تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده بیش از حد از گوشی هوشمند، بیشتر به ضرر ماست تا به سود. هر روز بیش از ۱.۸ میلیون گوشی هوشمند به فروش می‌رسد و امریکایی‌ها در طول شبانه روز بیش از ۳ ساعت با گوشی هوشمند خود وقت می‌گذرانند. این وضعیت به معنای اعتیاد به گوشی هوشمند است که در حین خوردن غذا، در دستشویی و حتی در خواب، با آن در ارتباط هستیم. با این حال، همیشه آنلاین بودن، خسارات جبران ناپذیری را برای ما به دنبال دارد.

نوشتن پیامک، فرم بدن شما را نابود می‌کند.

بر اساس تحقیقات اخیر در کتابخانه ملی طب: “Text neck”یک وضعیت واقعیست اما ابدا زیبا نیست. زل زدن به گوشی هنگام تایپ پیام متنی، خواندن مطلبی یا جستجو در سایت‌های اینترنتی، مستلزم کششی همراه با فشار بر روی ستون فقرات شماست.هنگامی که سر پا می‌ایستید، ستون فقرات به طور متوسط فشاری در حدود ۴.۵ تا ۵ کیلو گرم متحمل می‌شوند اما فقط کافیست ۱۵ درجه کج شوید تا این فشار به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد و در یک زاویه ۶۰ درجه این فشار به مرز ۲۷ کیلوگرم اوج می‌گیرد.

فشار مضاعف بر روی ستون فقرات می‌تواند منجر به صدمات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بدن شما در اوج جوانی گردد و حتی در موارد وخیم‌تر نیازمند به جراحی می‌شوید!

نوشتن پیامک، فرم بدن شما را نابود می‌کند.

نوشتن پیامک، فرم بدن شما را نابود می‌کند.

گوشی هوشمندتان می‌تواند شما را بیمار کند.

اگر گوشی هوشمندتان همواره کف دستتان است باید بدانید که حتی اگر به طور مرتب دست‌های خود را بشویید باز هم بیش از آنچه تصور می‌کنید ناقل میکروب خواهید بود.بر اساس آزمایشی که از سوی مجله Wall Street Journal انجام ‌شد، ۸ گوشی هوشمند را به طور تصادفی انتخاب کرده و تست‌هایی را بر روی آنها انجام دادند. بر روی هر یک از آنها انبوهی از باکتری‌های آلوده مدفوعی قرار داشت. چه بسا بسیاری از گوشی‌ها ناقل آلاینده‌هایی فراتر از میکروب‌های دستشویی باشند.

هدفن‌ها می‌توانند به شنوایی شما آسیب برسانند.

تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از ۳۵٪ از بزرگسالان و تقریبا ۶۰٪ از نوجوانان به صورت انفرادی با هدفن و البته با صدای بلند به موسیقی گوش می‌دهند. این موضوع نگران کننده است، زیرا بیش از ۳۰٪ امریکایی‌های بالای ۲۰ سال تا حدودی شنوایی خود را برای شنیدن اصوات با فرکانس بالا از دست داده‌اند.

گزارشی از روزنامه تایم نشان می‌دهد که کم و زیاد کردن صدا واقعا تاثیری بر روی شنوایی شما خواهد داشت یا خیر، امریست کاملا فردی! برخی افراد گوش‌های حساس‌تری دارند و پس از چند ساعت گوش دادن به موسیقی در روز با صدای بلند و البته با هدفن، گوششان آسیب می‌بیند. اما این امر بستگی به صدای هدفن شما و خصیصه‌های فردیتان نیز دارد، پس ایمن‌ترین راه، کم کردن صدای موسیقی است.

نوشتن پیام تعادل شما را بر هم می‌زند.

نوشتن پیام تعادل شما را بر هم می‌زند.

نوشتن پیام تعادل شما را بر هم می‌زند.

هیچگاه در حین رانندگی پیامک ندهید، و نه حتی هنگامی که پیاده هستید. براساس اعلان نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه اوهایو، آمار مراجعان به اورژانس که بر اثر تماس‌های تلفنی در حین حرکت دچار سانحه شده‌اند، سر به فلک کشیده است.

بیشترین متخلفان چه کسانی هستند؟ افراد بین ۱۶ تا ۲۵ سال. جک نازار در بیاینه‌ای اعلام کرد: نقش تلفن همراه در جراحات و مرگ‌های در حین رانندگی، ربودن بخش اعظم توجه راننده است و به درستی از عهده آن برمی‌آید. اما لازم است خطر استفاده از تلفن همراه از سوی عابران را نیز گوشزد کنیم.

نوشتن پیام در حین پیاده‌روی نه تنها حواستان را پرت می‌کند بلکه تعادل شما را بر هم می‌زند.

محققان استرالیایی، سرعت حرکت و نحوه راه رفتن افراد را در حین نوشتن پیام متنی مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که این امر موجب کند شدن سرعت حرکت و انحراف از مسیر مستقیم می‌گردد. بنابراین شما به طور قطع نباید، نه در حین رانندگی و نه در هنگام قدم زدن پیام متنی بنویسید.

تلفن همراه به رابطه‌ها لطمه می‌زند. ‍‍‍‍

تلفن همراه به رابطه‌ها لطمه می‌زند. ‍‍‍‍

تلفن همراه به رابطه‌ها لطمه می‌زند. ‍‍‍‍

اگرچه نوشتن پیام متنی، روشی سریع و آسان برای ارتباط با افرادی که دوستشان دارید به نظر می‌رسد اما محققان اشاره می‌کنند که ارتباطات در حد پیامک، می‌تواند به روابط بین افراد لطمه بزند.

محققان دانشگاه بریگهم دریافتند که فرستادن پیام برای عذرخواهی و حل تناقضات منجر به وخامت کیفیت روابط از سوی زنان می‌شود. و دریافت پیام بیش از حد، برای مردان با افت کیفیت روابط همراه خواهد بود.

اما پیام همیشه هم اثرات مخربی ندارد زیرا ابراز علاقه از طریق پیامک، رابطه زنان و مردان را بهبود می‌بخشد. بنابراین، همواره به فرستادن پیام‌ عاشقانه “دوست دارم” ادامه دهید اما بحث‌ها و گفتگوهای عمیق را به زمانی که یکدیگر را ملاقات نمودید، موکول کنید.

احتمالا گوشی هوشمندتان شما را بی‌خواب می‌کند.

احتمالا گوشی هوشمندتان شما را بی‌خواب می‌کند.

احتمالا گوشی هوشمندتان شما را بی‌خواب می‌کند.

تقریبا ۷۵٪ از افراد بین ۱۸ تا ۴۴ سال هنگام خواب گوشی خود را کاملا در دسترس خود قرار می‌دهند. متاسفانه نور آبی رنگی که از وسایل الکترونیکی مانند لپ‌تاب و تلفن‌های همراه ساطع می‌شود، تاثیرات بسیار بدی بر روی کیفیت خواب شما دارند.

به گزارش هافینگتون پست، نورهای مصنوعی در شب، مانع از ترشح هورمون‌های شیمیایی که فرد را به خواب فرو می‌برند خواهند شد و درعوض سطح هوشیاری را بالا می‌برد.

بعلاوه، صدای غژغژ دائم، وزوز و نور ناشی از پیامک و ایمیل، الگوی خواب را بر هم می‌زند. در یک مطالعه از سوی محققان سوئدی اثبات شد که دائما آنلاین بودن موجب استرس شده و در نهایت بی‌خوابی‌های مفرط حتی در بعضی موارد خطر ابتلا به افسردگی را در فرد افزایش می‌دهد. به عبارت دیگر، برای داشتن خوابی راحت، گوشی هوشمند خود را در فاصله‌ای دورتر از تخت خود بگذارید.