قیمت گربه خانگی در سال ۱۴۰۱

پنج‌شنبه 30 تیر 1401 بازار

قیمت گربه خانگی در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ گربه خانگی یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در ایران و جهان به شمار می رود. با توجه به اینکه نژاد های مختلفی از گربه خانگی در ایران وجود دارد، قیمت ها نیز متفاوت است. در این مقاله به بررسی قیمت های نژاد های مختلف گربه خانگی در ایران می پردازیم.

پیش از پرداختن به قیمت گربه خانگی در سال 1401، به دلیل محبوبیت روزافزون این موجودات جذاب و دوست داشتنی می‌پردازیم. گربه‌ها جزو حیوانات خانگی محبوب محسوب می‌شوند. زیرا آنها برخلاف سگ‌ها آرام‌تر و نگهداری از آنها راحت‌تر است.

امروزه شهرسازی به سمت آپارتمان‌نشینی ترویج یافته و همین نکته باعث شده که گربه‌های خانگی بهترین انتخاب برای نگهداری در آپارتمان‌ها باشند. گربه‌ها برخلاف سگ‌ها می‌توانند مدت‌زمان زیادی را در خانه تنها بمانند و نیاز به پیاده‌روی ندارند. اگر شما قصد خرید یک حیوان خانگی را دارید و می‌خواهید با نژادهای مختلف گربه و قیمت گربه آشنا شوید در ادامه ی این مطلب از بریتیش کیتن با ما همراه باشید.

images_1658219120.png

قیمت گربه خانگی

محبوب‌ترین نژادهای گربه خانگی به سه دسته پرشین، بریتیش شورت هیر و اسکاتیش فولد و آنفولد تقسیم می‌شوند. علاوه بر بررسی قیمت گربه خانگی  بهتر است با نژادهای مختلف گربه‌ها آشنا شوید تا بتوانید نژاد مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. در این مطلب ابتدا به معرفی نژاد پرشین خواهیم پرداخت.

اگر قصد خرید بچه گربه خانگی را دارید، می توانید همین الان کلمه «سایت خرید گربه بریتیش کیتن» را در گوگل جستجو کرده و در قسمت خرید و فروش گربه این سایت، مشخصات بچه های زیبا و اصیل را مشاهده کنید.

قیمت گربه خانگی نژاد پرشین

نژاد پرشین یا همان گربه ایرانی جزو گربه‌های جذاب  و نماد فرهنگی ایران در بین جهانیان محسوب می‌شود. گربه پرشین برخلاف دیگر گربه‌ها شخصیت آرام و تنبلی دارد. علاوه بر این گربه پرشین بسیار باهوش و ظاهر جذابی دارد و می‌تواند همراه مناسبی برای شما و حتی کودکان باشند.

از ویژگی های ظاهری پرشین می‌توان به مواردی مثل داشتن چشم‌های درشت، اغلب دارای صورتی فلت و زیبا و پوزه‌های کوتاه اشاره کرد. این گربه‌ها از پوشش موی زیاد و بسیار بلند، و پاهای کوتاه برخوردار هستند، اما استخوان‌بندی درشتی دارند.

درست است که پرشین‌ها انواع مختلفی دارند اما همه آنها به رژیم‌های غذایی حساسند. توجه به رژیم غذایی آنها بسیار اهمیت دارد چرا که این گربه بسیار آرام و کم‌تحرک هستند و در صورت استفاده از مقدار زیاد غذای خشک با فیبر بالا دچار چاقی یا حتی دیابت می‌شوند.

این نکته را هم ذکر کنیم که پرشین‌ها به دلیل پوشش موی زیاد باید به طور مداوم موهایشان برس کشیده شود و گره‌های موهای آنها باز شود و اگر این نکته را رعایت نکنید موجب آسیب به این حیوان می‌گردد. برای شستن و حمام کردن گربه‌ها برخلاف تصور هرگز نباید از شامپو بچه استفاده کنید چرا که PH شامپو بچه با  PH بدن گربه یکی نیست و موجب آسیب به پوست گربه می‌شود، در نتیجه حتماً باید از شامپوهای مخصوص گربه استفاده کنید.

گربه پرشین از دسته گربه‌های بازیگوش و کنجکاو است به همین دلیل باید ناخن‌های این گربه را هر دوهفته یکبار کوتاه کنید تا گربه خراشیدن ناخن‌ها صدمه‌ای به وسایل خانه نزند. این نژاد رنگ‌بندی‌های متنوعی دارند و برخلاف تصور دیگران بسیار صبور و بازیگوش هستند.

قیمت گربه نژاد پرشین با توجه به معیارهای زیر متفاوت می شود:

  • رنگ مو
  • رنگ چشم
  • فلت بودن صورت
  • اصالت نژاد

با توجه به موارد بالا، قیمت بچه گربه پرشین در ایران بین ۴ تا ۸ میلیون می باشد. (نرخ سال ۱۴۰۱، دلار ۳۱۸۰۰).

طبیعی است با افزایش قیمت دلار، قیمت غذاهای مخصوص گربه برند خارجی هم افزایش یافته و با توجه به افزایش هزینه ی نگهداری گربه ها، قیمت تمام شده ی آن ها نیز تغییر می کند.

در صورتی که از نحوه ی تهیه ی غذای خانگی برای گربه بی اطلاع هستید، عبارت «تهیه غذای گربه سایت بریتیش کیتن» را در گوگل جستجو کنید. این مقاله دستور تهیه ی بیش از ۱۰ غذای خانگی برای گربه را به شما می آموزد.

قیمت گربه بریتیش شورت هیر

گربه بریتیش برخلاف گربه‌های پرشین دارای موهای کوتاه است. جالب است بدانید که این نژاد از گربه به‌خاطر رنگ‌های چشم متنوع از محبوبیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل جزو دسته گربه‌های مهربان محسوب می‌شود.

نژاد گربه بریتیش رومی بوده و درگذشته زمانی که ارتش روم به انگلستان حمله کردند برای محافظت از منابع غذایی‌شان در مقابل جوندگان این گربه را به همراه آوردند. گربه بریتیش از لحاظ شخصیت بازیگوش و خلق‌وخوی گرم و دارای محبوبیت زیادی است. این گربه شخصیتی مطیع داشته و قدرت یادگیری و هوش استعداد بالایی دارد.

علاوه بر این گربه بریتیش قدرت تعامل‌پذیری بسیاری با انسان‌ها دارد و می‌تواند به هم‌بازی خوبی برای کودکان تبدیل شود. این نکته را هم ذکر کنیم که کلیه گربه‌ها به آب بسیار حساس هستند؛ بنابراین تهیه یک ظرف آب جدا از ظرف غذا می‌تواند به‌سلامت کلیه این حیوان کمک کند.

توجه کنید اگر در دفع ادرار گربه‌ها متوجه مشکلاتی مانند دفع خون همراه ادرار و غیره شدید حتماً به دامپزشک مراجعه کنید.

رنگ های مختلفی از گربه های بریتیش شورت هیر در ایران وجود دارد. قیمت گربه بریتیش شورت هیر با توجه به موارد زیر متفاوت است:

  • اصالت نژاد
  • داشتن پدر و مادر اصیل
  • رنگ سبز چشم ها
  • فرم صورت (بریتیش های اصیل فرم صورت خاص به خود را دارند)
  • رنگ مو

بریتیش های رنگ گلد گران تر از دیگر رنگ ها هستند.

با توجه به موارد بالا، قیمت گربه بریتیش شورت هیر در ایران بین ۸ تا ۲۵ میلیون می باشد. (نرخ سال ۱۴۰۱، دلار ۳۱۸۰۰).

images_1658219174.png

قیمت گربه اسکاتیش فولد و آنفولد

یکی از دغدغه‌های همه خریداران گربه، شانه کشیدن مو و ریزش موهای آنها است، به همین دلیل اگر شما قصد خرید گربه‌ای با ریزش موی کمتر دارید، گربه اسکاتیش  به شما پیشنهاد می‌شود.

این گربه شخصیتی مهربان، باهوش و بازیگوش دارد و توانسته در چند سال اخیر جزو گربه‌های محبوب به‌حساب بیاید. در واقع این گربه‌ها نژاد اسکاتلندی دارند و از طریق جهش ژن متولد شده‌اند. گربه اسکاتیش موهای کوتاه، پرپشت، کف پای گرد و بینی کوچکی دارد و چشم‌های این گربه بسیار رنگ‌بندی زیبایی دارد.

این گربه برخلاف نژاد پرشین بسیار فعال و پر جنب‌وجوش است و تعامل بیشتری با کودکان و نیز بزرگسالان دارد. البته گربه اسکاتیش انواع مختلفی دارد که هر یک نشانه‌های خاصی دارند اما به طور کلی همه آنها چشمانی درشت و موهای کوتاهی دارند. مهم‌ترین مسئله مراقبتی از گربه اسکاتیش مراقبت از گوش‌های این گربه است چراکه تمیزکردن گوش گربه (به دلیل تاخوردگی) اسکاتیش نسبت به سایر گربه‌ها باید بیشتر باشد.

رژیم غذایی گربه باید علاوه بر غذای خشک همراه با غذاهای آبکی باشد و استفاده از مولتی ‌ویتامین‌ها برای گربه‌ها ضروری است. مهم‌ترین نکته برای نگهداری این گربه خرید مالت‌ است زیرا گربه‌ها عادت به لیس زدن موهای بدنشان دارند و این عادت سبب جمع‌شدن گل موهایی در معده گربه می‌شود که شما با دادن مالت به‌صورت روزانه می‌توانید از تجمع موها در معده و روده گربه جلوگیری کنید.

دقت کنید که از دادن غذای سفره، شکلات و انواع میوه‌ها به گربه‌ها اجتناب کنید. شاید گربه‌ها علاقه زیادی به خوردن آن‌ها داشته باشند اما خیلی از مواد غذایی برای بدن گربه‌ها ضرر دارد و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد.

اگر در مورد تهیه غذای گربه خانگی خود اطلاعات کافی ندارید، سایت بریتیش کیتن را در گوگل جستجو کرده و سری به مقالات آن بزنید.

قیمت گربه نژاد اسکاتیش فولد و آنفولد فرق زیادی با گربه ی بریتیش شورت هیر ندارد و هر دو در بازه ی قیمتی ۸ تا ۲۵ میلیون هستند.

images_1658219205.png

قیمت بچه گربه

یکی از دغدغه‌های مراجعه‌کنندگان برای  خرید گربه تربیت‌پذیری آنها است البته باید گفت که گربه‌ها حیوانات بسیار باهوش و تعامل‌پذیری هستند اما برای تربیت و پرورش گربه‌ها از ابتدا توصیه می‌شود گربه را از بچگی خریداری کنید چرا که گربه‌ها مانند انسان‌ها می‌توانند شخصیت‌های متفاوتی بگیرند و مطابق با آن رفتار کنند.

شناخت نژادهای گربه و اطلاع از نکات مراقبتی آنها برای خرید گربه خانگی لازم هستند و علاوه بر آن بررسی قیمت گربه خانگی باتوجه به بودجه مالی هر فرد حائز اهمیت است. در این مقاله سعی کردیم شما را با سه نژاد محبوب  گربه در ایران آشنا کنیم و نکات مراقبتی موردنیاز نگهداری گربه را برای شما ذکر کنیم. امیدواریم توانسته باشیم شما را در جهت انتخاب حیوان خانگی مطابق باسلیقه‌تان کمک کرده باشیم.

آیا قالب سایت در طراحی سایت تخصصی منحصر به فرد است؟

با پرمصرف‌‌ترین سایز تیرآهن آشنا شوید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا