مشاغل مورد نیاز در کانادا چیست؟ درآمد آنها چقدر است؟

چهارشنبه 20 مهر 1401 بازار

 

براساس گزارش‌ و آمارهای ارائه شده، کانادا در سه ماهه ابتدایی سال 2022 با 957500 شغل در دسترس، بیشترین میزان از رشد در این شاخص را در مدت مشابه سه ماهه نسبت به سال‌های گذشته تجربه کرده است. اما دورنمای مشاغل پرطرفدار کانادا نسبت به آنچه قبل از دوران همه‌گیری ویروس کرونا وجود داشته متفاوت است و در حال حاضر حوزه‌های خدمات، فناوری و مراقبت‌های بهداشتی بیشترین نیاز را برای بکارگیری نیروی کار تجربه می‌کند و مشاغلی که از مزیت امکان فعالیت در چند حوزه مختلف صنعتی برخوردارند، با اقبال بیشتری رو به رو شده‌اند.

اگر قصد کار کردن در بازار کار کانادا را دارید و یا از قبل برای ادامه تحصیل در کانادا برنامه‌ریزی کرده‌اید باید نسبت به مشاغلی که بیشترین تقاضای نیروی کار را دارند، مطلع باشید تا بتوانید شانس موفقیت خود در مهاجرت به کانادا را افزایش دهید.

سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) کانادا چیست؟

پیش از ورود به موضوع مشاغل پرطرفدار در کانادا باید ابتدا بدانیم که سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) کانادا چیست. سیستم NOC مهارت‌های کارگران خارجی را ارزیابی کرده و آنها را در دسته‌های مختلف شغلی طبقه‌بندی می‌کند. توجه داشته باشید که این طبقه‌بندی بر اساس وظایف مربوط به هر شغل و تجارب ارائه شده توسط متقاضی انجام می‌شود و از این طریق می‌توانید سطح مهارت خود را بر اساس معیارهای موجود در NOC تخمین بزنید.

مشاغل پرطرفدار کانادا در سال 2022

فهرست زیر مشاغل پرطرفدار کانادا در سال 2022 را بر اساس کد NOC مختص هر شخص به همراه میانگین دستمزد بر اساس ساعت کاری نشان می‌دهد.

برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده وب  (NOC codes: 2174, 2175)

اگر از هوش بالایی در حوزه فناوری برخوردارید و بر حوزه‌های حل مشکلات منبع، نحوه اجرای‌ کدها و تولید برنامه‌های کامپیوتری تسلط کافی دارید، مهارت‌های شما برای کار در کانادا بسیار ارزشمند بوده و فرصت کمک به رشد اقتصادی کانادا و کسب دستمزد مناسب به همراه زندگی با کیفیت را خواهید داشت. در بلندمدت وجود فرصت‌های شغلی برای توسعه‌دهندگان نرم افزار تضمین شده و بر اساس اظهارات بانک کار کانادا، تا سال 2028 با روندی رو به رشد، 64200 فرصت شغلی در این حوزه ایجاد خواهد شد.

درآمد توسعه‌دهنده های نرم‌افزار

آمارهای بانک کار کانادا نشان می‌دهد که درآمد توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به صورت میانگین، سالانه 74997 دلار برای 37.5 ساعت کار در هفته است.

مدیریت بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی (کد NOC: 0124)

بر اساس روند موجود انتظار می‌رود، در شش سال آینده در کانادا بیش از 19000 فرصت شغلی در حوزه مدیر بازاریابی، روابط‌عمومی و تبلیغات ایجاد شود. مدیران بازاریابی وظیفه برنامه‌ریزی، هدایت، ارزیابی و کنترل حوزه‌های تبلیغات ، تجارت الکترونیکی، بازاریابی و روابط‌عمومی مؤسسات و شرکت‌ها را بر عهده دارند. رشد پیش‌بینی شده در این بخش به دلایل مختلفی چون افزایش میزان رقابت و هوشمندسازی هزینه‌های بازاریابی است و مدیران بازاریابی می‌توانند به کسب و کارها در بخش‌های فروش آنلاین و آفلاین و حضور مؤثر در رسانه‌های اجتماعی، SEO، SEM، PPC و فعالیت وب‌سایت‌ها کمک می‌کنند.

درآمد مدیر بازاریابی

آمارهای بانک کار کانادا نشان می‌دهد که مدیران بازاریابی در کانادا به صورت میانگین سالانه 84376 دلار بر اساس ساعت کاری معین در هفته درآمد کسب می‌کنند.

مدیر فروش اداری (کد NOC: 0601)

مدیر مشتریان کلیدی در مؤسسات و شرکت‌های فعال در تجارت، فعالیت‌های صنعتی، تجارت الکترونیک، عمده فروشی و خرده فروشی، مشغول به کار شده و وظایف برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و ارزیابی را به عهده می‌گیرند. این افراد اغلب برای ارتباط با مشتریان عمده یا ارتباطاتی که برای کارفرما، استراتژیک است به کار گرفته می‌شود. نقش مدیران مشتریان کلیدی، به ویژه در دوران پس از همه‌گیری ویروس کرونا و بازار رقابتی فعلی پررنگ‌تر شده است.

این افراد در انعقاد معاملات، ایجاد روابط پایدار با مشتریان و ارائه محصولات با کیفیت مطابق با انتظارات مشتریان تأثیر بسزایی داشته و وظیفه حفظ عمده ترین مشتریان (حتی در زمان‌های بحرانی) را بر عهده دارند.

درآمد مدیر مشتریان کلیدی

بر اساس آمارهای وب‌سایت کاریابی کانادا، میانگین حقوق سالانه مدیران مشتریان کلیدی، سالانه 97500 دلار تخمین زده می‌شود.

مهندسی عمران (کد NOC: 2131)

امروزه با افزایش کمبود نیروی کار متخصص در کانادا، کارفرمایان در تلاشند تا مهندسان خبره را از سراسر جهان جذب کنند. این مهندسان پروژه‌های ساخت و ساز و یا مرمت ساختمان‌ها، سازه‌های خاکی، نیروگاه‌ها، جاده‌ها، فرودگاه‌ها، مسیرهای راه‌آهن، تاسیسات حمل و نقل، پل‌ها، تونل‌ها، کانال‌ها، سد‌ها، بنادر و تاسیسات حمل و نقل ساحلی، فعالیت‌های مربوط به توزیع و هدایت آب و اجرای بزرگ‌راه‌ها را برنامه‌ریزی، طراحی و اجرا می‌کنند. بنابراین رشته مهندسی یکی از حوزه‌های پرطرفدار متقاضیان بین‌المللی در برنامه اکسپرس اینتری کانادا به شمار می‌رود.

درآمد مهندسان

بر اساس آمارهای بانک کار کانادا، درآمد مهندسان (بر اساس ساعت کاری معین در هفته) به طور میانگین سالانه 80340 دلار است.

 تحلیل گران و مشاوران فناوری اطلاعات (کد NOC: 2171)

پس از همه‌گیری ویروس کرونا و با افزایش روند رو به رشد دورکاری، بسیاری از کارفرمایان برای اطمینان از ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات خود به فضای ابری تکیه می‌کنند. فرصت‌های شغلی دورکاری همچنان در حال افزایش بوده و بسیاری از شرکت‌های کانادایی اعلام کرده‌اند که در آینده رویکردهای ترکیبی را برای اشتغال کارکنان خود در نظر خواهند گرفت. همچنین به این موارد صرفه‌جویی در هزینه‌ها و راحتی استفاده از فضای ابری را اضافه کنید و می‌بینید که  تمایل بسیاری از کارفرمایان به استفاده از فضاهای ابری خیلی عجیب هم نیست. این امر فضا را برای اشتغال متخصصین طراحی فضای ابری بیش از پیش فراهم کرده است.

درآمد تحلیل گران و مشاوران فناوری اطلاعات

بر اساس داده‌های آماری بانک کار کانادا، درآمد متخصصان فضای ابری به طور سالانه 80008 دلار (بر اساس 37.5 ساعت کار در هفته) است.

پرستاران رسمی (کد NOC: 3012)

افراد شاغل در حوزه پرستاری وظایفی همچون مراقبت‌ از بیماران، ارائه برنامه‌های آموزشی بهداشت و خدمات مشاوره‌ای را بر عهده دارند. قانون واکسیناسیون اجباری کارکنان مراقبت‌های بهداشتی در کانادا موجب ترک شغل بسیاری از افراد شاغل در این صنعت شد که این امر به اضافه موج عظیم همه‌گیری، تقاضای بیشتری را برای جذب پرسنل پزشکی و درمانی در این کشور ایجاد کرده است.

درآمد پرستاران

درآمد افراد شاغل در حوزه پرستاری به طور میانگین سالانه درآمد 78000 دلاری (بر اساس 37.5 ساعت کار در هفته) است

اقدام به کار در کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری تنها یک طرح مهاجرتی نبوده بلکه برنامه‌ای آنلاین به منظور امتیازبندی متقاضیان در قالب سه طرح مهاجرتی مختلف است. سه طرح محبوب مهاجرتی برای متقاضیان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند که عبارتند از:

  • روش تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)
  • برنامه مهارت مشاغل فنی فدرال (Federal Skilled Program)
  • برنامه فدرال نیروهای متخصص (Federal Skilled Trades Program)

متقاضیان سیستم اکسپرس اینتری باید در نظر داشته باشند که باید یک دعوت‌نامه مستقیم (ITA) با اعتبار 60 روزه برای ثبت درخواست اقامت دائم داشته باشند. از این رو می‌بایست اطلاعات پروفایل شما قبل از تاریخ انقضا تکمیل شود و پس از تکمیل و ارسال مشخصات، مناسب‌ترین برنامه موجود در سیستم اکسپرس اینتری برایتان مشخص خواهد شد.

در نظر داشته باشید که شانس موفقیت شما برای دریافت ITA ارتباط مستقیمی با صحت اطلاعات ارائه شده در پروفایل اکسپرس اینتری داشته و به همین دلیل تمامی متقاضیان باید اطلاعات خود را به شکل صحیح و صادقانه در پروفایل خود ارائه نمایند. عدم پایبندی به ارائه اطلاعات صحیح منجر به رد درخواست متقاضی خواهد شد.

درخواست برای کار در کانادا از طریق برنامه گزینش استانی (PNP)

برنامه گزینش استانی (PNP) سطوح مختلفی از مهارت‌ متقاضیان را شامل می‌شود. شانس متقاضیان دارای مهارت، تحصیلات و تجربه کاری مناسبی که مجموعه امتیازات مهارتی بالاتری از میانگین ارائه شده داشته باشند، برای کار در کانادا تحت برنامه PNP بالاتر خواهد بود. استان‌های مختلف کانادا نیازهای مختلفی به نیروی کار دارند که این امر روند بررسی درخواست در هر استان را مشخص خواهد نمود.

نکته مهم: اگر بر اساس معیارهای اکسپرس اینتری واجد شرایط شناخته شده‌ باشید، می‌توانید برای دریافت مجوز کار موقت در کانادا اقدام نمایید. اگرچه PNP یکی از سه بخش اصلی برنامه اکسپرس اینتری نیست، اما یک برنامه استانی است و می‌توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری برای آن اقدام کنید.

درخواست کار در طرح گزینش استانی از طریق اکسپرس اینتری از دو روش ساده انجام می‌شود:

  • روش اول: اگر استان یا منطقه‌ای را برای کار و زندگی در کانادا انتخاب کنید، بر اساس استان منتخب نامزد دریافت شغل خواهید شد. پس از این مراحل، درخواست شما توسط افسران مهاجرتی ارزیابی شده تا شرایط لازم برای درخواست ارائه شده احراز شود. در این روند ممکن است برای دریافت اطلاعات تکمیلی با شما تماس حاصل شود.
  • روش دوم: پس از ایجاد پروفایل کاربری در سیستم اکسپرس اینتری، استان و یا منطقه مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و درخواست شما از طریق این سیستم ارسال می‌شود. در این روش می‌توانید درخواست خود را به صورت الکترونیکی و از طریق سیستم اکسپرس اینتری ارسال نمایید.

نکته مهم: از متقاضیان می‌خواهیم تا اطلاعات کاملی را نسبت به استان و منطقه منتخب در طرح PNP کسب نمایند و قبل از ارسال درخواست، تحقیقات کاملی را در خصوص وضعیت اقتصادی، فرصت‌های شغلی و سطح امنیت استان انتخاب شده انجام دهند.

خدمات تعمیر لباسشویی زیمنس و حایر و هیتاچی در محل

چرا مردان ثروتمند از زنجیر استفاده می کنند؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا