روغن گردو

پنج‌شنبه 18 آذر 1400 سلامت
روغن گردو

از زمانی که کودک بودم، از شکستن گردو و خوردن مغز آن کلی لذت می‌بردم. قدیم‌ها اطلاعات خوبی نداشتم، اما حالا می‌دانم که گردو و روغن گردو منابع خوبی برای اسیدهای چرب امگا۳ هستند. شما می‌توانید روغن آن را بصورت تصفیه نشده و تازه استفاده کنید

 

مزایای مصرف روغن گردو

روغن گردو، منبعی عالی برای ویتامین سی است.

خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می‌دهد.

افزودن روغن گردو به برنامه‌ی غذایی روزانه‌تان به شما کمک خواهد کرد تا تعادل بدنی نرمالی بدست بیاورید.

مصرف منظم روغن گردو سطح LDL (کلسترول بد) را کاهش خواهد داد.

بعلاوه، هم گردو و هم روغن گردو، حاوی آنتی اکسیدان‌های ضروری هستند. این مواد برای مبارزه با تاثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد، که مسبب آسیب‌های سلولی و تسریع فرایند پیری هستند، نقش مهمی دارند.

با بررسی دقیق‌تر، مواد مغذی یافت شده در گردو، شامل آنتی اکسیدانی بنام اسید الاجیک است که میتواند تکثیر تومورهای بدخیم را کنترل کند.

خواص سلامتی دیگر این روغن شگفت انگیز، ضد التهاب، ضد باکتری، ویروس کشی و ضد عفونی کنندگی است.

 

پخت و پز با روغن گردو

بخاطر چربی و قوت زیادش و مزه و بوی پر گردویش روغنی ستودنی برای پخت و پز است. زمانی که روغن گردو را بعنوان مخلفات سالاد، و یا بر روی ماهی، استیک یا پاستا استفاده نمایید عالی خواهد شد. حتی میتوانید برای برخی از دسرها از آن استفاده کنید. بهرحالت بهتر است این روغن را بیش از اندازه حرارت ندهید، چرا که کمی تلخ خواهد شد.

یک ایده‌ی پخت عالی – روغن گردویی بخرید و آنرا بهمراه مقداری گردو به سالادتان بیفزایید. همچنین اگر برنامه دارید تعدادی ماهی کبابی درست کنید، می‌توانید یک لایه‌ی نازک روغن گردو روی آن بمالید. مطمئن باشید همه از آن لذت خواهند برد!

موهایی بلند و زیبا!

موهایی بلند و زیبا!

درمان ناباروری مردان

درمان ناباروری مردان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا