان گونه که در سطور قبل به آن اشاره شد، در حال حاضر نسخه‌های دست دوم تیپ xDrive50i از مدل قدیمی‌تر این خودرو (که از لحاظ توان و امکانات کاملا پایین‌تر از مدل M 2018 هستند) با قیمتی در حدود یک میلیارد و 120 میلیون تومان معامله می‌شوند.

معرفی ۸ مورد از قوی‌ترین گیاهان ضدپیری

معرفی ۸ مورد از قوی‌ترین گیاهان ضدپیری

وجود دلار تقلبی در بازار ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا