محدودیت های سفر به کره شمالی

سه‌شنبه 6 اردیبهشت 1401 فناوری
محدودیت های سفر به کره شمالی

محدودیت های سفر به کره شمالی

کره شمالی با توجه به نظام بسته‌ای که دارد یکی از معدود کشورهایی است که تعداد کمی توریست مایل به بازدید از آن هستند. با دایان همراه باشید تا با محدودیت‌های سفر به کره شمالی آشنا شوید.

محدودیت های سفر به کره شمالی

محدودیت های سفر به کره شمالی

 

همه ما کم و بیش با کشور کره شمالی آشنایی داریم. کره شمالی با نام رسمی جمهوری دموکراتیک خلق کره، کشوری بازمانده از نظام کمونیستی است که در حال حاضر رهبری آن را «کیم جون عون» بر عهده دارد. بنیان‌گذار نظام کره شمالی، «کیم ایل سونگ» پدربزرگ وی است. جذب توریست برای کشوری همانند کره شمالی با قوانین سخت‌گیرانه‌اش کمی دشوار به نظر می‌رسد. اما نکته جالب این است که شرایط نیز برای همان تعداد محدود یکسان نخواهد بود. با این وجود همه ساله عده‌ای این کشور را به عنوان مقصد توریستی خود برمی‌گزینند.

وزارت امور خارجه آمریکا مسافران را به انصراف از تصمیم خود برای سفر به کره شمالی تشویق می‌کند

به طور حتم کشوری بسته با قوانین سخت‌گیرانه مکانی خوشایند برای بازدید نیست. اما سوال اینجاست، چرا همچنان عده‌ای مایلند تا به کره شمالی سفر کنند؟ رفت‌وآمد به کره شمالی برای بازدیدکنندگان فرآیندی پیچیده و مشکل است و برای مخالفان دولت تقریبا غیرممکن. حتی کوچک‌ترین انتقاد به نزدیکان رهبر آن می‌تواند خیانت به او و کشور تلقی گردد.

بازدیدکنندگان کره شمالی را عمدتا کسانی تشکیل می‌دهند که در گذشته وطن خود را ترک کردند و برای تجدید دیدار با مکان آبا و اجدادی به آنجا سفر می‌کنند. گروه دیگر نیز متشکل از کسانی است که دنبال مکانی منحصر به فرد برای بازدید هستند که کمتر کسی در آن پا گذاشته باشد.

دولت کره شمالی نیز به راحتی اجازه بازدید از کشورش را صادر نمی‌کند. اگر شما شهروند آمریکا باشید، این فرآیند سخت‌گیرانه‌تر هم خواهد شد. مشکلی که برای مریل نیومن «Merill Newman»، شهروند ۸۵ ساله آمریکایی پیش آمد. کسی که زمانی خود علیه کره شمالی جنگیده بود و در حال حاضر برای یک شرکت فعال در حوزه امنیت شبکه، در کالیفرنیای آمریکا کار می‌کرد.

در حالیکه نیومن سوار بر هواپیما شده بود تا پس از مسافرت قانونی خود، کره شمالی را به مقصد پکن ترک کند، به دلیل نامعلومی به خارج از هواپیما هدایت شد و از آن موقع تا به امروز خانواده‌اش از او خبری ندارند. خبری که توسط مصاحبه پسرش با شبکه سی ان ان افشا شد.

در همان روز دستگیری وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه نمود تا از سفر به کره شمالی خودداری نمایند. همچنین این وزارت خانه اشاره نموده که احتمال دستگیری بدون دلیل و حبس طولانی مدت برای شهروندانش وجود دارد.

از سال ۲۰۰۹ میلادی تاکنون چهار شهروند آمریکایی به جرم ورود غیرقانونی به کشور، در کره شمالی دستگیر شده‌اند. دو شهروند دیگر آمریکایی نیز با وجود ویزای معتبر، به دلایل دیگر دستگیر شده‌اند.مقامات رسمی بریتانیا به مسافران هشدار می‌دهند که هرگونه توهین و تمسخر قوانین کره شمالی ممکن است آن‌ها را به دردسر جدی بیاندازد

اگرچه دفتر امور خارجه بریتانیا شهروندانش را به لغو سفر خود تشویق نکرده اما در وب‌سایت خود نسبت به هرگونه تمسخر و توهین به قوانین کره شمالی و رهبرش، به مسافران هشدار داده است. همچنین اضافه نموده که تصویربرداری از مقامات رسمی و مکان‌های نظامی آن کشور ممنوع می‌باشد. در سال ۲۰۰۸ دو توریست کره جنوبی تنها به دلیل اینکه در مکانی ممنوعه نظامی حضور داشتند با ضرب گلوله کشته شدند. مواظب باشید که به هیچ وجه خارج از محدوده مجاز نروید و چنانچه اخطاری مبنی بر خروج از مکانی دریافت کردید، به سرعت از آن مکان خارج شوید.

به هیچ وجه از مقامات رسمی و مکانهای نظامی کره شمالی عکاسی نکنید

شهروندان آمریکا چطور به کره شمالی سفر می کنند؟

تمامی افرادی که قصد بازدید از کره شمالی دارند باید از طریق یکی چند تور مسافرتی مورد تایید دولت اقدام نمایند. کارمندان این تورها موظفند مراجعین را برای اخذ ویزا و سایر ملزومات راهنمایی کنند.  اما شهروندان آمریکایی شامل محدودیت‌هایی بیشتر نسبت به سایرین نیز می‌شوند. تنها راه ورود آن‌ها به کره شمالی، راه هوایی است. در حالی که شهروندان سایر کشورها می‌توانند از طریق خطوط ریلی متصل به چین هم به کره شمالی بروند.

به طور معمول شهروندان آمریکایی با هواپیما و از طریق خاک چین به کره شمالی وارد می‌شوند. به همین دلیل وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه می‌کند تا ویزای چین با اجازه چندین بار ورود و خروج به این کشور را تهیه نمایند. چرا که بازگشت مسافران از مسیر چین صورت می‌گیرد. ورود مجدد نیز نیازمند ارا‌ئه ویزای معتبر برای ورود به خاک چین است. صدور ویزای ورود به کره شمالی نیز از طریق سفارت این کشور واقع در پکن صورت می‌گیرد.

آزادی بیان در کره شمالی معنا ندارد

وزارت امور خارجه آمریکا به شهروندان خود توصیه می‌کند تا مشخصات خودشان را در سفارت آمریکا واقع در چین ثبت نمایند. همچنین به دلیل نبود رابطه دیپلماتیک میان کره شمالی و آمریکا، به شهروندان توصیه نموده تا در سفارت سوییس واقع در کره شمالی نیز مشخصات خود را ارائه دهند.

گردشگران باید به این نکته دقت کنند که پای به کشوری می‌گذارند که قانونی برای آزادی بیان و مذهب در آن وجود ندارد. از این رو توجه داشتن به حضور در کشوری با شرایط خاص ضروری است. به طور مثال خارج شدن از هتل محل اقامت به منظور سیاحت بدون حضور راهنمای تور ممکن است شما و شخص راهنما را به دردسر بزرگی بیاندازد. حتی اقدام به یک مکالمه ساده با شهروندان کره شمالی بدون مجوز می‌تواند مشکلی برای دو طرف ایجاد نماید.

یکی از کارشناسان گردشگری که مسئولیت هدایت تورهای گردشگری در کره شمالی را بر عهده دارد در مصاحبه با سی ان ان گفت که اگر کسی فکر می‌کند در این کشور آزاد است تا هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد، باید بداند که دیگران را به مشکل خواهد انداخت. این کارشناس که نخواست نامش فاش شود، در ادامه نیز گفت که در صورت ورود به کره شمالی باید حواس‌تان به اعمال و گفتارتان باشد چراکه یک سهل‌انگاری، می‌تواند منجر به دردسر افتادن سایرین شود.

در انتها اگر با خواندن مقاله بالا فکر سفر به کره شمالی را از سر خود بیرون کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی پایین را مشاهده کنید. این ویدیوی زیبا از پیونگ یانگ که کاری از گروه «JT Singh» با همراهی آژانس مسافرتی «Koryo» است این نکته را یادآوری می‌کند که به قول معروف به یکبار دیدنش می‌ارزد.

محدودیت های سفر به کره شمالی

محدودیت های سفر به کره شمالی

آزمایش بمب هسته ای کره شمالی

آزمایش بمب هسته ای کره شمالی

گیم آو ترونز

دانشمندان موفق به شبیه سازی شرایط اقلیمی گیم آو ترونز شدند

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا