قرص های ضد بارداری

یکشنبه 28 آذر 1400 سلامت
قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری

 

امروزه برای جلوگیری از باردار شدن ناخواسته از روش های مختلفی استفاده می شود که انواع مختلفی مانند استفاده از کاندوم ، قرص ضد بار داری و …را نام برد. اما تمامی این روش ها دستور العمل های خاص خود را دارند و استفاده نادرست از این ابزار ممکن است سبب آسیب به مادر شود.

نوع روش ضدباردارى تا زمانى که آماده باردارى شده باشید، مهم است. اگر در حال درمان نوعى بیمارى خاص هستید و یا لازم است که تحت آزمایش‏هاى مختلف قرار گیرید، پیش از تلاش براى باردار شدن، دوره درمان و یا آزمایش‏ها را به اتمام برسانید.(اگر از هیچ نوع روش ضدباردارى استفاده نمى ‏کنید، در حقیقت در حال تلاش براى باردارى هستید.).پس از متوقف کردن روش ضدباردارى، از نوعى روش ضدباردارى دیگر استفاده کنید تا عادت ماهانه منظمى پیدا کنید.به این منظور مى ‏توانید کاندوم، اسپرم‏کش، اسفنج یا دیافراگم را انتخاب کنید.

قرص‏ ها یا چسب‏ هاى ضدباردارى

اغلب پزشکان پیشنهاد مى‏ کنند که پس از قطع مصرف قرص‏ ها یا چسب‏هاى ضدباردارى، ابتدا صبر کنید تا دو یا سه عادت ماهانه طبیعى پیدا کنید و سپس باردار شوید. اگر بلافاصله پس از قطع این فرآورده ‏هاى ضدباردارى باردار شوید، تعیین زمان لقاح و نیز زمان زایمان دشوار خواهد بود.ممکن است این امر در ابتدا مهم به نظر نرسد ولى در طول باردارى و در انتهاى آن، از اهمیت خاصى براى شما برخوردار خواهد بود.

آى. یو. دى ‏ها

اگر از آى. یو. دى (وسیله ‏هاى داخل رحمى) استفاده مى‏ کنید، باید آن را پیش از باردارى بردارید.با این حال مى ‏توان با وجود آى. یو. دى درون رحم هم باردار شد.اگرهرگونه علامتى دال بر وجود عفونت ناشى از آى. یو. دى دارید، پیش از تلاش براى باردارى به مداواى آن بپردازید.بهترین زمان براى خارج کردن آى. یو. دى، هنگام عادت ماهانه است.

نورپلانت

اگر از نورپلانت استفاده مى ‏کنید باید پس از برداشتن آن حداقل دو یا سه قاعدگى طبیعى داشته باشید و سپس باردار شوید.ممکن است پس از برداشت نورپلانت چند ماهى طول بکشد تا قاعدگى شما به حالت طبیعى برگردد.اگر بلافاصله پس از برداشت نورپلانت باردار شوید، تعیین زمانى که باردار شده‏ اید و نیز زمان زایمان دشوار خواهد شد.

قرص های ضد بارداری

قرص های ضد بارداری

رحم اجاره‌ای

رحم اجاره‌ای

ام اس در ایران

ام اس در ایران

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا