ماریا شاراپووا/ زندگی نامه تنیسور محبوب روسی ماریا شاراپووا

شنبه 12 شهریور 1401 بیوگرافی
بیوگرافی ماریا شاراپووا

بیوگرافی ماریا شاراپووا:

نام اصلی: ماریا شاراپووا

زمینه فعالیت: تنیس‌باز

متولد: ۱۹ آوریل ۱۹۸۷

محل زندگی: برادنتون، فلوریدا، آمریکا

ملیت: روسی

ماریا شاراپووا کیست؟

ماریا شاراپووا ) تنیس‌باز سرشناس روس و دارنده ۵ عنوان قهرمانی مسابقات گرند اسلم تنیس جهان است که در سال ۲۰۲۰ از دنیای تنیس خداحافظی کرد.که در سال ۲۰۲۰ از دنیای تنیس خداحافظی کرد.

 

ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا متولد چه سالی است؟

ماریا شاراپووا روز ۱۹ آوریل سال ۱۹۸۷ در در شهر نیاگان در ناحیه خودگردان خانتی-مانسی کشور روسیه به دنیا آمد.

 

خانواده ماریا شاراپووا

پدرش یوری شاراپووا معلم و بوکسور بوده و مادرش یلنا شاراپووا اقتصاددان است که هر دو اهل گومل کشور بلاروس هستند

 

شروع فعالیت ماریا شاراپووا

شاراپووا از کودکی شروع به بازی تنیس کرد و در سال 1993 مورد توجه ستاره تنیس آمریکایی متولد چک ، مارتینا ناوراتیلووا قرار گرفت. به دنبال پیشنهاد ناوراتیلوا ، شاراپووا و پدرش (1994) به فلوریدا نقل مکان کردند ، و در آنجا به سرعت بورسیه آکادمی تنیس شد. در سال 2001 ، در سن 14 سالگی ، او طرفدار شد. در آن زمان ، تنیس زنان در حال تغییر به یک بازی قدرتمند بود ، که متناسب با سبک بازی مسلط شاراپووا و اندازه او بود.

 

ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا

ورود به دنیای حرفه‌ای ماریا شاراپووا

در سال ۲۰۰۱ و در حالی که ۱۴ سال داشت، پا به دنیای حرفه‌ای دنیای تنیس گذاشت و در سال ۲۰۰۲ وقتی که به فینال مسابقات جوانان اوپن استرالیا رسید، جوان‌ترین تنیس‌باز تاریخ شد که به این مهم دست یافت. شاراپووا در سال ۲۰۰۴ برای نخستین بار توانست به فهرست ۲۰ تنیس‌باز برتر جهان راه یابد و در ماه اوت ۲۰۰۵ او اولین زن روس بود که در صدر جدول رده‌بندی جهانی تنیس قرار گرفت.

 

شهرت ماریا شاراپووا

او در سال ۲۰۰۸ با کنار زدن رقبایی مانند ژوستین آنه و آنا ایوانوویچ قهرمان اولین گرند اسلم سال یعنی مسابقات تنیس آزاد استرالیا شد.
او جزء ده تنیس‌باز زن جهان است که توانسته هر ۴ مسابقات تنیس ویمبلدون ۲۰۰۴، آزاد آمریکا ۲۰۰۶، آزاد استرالیا ۲۰۰۸ و آزاد فرانسه ۲۰۱۴ را فتح کند.

شاراپووا با پیروزی در Open Open فرانسه در سال 2012 دهمین زنی بود که موفق به کسب گرند اسلم شغلی شد و او در سال 2014 عنوان قهرمانی دوم خود در مسابقات تاج فرانسه و پنجمین قهرمانی در مسابقات گرند اسلم را کسب کرد.

او در ۸ فینال گرند اسلم حضور داشته که در ۴ رقابت بازنده شده‌است. وی جزء ۳۰ تنیس‌باز برتر جهان در طول تاریخ است.

ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا

دوپینگ ماریا شاراپووا

مارس 2016 در 29 سالگی آزمایش دوپینگ شاراپووا مثبت اعلام شد

او 7 مارس 2016 تایید کرد که در مسابقات تنیس 2016 آزاد استرالیا از” ملدنیوم” ماده ممنوعه استفاده کرده است ولی نمی دانسته که این ماده ممنوعه است.

آژانس مبارزه با دوپینگ از اول ژانویه 2016 ملدنیوم را به لیست مواد ممنوعه اضافه کرده بود و او از این اطلاعیه ها آگهی نداشته بود

ماریا شاراپووا با چه کسانی رابطه داشته است؟

او سال ۲۰۰۸ برای مدت کوتاهی با «آدام لوین» خواننده گروه معروف «Maroon 5» رابطه داشت و جالب بود که این‌دو در جشن تولد ۱۸ سالگی ماریا آشنا شده بودند.

ماریا بعد از آن با «اندی رادیک» تنیسور آمریکایی، «چارلی ابرسول» تهیه‌کننده تلویزیونی آمریکایی، «ساشا وویاچیچ» بسکتبالیست اسلوونیایی و بازیکن پیشین لس‌آنجلس لیکرز و «گریگور دیمیتروف» تنیسور بلغارستانی هم در رابطه بوده است.

 

ماریا شاراپووا

ماریا شاراپووا

نامزد ماریا شاراپووا کیست؟

چند روز پیش ماریا شاراپووا با انتشار پستی در اینستاگرام همه را غافلگیر کرد و خبر از جواب «بله» دادن به «الکساندر گیلکس» داد، کسی که خیلی برای مردم آشنا نبود.

«الکساندر مارک همینگ گیلکس» یک میلیونر بریتانیایی است. او یکی از بنیانگذاران شرکت حراج آنلاین آثار هنری به نام «Squared Circles» است که سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و همچنین از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ یکی از بنیانگذاران و رئیس شرکت «Paddle8» بود.

گیلکس بین قدرتمندترین بیزنس‌من‌های دنیای هنر قرار گرفته است. الکساندر ۴۰ ساله از دوستان صمیمی «پرنس هری» و «پرنس ویلیام»، شاهزاده‌های بریتانیا به شمار می‌رود.

الکس بعد از این که جواب مثبت از تنیسور مشهور روسیه‌ای گرفت با انتشار پستی در اینستاگرامش نوشت: «ممنون از این که از من پسری بسیار بسیار خوشبخت ساختی. من منتظر یک عمر عاشق تو بودن و یاد گرفتن از تو هستم.»

بیوگرافی لعیا زنگنه

زندگینامه ارشمیدس

زندگینامه ارشمیدس/15 حقایق جالب درباره ارشمیدس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا