فیلیپ کیندرد دیک کیست؟

سه‌شنبه 16 اسفند 1401 بیوگرافی
فیلیپ کیندرد دیک

چکیده ای از بیوگرافی فیلیپ کیندرد دیک

نام : فیلیپ کیندرد دیک

متولد : ۱۶ دسامبر ۱۹۲۸

زادگاه : شیکاگو، ایلینوی

درگذشت : ۲ مارس ۱۹۸۲ (۵۳ سال)

نام دیگر : ریچارد فیلیپس

پیشه : نویسنده

زمینه کاری : علمی–تخیلی

ملیت : آمریکایی

سال‌های فعالیت : ۱۹۸۲–۱۹۵۲

فیلیپ کیندرد دیک کیست ؟

فیلیپ کیندرد دیک زاده ۱۶ دسامبر ۱۹۲۸ – درگذشته ۲ مارس ۱۹۸۲ نویسنده‌ای آمریکایی است که عمدتاً به خاطر آثار علمی–تخیلی خود شهرت دارد.وی همچنین به نام‌های «ریچارد فیلیپس» (معکوس نام خود) و «جک داولند» هم شناخته می شود.

فیلیپ کیندرد دیک اهل کجا بود؟

دیک در شیکاگو، ایلینوی زاده شده بود.

فیلیپ کیندرد دیک متولد چه سالی بود ؟

او متولد ۱۶ دسامبر ۱۹۲۸ بود

بیوگرافی فیلیپ کیندرد دیک

فیلیپ کیندرد دیک در 16 دسامبر1928 به همراه خواهر دوقلویش جین شارلوت دیک به دنیا آمد. دوقلوها شش هفته پیش‌رَس و آن قدر خرد و ضعیف بودند که به زحمت بعد از وضع حمل زنده ماندند. اندکی پس از گذشت یک ماه از تولد، جین مرد و دیک به شکلی نامعقول تمام عمر خود را به خاطر مرگ خواهرش سرزنش کرد. وقتی دریافت علت این مرگ سوءتغذیه بوده، این سرزنش را متوجه مادرش نمود.

حس فقدان و گناهی که در نتیجه‌ی مرگ خواهرش او را عذاب می‌داد، نه تنها بر سیر روانی، روابط آشفته و درونیات شخصی او تأثیر گذاشت، بلکه مبدل به درون‌مایه‌ی اساسی مجموعه‌ی داستان‌های او گردید. بعدها زمانی که دیک عمیقاً تحت تاثیر افکار گنوسی بود، خاطره‌ی خواهرش، به شکل گریزناپذیری به شخصیت سوفیا منتقل شد؛ خواهر- عروس خدایی که نماینده‌ی خرد و عقل بود و در برخی نظریات، تبعید به کالبد واقعی دنیای مادی را از سر می‌گذراند. او بعدها در رمانش به نام VALIS نوشت

بیوگرافی فیلیپ کیندرد دیک

بیوگرافی فیلیپ کیندرد دیک

شخصیت فیلیپ کیندرد دیک

درباره‌ی شخصیت پیچیده‌ای چون فیلیپ کی. دیک حرف بسیار است، انسانی بسیار باهوش و به طور حتم یک نابغه بود، با این حال در تمام عمرش عمیقا مشکل داشت. مستعد اختلالات روان‌تنی بود و از اگزوفوبیا (ترس از مکان‌های عمومی)، افسردگی و تمایلات سادیستیک رنج می‌برد و نسبت به حداقل یکی از همسرانش رفتاری خشونت‌بار داشت

زندگی شخصی فیلیپ کیندرد دیک

او شوهر پنج همسر، پدر سه بچه، برادری متأثر از دست دادن خواهر دوقلویش و فرزندی بود که مادرش را به خاطر مرگ خواهرش شماتت می‌کرد و برای همه‌ی آن معتادان و اراذلی که بر خانه‌اش در کالیفرنیا خراب می‌شدند، حالت یک پدر را داشت.برای دوستانش آدمی گرم، خوش‌مشرب و خنده‌رو بود که همیشه چیز تازه‌ای درآستین داشت، ولی همه‌ی کسانی که به او نزدیک‌تر بودند، می‌دانستند او غمگین‌ترین مردی است که تا به حال دیده‌اند.

زندگی شخصی فیلیپ کیندرد دیک

زندگی شخصی فیلیپ کیندرد دیک

برترین اثر فیلیپ کیندرد دیک

آیا آدم مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند»، یکی از مشهور ترین رمان‌های این نویسنده است که در سال 1968 میلادی به زبان انگلیسی منتشر شده و ضمن ترجمه به زبان‌های مختلف جهان، در میان یکی از پر طرفدار‌ترین رمان‌های علی-تخیلی دنیا قرار گرفته است.دیک در این کتاب ماجرای تخریب خصلت‌های انسانی توسط ماشین‌های هوشمند ساخت انسان را به تصویر می‌کشد و شرح می‌دهد که چگونه ربات‌های هوشمندی که ابتدا توسط انسان خلق شده‌اند با در دست گرفتن رسانه‌ها عمومی برای نابودی صفت‌های انسانی و احساسات بشری تلاش می‌کنند.

برخی از آثار فیلیپ کیندرد دیک

  • آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟
  • ساکن برج بلند
  • بلیدرانر
  • یوبیک

بیوگرافی ویلیام جرالد گلدینگ

بیوگرافی هاینریش تئودور بل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا